Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KULTURA ORGANIZACYJNA
Advertisements

60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Znaczenie instytucji w procesie rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Zagrożenia i szanse gospodarki polskiej Spojrzenie długookresowe Dr hab. Prof. UW Grzegorz Jędrzejczak 2016L w 5 1.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
MIĘDZYNARODOWE RYNKI NIERUCHOMOŚCI Dr Małgorzata Zięba.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ORGANIZACJA.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Małopolski Festiwal Innowacji
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze

Literatura M. Czinkota i in. International Business. European Edition, Wiley. Part 1, Chapter 3: Culture

Inwestycje międzynarodowe różnice kulturowe systemy gospodarcze, polityczne, prawne instytucje – narodowe i międzynarodowe

Międzynarodowe otoczenie biznesu

Kultura Zintegrowany system wzorców zachowań, charakterystyczny dla członków określonej społeczności To zwyczaje, język, elementy kultury materialnej, postawy, wartości Proces akulturacji – dostosowania i adaptowania do innej kultury

Kultura a biznes Rozróżnienie między kulturami typu: low-context, jasne, wprost komunikowanie, przekaz werbalny, kontekst przekazu mniej istotny high-context, komunikat równie ważny jak jego kontekst, przekaz niewerbalny

Kultura Składowe kultury: Język werbalny i niewerbalny religia system wartości i postaw Zwyczaje i tradycje Składowe materialne: gospodarcze, społeczne, finansowe, marketing, infrastruktura Estetyka Edukacja Instytucja społeczne: rodzina, podziały społeczne i klasowe, grupy odniesienia

Język Język werbalny Gromadzenie i ocena informacji Dostęp do społeczności Prowadzenie firmy, komunikacja z pracownikami i klientami Zrozumienie kultury, kontekstu działalności Język niewerbalny – mowa ciała, ton, głos, dystans fizyczny

Religia Wpływa na system wartości i postaw w społeczeństwie Organizacja pracy – święta religijne Rola kobiet w biznesie Marketing – rodzaje produktów Etyka pracy

Wartości i postawy Przekonania i normy przyjmowane przez członków społeczności Postawy – wybory związane z wartościami Planowanie, podejmowanie decyzji, wdrażanie strategii, ocena pracowników

Zwyczaje i tradycje Sposób prowadzenia negocjacji Rozumienie innych sposobów myślenia Niewystarczająca wiedza o kraju i jego zwyczajach Niezrozumienie reguł prowadzenia negocjacji Niezrozumienie znaczenia relacji osobistych i procesów podejmowania decyzji Nieodpowiednie zaplanowanie czasu na negocjacje

Kultura materialna Infrastruktura Gospodarcza: transport, energia, komunikacja Społeczna: mieszkalnictwo, opieka zdrowotna i edukacja Finansowa i rynkowa: system ‘wspierania’ i i obsługi biznesu, banki, firmy doradcze Industrializacja kraju Postęp technologiczny

Estetyka Znaczenie kolorów Gusty Znaczenie znaków Estetyka przestrzeni publicznych

Edukacja Poziom wykształcenia społeczeństwa Profile kształcenia Dostosowanie produktów do poziomu mieszkańców Wykwalifikowana kadra

Instytucje społeczne Rodzina – jej wielkość, znaczenie Stratyfikacja społeczna (podziały klasowe) Grupy odniesienia (rodzina, współpracownicy Znaczenie formalnych i nieformalnych relacji w biznesie

Kultura a sukces w biznesie Zrozumienie lokalnej kultury Budowanie relacji Zatrudnianie ‘miejscowych’ i szukanie porozumienia Dostosowanie produktów i procesów do rynku lokalnego Koordynacja na poziomie regionów

Analiza uwarunkowań kulturowych Model Seth & Sethi Założenie modelu: aktywność międzynarodowa firm jako innowacje i generowanie zmian Główna zmienna modelu: skłonność do zmiany, która jest funkcją: Styl kultury (dominujące elementy kultury, zakorzenienie w tradycyjnej kulturze) Agenci zmian (MNCs, liderzy opinii) Komunikacja dotycząca innowacji (ze źródeł komercyjnych i prywatnych, nieformalnych)

Model oddziaływań kulturowych

Różnice w stylach kultury 4 wymiary kultury: 1) Indywidualizm 2) Poziom egalitaryzmu (power distance) 3) Unikanie niepewności (potrzeba formalnych reguł) 4) Męskość (role kobiet i mężczyzn, nastawienie na rywalizację i osiągnięcia)

Analiza wymiarów kultury dla 12 krajów (0=niski poziom, 100=wysoki) Japonia Francja Meksyk Brazylia Kraje arabskie Niemcy USA Holandia Wlk. Brytania Hong Kong Indonezja Afryka Zach.

Segmentacja krajów - 4 wymiary kultury Liczba ludności (w mln) RównośćUnikanie niepewnoś ci IndywidualizmMęskośćKonsekwencje marketingowe Klaster 1: Dania, Szwecja, Finlandia, Holandia, Norwegia 37WysokaNiskiWysokiNiski Duże potrzeby nowych zróżnicowanych produktów, wysokie uznanie dla firm i produktów environmentally friendly i odpowiedzialnych Klaster 2: Belgia, Francja, Grecja, Portugalia, Hiszpania, Turcja 182ŚredniamocneróżnieNiski- średni status i prestiż, małe ryzyko zakupu i używania, funkcjonalność Klaster 3: Austria, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Wielka Brytania, Irlandia 203wysokaśredniŚrednio- wysoki wysoki Produkty wysokiej jakości, sukces, potrzeba nowości, różnorodności, przyjemności, niechęć do ryzyka

Projekt – następne zajęcia Prezentacja dotycząca wpływu różnic kulturowych na inwestycje w nieruchomości na rynkach międzynarodowych Można wykorzystać CAGE distance framework jako ‚wzorzec’ do badania różnic Forma: min prezentacja przygotowana metodą case study w grupach 4 osobowych