Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Słaborowicach Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Słaborowicach, jest placówką prowadzoną przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Słaborowice „Nasze Słaborowice”. Szkoła Podstawowa w Słaborowicach ma bardzo dobre warunki lokalowe, posiada bardzo nowocześnie wyposażone pracownie do zajęć z poszczególnych przedmiotów, a także salę gimnastyczną. Nauczyciele/nauczycielki, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspólnie pracują w zakresie planowania, wdrażania oraz analizowania działań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w Szkole. Prowadzi to do zwiększenia ich efektywności, przyczynia się do rozwoju uczniów, a to z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy Szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 7 osób + Prezes Stowarzyszenia Sylwia Paterek 1

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Ocenianie kształtujące” ˗ nabycie przez nauczycieli/nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego– do końca maja 2015 r.; ˗ poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów – do końca maja 2015 r.; ˗ przygotowanie Szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów – do końca maja 2015 r.; ˗ opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania; na wszystkich lub wybranych przedmiotach – do końca maja 2015 r.; „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” ˗ poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy i gotowości szkolnej dzieci – do końca maja 2014, ˗ rozpoznawaniu i dopasowaniu metod pracy do indywidualnych potrzeb ucznia – do końca marca 2014, ˗ nabyciu przez nauczycieli wiedzy dotyczącej procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów– do końca kwietnia 2014, Cele szczegółowe: 2

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Katalog ankiet diagnostycznych skierowanych na rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia i określających jego poziom wiedzy i umiejętności 2.Scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem wniosków z przeprowadzonych diagnoz 3.Katalog technik wspomagających uczenie się i zapamiętywani 4.Karty pracy dla uczniów zdolnych i dla uczniów z trudnościami 5.Scenariusz zebrania z rodzicami – „Rola rodziców w osiąganiu sukcesu przez dziecko” 1.Prezentacja „ Ocenianie kształtujące” 2.Materiały ćwiczeniowe do konstruowania oceny opisowej 3.Dobra lekcja ćwiczenia 3

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Strzyżewie Szkoła Podstawowa w Strzyżewie jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Sieroszewice Nauczycielki, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspólnie pracują w zakresie planowania, wdrażania oraz analizowania działań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w szkole. Prowadzi to do zwiększenia ich efektywności, przyczynia się do rozwoju uczniów, a to z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy Szkoły. Nauczycielki pracują zespołowo, pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów i analizują efekty swojej pracy. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 10 osób + Dyrektor Szkoły Jacek Nentwich 4

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Ocenianie kształtujące” ˗ nabycie przez nauczycieli/nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego– do końca maja 2015 r.; ˗ poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów – do końca maja 2015 r.; ˗ przygotowanie Szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów – do końca maja 2015 r.; ˗ opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania; na wszystkich lub wybranych przedmiotach – do końca maja 2015 r.; „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” ˗ poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy i gotowości szkolnej dzieci – do końca maja 2014, ˗ rozpoznawaniu i dopasowaniu metod pracy do indywidualnych potrzeb ucznia – do końca marca 2014, ˗ nabyciu przez nauczycieli wiedzy dotyczącej procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów– do końca kwietnia 2014, Cele szczegółowe:

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Katalog ankiet diagnostycznych skierowanych na rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia i określających jego poziom wiedzy i umiejętności 2.Scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem wniosków z przeprowadzonych diagnoz 3.Katalog technik wspomagających uczenie się i zapamiętywani 4.Karty pracy dla uczniów zdolnych i dla uczniów z trudnościami 5.Scenariusz zebrania z rodzicami – „Rola rodziców w osiąganiu sukcesu przez dziecko” 1.Prezentacja „ Ocenianie kształtujące” 2.Materiały ćwiczeniowe do konstruowania oceny opisowej 3.Dobra lekcja ćwiczenia 6

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Szkoła Podstawowa w Parczewie Szkoła Podstawowa w Parczewie, jest placówką prowadzoną przez Gminę Sieroszewice. Szkoła Podstawowa w Parczewie mieści się w starym dworku, posiada bardzo nowocześnie wyposażone klasy. Nauczyciele/nauczycielki, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły pracują zespołowo, pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów i analizują efekty swojej pracy. Prowadzi to do zwiększenia efektów pracy poszczególnych nauczycieli oraz przyczynia się do rozwoju uczniów uczęszczających do szkoły. To z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 9 osób + Dyrektor Szkoły Katarzyna Dudziak 7

