Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Przyjaciele Zippiego 2015/2016. Ogłosiliśmy konkurs dla rodziców na uszycie patyczaka.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CZELINIE.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
Zespó ł Szkó ł im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Mini przedsiębiorstwo „Hades” tworzy 14 młodych osób : Żaneta CegłowskaAnastazja Czarnak.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
„Programowanie to nasza przyszłość”
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zapis prezentacji:

Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Pomaga on rozwijać umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce. "Szkoła z Klasą 2.0" jest realizowana w od roku szkolnego 2010/2011 do obecnego.

Naszą szkołę w programie reprezentuje Pani Dyrektor, Joanna Szwajnoch, a działania koordynuje Pani Izabela Ziob, jednak Szkoły z klasą nie byłoby bez WAS, Drodzy Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 z Rudy Śląskiej.Nauczyciele, którzy w tym roku szkolnym realizują zadania w ramach programu Szkoła z klasą to: Anna Antas Dorota Głogowska Karolina Hadula Iwona Procz Patrycja Kaczmarek Monika Gąska Anna Żebrowska. Anna Guzy Kto bierze udział w programie w naszej szkole?

Psycholog szkoln y Monik a Gąsk a z astosowa ła ścieżkę „ U czymy innych” na zajęciach profilaktycznych dla klas zsz na temat szkodliwości zażywania dopalaczy. Strategia „Uczymy innych”

Zalety ścieżki „Uczymy innych” Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem techniki „ U czymy innych" okazały się ciekawym, inspirującym sposobem przekazywania wiedzy. Uczniowie- nauczyciele zwiększyli swoje kompetencje w obszarze komunikacji, wystąpień publicznych oraz planowania i organizowania pracy własnej. Strategia „ U czymy innych” jest skutecznym narzędziem do zwiększania zaangażowania i kreatywności uczniów. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem techniki „ U czymy innych" okazały się ciekawym, inspirującym sposobem przekazywania wiedzy. Uczniowie- nauczyciele zwiększyli swoje kompetencje w obszarze komunikacji, wystąpień publicznych oraz planowania i organizowania pracy własnej. Strategia „ U czymy innych” jest skutecznym narzędziem do zwiększania zaangażowania i kreatywności uczniów.

Projekty w ramach Tygodnia Czytania realizowane były przez panie Annę Guzy, Dorotę Głogowską, Karolinę Hadula i Iwonę Procz. TYDZIEŃ CZYTANIA -akcja promująca czytelnictwo

W ramach Tygodnia Czytania w szkole zorganizowano szereg działań mających na celu zachęcenie uczniów do sięgnięcia po książkę.

Wystawa „Książki naszych nauczycieli” W bibliotece szkolnej można było zobaczyć wystawę prezentującą książki, jakie czytają nasi nauczyciele. Udało nam się zebrać wiele różnorodnych i niezwykle ciekawych pozycji.

Konkurs Mistrz Czytania 2016 W szkole przysposabiającej przeprowadzony został konkurs, który miał wyłonić najlepiej czytających uczniów. Wybór był tak trudny, że nie udało się wyłonić jednego zwycięzcy. Najlepiej w szkole czytają bowiem: Oliwia Bubisz, Aleksandra Dunajewska, Krystyna Niedworok i Szymon Opiela.

Konkurs Czytania ze zrozumieniem W szkole zawodowej uczniowie wzięli udział w konkursie mającym sprawdzić rozumienie czytanych przez nich tekstów. Ciągle czekamy na rozstrzygnięcie

Odbywało się na zajęciach, na przerwach – ile się dało i gdzie się dało Czytający autobus Czytaliśmy również w autobusie… Głośne czytanie…

Następnie był Konkurs Wyszukuję i znajduję doskonalący umiejętność wyszukiwania i selekcji informacji.

oraz Konkurs plastyczny na projekt okładki książki

TEMATY REALIZOWANE PRZEZ KLASĘ I H W RAMACH PROJEKTU – SZKOŁA Z KLASĄ Efektywne rozwiązywanie konfliktów - czyli jak rozmawiać, ale się nie kłócić Uczniowie mieli znaleźć sposoby właściwego i dającego jak najlepszy efekt, rozwiązywania konfliktów. Poznali i doświadczali „na własnej skórze” sposoby jak pozytywnie prowadzić rozmowy. Mieli za zadanie również poeksperymentować z komunikatem typu „ja” w środowisku poza klasą. Uczniowie mieli znaleźć sposoby właściwego i dającego jak najlepszy efekt, rozwiązywania konfliktów. Poznali i doświadczali „na własnej skórze” sposoby jak pozytywnie prowadzić rozmowy. Mieli za zadanie również poeksperymentować z komunikatem typu „ja” w środowisku poza klasą..

