Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Krzysztof Kowalski - Dyrektor PR, Nissan SCEE ZRÓWNOWAŻONA PRZYSZŁOŚĆ WEDŁUG NISSANA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Warsztaty subregionalne – 1 Legnicko – Głogowski Obszar Integracji Legnica
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź,
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
15 MINUT JAZDY SAMOCHODEM czy dystans do biblioteki publicznej jest jeszcze istotny? GRZEGORZ CZAPNIK.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
POP i SIR POK1 i POK2.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Politechnika Krakowska
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
1.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Plan wystąpienia 1.Wstęp 2.Ruch rowerowy w aglomeracjach 3.Ruch rowerowy – zasady planowania 4.Kluczowe elementy systemu: –klasyczne drogi rowerowe –autostrady rowerowe –bike&ride –rowery elektryczne –rozwiązania uzupełniające 5.Podsumowanie

Wstęp Ruch rowerowy w miastach i aglomeracjach jest bardzo ważnym elementem systemu mobilności. Właściwa infrastruktura oraz e-mobilność są w stanie wydłużyć zasięg roweru! Na świecie obserwuje się wzrost znaczenia ruchu rowerowego w obsłudze aglomeracji. Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Parking rowerowy w Bernau k. Berlina, fot. MB

Ruch rowerowy w aglomeracjach Lider mobilności na obszarach zurbanizowanych: niski koszt duże średnie prędkości powszechność Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: „Miasta rowerowe miastami przyszłości” – Komisja Europejska

Ruch rowerowy w aglomeracjach Im mniejsze miejscowości tym większy udział ruchu rowerowego Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Zmiany w podziale zadań przewozowych w zależności od wielkości miasta – miasta niemieckie opracowanie własne na podstawie MiD 2002 i 2008

Ruch rowerowy zasady planowania Nie tylko „ścieżki rowerowe” czyli widzialna i niewidzialna infrastruktura rowerowa Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 źródło: opracowanie własne

Klasyczne drogi rowerowe Drogi pieszo-rowerowe przy drogach krajowych i regionalnych: standard na rzecz bezpieczeństwa i mobilności kompromis między wygodą, bezpieczeństwem a ceną Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Okolice Uelzen Okolice Kaiserslautern fot. MB

Autostrady rowerowe Cechy autostrad rowerowych: ponadnormatywna szerokość priorytet na skrzyżowaniach „zielona fala” spójny przebieg specjalny wizerunek rozwiązania techniczne podnoszące jakość Rosnąca popularność: Londyn (pojęcie „autostrad rowerowych”) aglomeracja Kopenhagi Fryburg Bryzgowijski Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Ostrzeżenia przed jazdą pod prąd Fryburg. fot. MB

Autostrady rowerowe Wykorzystanie naturalnych ciągów (rzeki, tory kolejowe) obniża koszty. Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Fryburg. fot. MB

Autostrady rowerowe Na terenie konurbacji eksperymentuje się z autostradami rowerowymi na dawnych trasach kolei przemysłowych. Rozwiązanie to jednak ma duże ograniczenia – oddalenie od sieci osadniczej, brak węzłów, ograniczone poczucie bezpieczeństwa. Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Okolice Essen. fot. MB

Bike&Ride Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Zasięg stacji (pieszy i rowerowy) i przystanków autobusowych (pieszy) źródło: opracowanie własne Średnia prędkość poruszania się rowerzysty jest blisko 4 razy większa niż pieszego. Proporcjonalnie wzrasta dystans, który może pokonać w danym czasie. Obszar zasięgu wzrasta natomiast geometrycznie – 16 razy!

Bike&Ride Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Średnie czasy dotarcia do komunikacji publicznej zależą od jej rodzaju. Dla podmiejskiej są dłuższe niż dla lokalnej. Rowerzyści skłonni są poświęcać nieco więcej czasu na dotarcie niż piesi. Źródło: S. Krygsman, M. Dijst, T. Arentze 2004: Multimodal public transport: an analysis of travel time elements and the interconnectivity ratio. Transport Policy 11, s. 265–275

Bike&Ride Cztery zasadnicze typy parkingów „Bike&Ride”: stojaki parkingi kubaturowe stacje rowerowe z obsługą manualną stacje rowerowe z obsługą automatyczną Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Landshut Oldensloe - fot. MB

Bike&Ride Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Zasady lokalizacji stacji rowerowych i parkingów „Bike&Ride”: wygodny dojazd dobre oznakowanie dojazdu dogodne dojście do dworca unikanie konfliktów z głównymi potokami pieszych Bazylea – tunel pozwala ominąć skrzyżowanie i plac dworcowy Karlsruhe – lokalizacja w dawnym towarowym przejściu pod torami

Bike&Ride Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Postępowanie ws. stacji rowerowych: 1.Sondowanie rynku: dialog z użytkownikami badanie zachowań tworzenie rozwiązań tymczasowych 2.Budowa rozwiązań docelowych modułowość rozwiązań umożliwiająca rozbudowę Kilonia - „Umsteiger”, którego budowę poprzedziło funkcjonowanie „spółdzielni socjalnej” w prowizorycznym parkingu fot. M. Beim

Rowery elektryczne Duży potencjał w aglomeracjach: wydłużają zasięg „spłaszczają” teren dostępne dla wszystkich konkurencja powoduje spadek cen Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Stacja ładowania roweru elektrycznego na rynku we Frankfurcie nad Odrą fot. MB

Rozwiązania uzupełniające Rowery publiczne: ograniczona funkcjonalność poza śródmieściem bardzo wysoki koszt realokacji szansą jest funkcjonowanie jako uzupełnienie oferty kolei Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 Stacja roweru metropolitalnego w Zagłębiu Ruhry Rower publiczny DB – jako uzupełnienie kolei fot. MB

Rozwiązania uzupełniające Przewóz rowerów: stosunkowo wysoki koszt na kolei problem z dostępem do roweru w przypadku autobusów rozwiązanie uzupełniające na małą skalę Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015 S-Tog Kopenhaga i autobus podmiejski w Witemberge fot. MB

Podsumowanie Ruch rowerowy w aglomeracjach: może mieć duże znaczenie dla rozwoju mobilności zaletą są niskie koszty i otwartość systemu dla innych wymaga zaplanowanych i kompleksowych działań kluczem do sukcesu jest właściwa infrastruktura duży efekt synergii we współpracy z transportem publicznym Warsztaty nt. Wymiany Doświadczeń w Planowaniu Rozwoju Przestrzennego Obszarów Metropolitalnych. 1-2 lipca 2015

Dziękuję Państwu za uwagę! dr Michał Beim Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ul. Piątkowska 94, Poznań źródło: CopenhagenCycleChic.Com