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Ocenianie kształtujące ” -nabycie przez nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego– do końca maja 2015 r.; -poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów – do końca maja 2015 r.; - przygotowanie Szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów – do końca maja 2015 r.; -opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania; na wszystkich lub wybranych przedmiotach – do końca maja 2015 r.; -nabycie przez nauczycielki kompetencji w obszarze gromadzenie i analizowania danych – do końca kwietnia 2015 r „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” -poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy i gotowości szkolnej dzieci – do końca maja 2014 r. -rozpoznawaniu i dopasowaniu metod pracy do indywidualnych potrzeb ucznia w celu osiągnięcia przez niego sukcesu – do końca marca 2014 r. - nabyciu przez nauczycieli wiedzy dotyczącej procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów– do końca kwietnia 2014 r. Cele szczegółowe: 8

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Prezentacje multimedialne: „Diagnoza”, „Rozpoznanie potrzeb na różnych etapach edukacji”, 2.Kwestionariusz - mocne i słabe strony ucznia 3.Przykładowy katalog rozpoznanych potrzeb 4.Skala Ryzyka Dysleksji wg M. Bogdanowicz - diagnoza wstępna uczniów kl. 0 – III 5.Kwestionariusz objawów dysleksji kl. IV-VI 6.Niespecyficzne trudności w nauce – dostosowanie 7.Komunikacja interpersonalna z rodzicami uczniów – katalog metod rozmów z rodzicami 1.prezentacja „Ocenianie kształtujące 2.Zestaw wymagań kluczowych. 3.prezentacja „Cele uczenia się i kryteria sukcesow”. 4.prezentacja filmów z zajęciami OK 9

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Zespół Szkół w Pawłowie, jest placówką prowadzoną przez Gminę Sośnie Zajęcia w szkole realizowane są w klasach wyposażonych w ekrany i rzutniki multimedialne. W każdej klasie nauczyciel ma możliwość korzystania z komputera. Nauczycielki, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspólnie planują, wdrażają oraz analizują działania edukacyjne i wychowawcze podejmowane w Szkole. Służy to zwiększeniu ich efektywności i przyczynia się do rozwoju uczniów, a to z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy Szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 10 osób + Dyrektor Szkoły Lucyna H ő rl Szkoła Podstawowa w Pawłowie 10

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich ” ˗ zwiększenie kompetencji Rady Pedagogicznej w zakresie organizacji pracy zespołów nauczycielskich – do końca maja 2015 r., ˗ nabycie i doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy zespołów nauczycielskich i współpracy między nimi w celu osiągnięcia zamierzonego efektu edukacyjnego – do końca maja 2015 r., ˗ doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych (m.in. umiejętności komunikacyjnych, asertywności, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej – stosowanie elementów oceniania kształtującego), ewaluacji – do końca maja 2015 r., „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” -zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia – do końca maja 2014 r., -nabycie i doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – do końca marca 2014 r., -realizowanie zaplanowanych w IPET konkretnych działań, monitorowanie ich i poddanie ewaluacji – do końca kwietnia 2014 r., -integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół działań służących zaspokojeniu potrzeb uczniów z e specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – do końca maja 2014 r, Cele szczegółowe: 11

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.kwestionariusze do badań i obserwacji uczniów 2.Kwestionariusze do badań: symptomy dysleksji 3.Karty badań: symptomy zaburzeń percepcji słuchowej i wzrokowej. Arkusze oceny prac pisemnych i inne 4.Konspekty zajęć z wykorzystaniem metod i technik przedstawionych podczas warsztatów 5.Karty pracy do zajęć w klasach I-III i klas IV-VI 6.Portfolio : Metody i techniki pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 1.Metodniki 2.Karty informacji zwrotnej dla uczniów 3.scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego 12