Podsumowując, ścieżka Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj, okazała się być niezwykle pomocna w nauce, o tak naturalnej czynności jak rozmowa lub zwykły konflikt pomiędzy ludźmi.

Pogłębiali również wiedzę na temat: Praca w zespole - czyli jak pracować w grupie i osiągnąć cel Zadanie polegało na odkryciu zasad obowiązujących przy prawidłowej pracy w grupie. Umiejętność prawidłowej i efektywnej pracy w grupie staraliśmy się osiągnąć na różnych zajęciach o różnej tematyce, tak by wciąż doświadczać i szukać złotego środka. Tak jak w poprzednim zadaniu, ścieżka Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj, dała uczniom możliwość doświadczenia sposobów pracy w grupie oraz wyboru takiej pracy, w jakiej czują się najlepiej.

Akcja Foto-Edukacja

AKCJA FOTO - EDUKACJA Telefon komórkowy stał się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia i spełnia też znacznie więcej funkcji niż tylko aparat do rozmów telefonicznych i wysyłania SMS-ów. Popularne komórki mogą z powodzeniem, być stosowane w sposób bezpieczny, ciekawy i co najważniejsze wartościowy w szkole i na lekcji. Mając na uwadze możliwości, jakie telefony oferują., uczniowie klasy I b realizowali projekt edukacyjny „Akcja Foto-edukacja” w ramach programu Szkoła z Klasą.

AKCJA FOTO - EDUKACJA Wykorzystując swoje telefony komórkowe młodzież stworzyła foto opowiadanie, którego tematem było bezpieczeństwo w sieci. Dziewczyny pracowały nad dokumentacją fotograficzną zadania, natomiast Damian dokonał obróbki zdjęć, graficznie wzbogacając ich treść w programie GIMP.

Tematy realizowane przez klasę III g w ramach projektu – Szkoła z klasą Zajęcia o tematyce:„ W świecie grzybów”. W ramach zajęć uczniowie poznali świat grzybów. Przy pomocy wykonanych wcześniej materiałów ( kart pracy, mini – atlasu ) uczennice, które prowadziły zajęcia miały za zadanie zaznajomić wszystkich uczestników zajęć z nazewnictwem, budową oraz podziałem grzybów.

Biorąc pod uwagę, że wybrana ścieżka „ Uczymy innych” była czymś nowym w praktyce szkolnej, to dzięki prowadzonym w ten sposób zajęciom uczennice mogły przekonać się, jak wygląda praca nauczyciela, ile pracy wymaga przygotowanie się do zajęć i ile wysiłku czasem trzeba włożyć w to, ażeby nauczać innych. Uważam, że uczennice wzorowo wykonały swoje zadania i na pewno chętnie przystąpią do kolejnych projektów, które już przed nami.

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy przedstawicieli klas na następnej lekcji na debatę poświęconą wykorzystaniu narzędzi TIK czyli ustaleniu Kodeksu 2.0

PODSUMOWANIE Opracowanie graficzne i korekta Izabela Ziob. Opracowanie graficzne i korekta Izabela Ziob. Do przygotowania prezentacji wykorzystano materiały dostarczone przez nauczycieli realizujących projekty w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 oraz zamieszczone na Platformie Szkoły z Klasą 2.0. Do przygotowania prezentacji wykorzystano materiały dostarczone przez nauczycieli realizujących projekty w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 oraz zamieszczone na Platformie Szkoły z Klasą 2.0. Udostępniono na zasadzie licencji CC-by. Udostępniono na zasadzie licencji CC-by.