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Szkoła Podstawowa nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim Szkoła Podstawowa nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim, jest placówką prowadzoną przez Gminę Miasto Ostrów Wielkopolski. Szkoła Podstawowa nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim ma bardzo dobre warunki lokalowe, posiada bardzo nowocześnie wyposażone pracownie do zajęć z poszczególnych przedmiotów, a także sal przeznaczonych dla edukacji wczesnoszkolnej. Nauczyciele/nauczycielki, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspólnie pracują w zakresie planowania, wdrażania oraz analizowania działań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w Szkole. Prowadzi to do zwiększenia ich efektywności, przyczynia się do rozwoju uczniów, a to z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy Szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 24 osoby + Wicedyrektor Szkoły Renata Spodzieja 13

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Ocenianie kształtujące” -nabycie przez nauczycieli/nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego– do końca maja 2015 r.; -poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów – do końca maja 2015 r.; -przygotowanie szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów – do końca maja 2015 r.; -opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania; na wszystkich lub wybranych przedmiotach – do końca maja 2015 r.; -nabycie przez nauczycieli/nauczycielki kompetencji w obszarze gromadzenie i analizowania danych – do końca kwietnia 2015 r „”Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet” -wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych - do końca maja 2014 r. -zapoznanie nauczycieli z możliwościami korzystania z zasobów Internetu oraz materiałów multimedialnych – do końca marca 2014 r. - przygotowanie nauczycieli do uwzględnienia w planowaniu pracy problemów związanych z korzystanie z zasobów Internetu (prawa autorskie, wyszukiwanie i gradacja informacji, rzetelność prezentowanych treści) – do końca kwietnia 2014 r. -wspólne opracowanie katalogu przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych – do końca maja 2014 r. Cele szczegółowe: 14

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Wykaz programów edukacyjnych dla dzieci 2.Bezpieczny Internet – przygotowanie materiałów na temat bezpieczeństwa w sieci 3.Scenariusze zajęć, opracowane sprawdziany i testy, wykorzystanie nabytych umiejętności w Międzyszkolnym Konkursie Omnibus 4.Katalog przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych 5.Opracowanie sprawdziany i testy z wykorzystaniem pilotów 6.Statystyki klas 7.Przedmiotowe prezentacje dla poszczególnych klas 8.Gry internetowe 9.Scenariusz zajęć „Gry internetowe” 1.Prezentacja „ Ocenianie kształtujące” 2.Scenariusze lekcji dla klas I-III z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego 3.Formułowanie celów lekcji do wskazanych tematów lekcji 4.Zasady tworzenia informacji zwrotnej 5.Analiza przykładowych informacji zwrotnych- prezentacja efektów pracy 15

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkól Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2 w Zespole Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim, jest placówką prowadzoną przez Powiat Ostrowski. Szkoła ma bardzo dobre warunki lokalowe. Zajęcia teoretyczne są realizowane w pracowniach przedmiotowych a zajęcia praktyczne w pracowniach oraz na terenie zakładów pracy. Szkoła kształci uczniów w zawodzie: fryzjer, kucharz, cukiernik, wędliniarz. Utworzona została także klasa wielozawodowa. W klasie tej wiedzę zdobywają przyszli piekarze, krawcy, fotograficy, lakiernicy, złotnicy-jubilerzy, kuśnierze, kaletnicy, obuwnicy i zegarmistrzowie. Otwarta została też klasa integracyjna kształcąca uczniów w zawodach: kucharz, cukiernik, tapicer, pracownik obsługi hotelowej. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 28 osób + Dyrektor Szkoły Dariusz Kaczmarek 16

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Szkoła promuje wartość edukacji ” ˗ poznanie przez nauczycieli/nauczycielki różnorodnych form promowania Szkoły, jej osiągnięć oraz sukcesów uczniów wewnątrz szkoły oraz w środowisku – do końca maja 2015 r., ˗ pozyskanie przez pracowników Szkoły informacji na temat potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej – do końca marca 2015 r., ˗ rozwinięcie niezbędnych dla nauczycieli/nauczycielek kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej – do końca kwietnia 2015 r., ˗ opracowanie i wdrożenie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami – do końca maja 2015 r., „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” -zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia - do końca maja 2014, -nabycie i doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy z uczniem posiadającym orzeczenie, w tym konstruowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) – do końca marca 2014, -realizowanie zaplanowanych w IPET konkretnych działań, monitorowanie ich i poddanie ewaluacji – do końca kwietnia 2014, -integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół działań służących zaspokojeniu potrzeb uczniów z orzeczeniami – do końca maja 2014 Cele szczegółowe: 17

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Ankieta diagnostyczna skierowana na rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia 2.przykładowe IPET – y 3._ Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 4.Model pracy z uczniem słabo słyszącym 5.Model pracy z uczniem słabo widzącym 6.Model pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym 7.Ankieta diagnostyczna skierowana na rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia, określających jego poziom umiejętności 8.Procedura organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla uczniów z opiniami 9.Katalog symptomów zaburzeń, formy i metody pracy, sposoby dostosowania wymagań u uczniów z dysleksją 1.prezentacja: Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela 2.Zasoby - losy absolwentów 3.prezentacja: Strategie marketingowe szkoły 4.prezentacja: Strategie marketingowe szkoły 5.Zasady dbania o wizerunek szkoły 6.zestaw ankiet do badania dotyczących funkcjonowania ucznia w szkole i rozwijaniu zainteresowań 7.Zestaw dobrych praktyk w formach pracy podnoszących wizerunek szkoły w środowisku 18

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński Technikum w Zespole Szkól Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 27 osób + Dyrektor Szkoły Dariusz Kaczmarek 19 Technikum nr 2 w Zespole Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim, jest placówką prowadzoną przez Powiat Ostrowski. Szkoła ma bardzo dobre warunki lokalowe. Uczniowie odbywają zajęcia teoretyczne w pracowniach przedmiotowych, nowocześnie wyposażonych salach językowych i salach komputerowych z dostępem do Internetu. Naukę zawodu uczniowie odbywają na terenie Szkoły w nowoczesnych pracowniach specjalistycznych oraz w zakładach usługowych i rzemieślniczych naszego regionu. Szkoła kształci uczniów w zawodzie: technik organizator reklamy, technik turystyki wiejskiej, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, kelner, technik usług fryzjerskich, technik technologii

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Szkoła promuje wartość edukacji ” -poznanie przez nauczycieli/nauczycielki różnorodnych form promowania szkoły, jej osiągnięć oraz sukcesów uczniów wewnątrz szkoły oraz w środowisku – do końca maja 2015 r., -pozyskanie przez pracowników szkoły informacji na temat potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej – do końca marca 2015 r., -rozwinięcie niezbędnych dla nauczycieli/nauczycielek kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej – do końca kwietnia 2015 r., -opracowanie i wdrożenie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami – do końca maja 2015 r., -opracowanie narzędzi do ewaluacji działań szkoły w zakresie promowania edukacji – do końca czerwca 2015 r „ Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ” -zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia - do końca maja 2014 r., -nabycie i doskonalenie umiejętności rozpoznawania zaburzonych i nietypowych zachowań uczniów oraz sposobów reagowania i postępowania – do końca marca 2014 r., -przygotowanie do podejmowania działań profilaktycznych oraz realizacji programów socjoterapeutycznych – do końca kwietnia 2014 r., -integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół działań zapobiegających zachowaniom agresywnym oraz uzależnieniom – do końca maja 2014 r., Cele szczegółowe: 20

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Procedury postępowania z uczniami o nietypowym zachowaniu 2.Przykładowy program profilaktyczno-wychowawczy 3.Przykład programu socjoterapeutycznego 4.Przykładowy plan pracy wychowawczej z uwzględnieniem pracy z uczniami o nietypowym, zaburzonym zachowaniu 5.Scenariusz lekcji wychowawczej z uwzględnieniem pracy z uczniami o nietypowym, zaburzonym zachowaniu 1.Komunikacja interpersonalna w pracy nauczycieli 2.Prezentacja: Wspieranie i motywowanie ucznia do nauki 3.Zestaw dobrych praktyk w formach pracy podnoszących wizerunek szkoły w środowisku 4.Jak dbać o wizerunek szkoły 5.Zestaw dobrych praktyk w formach pracy podnoszących wizerunek szkoły w środowisku 6.prezentacja: Strategie marketingowe szkoły 7.Zestaw ankiet dla pracowników, uczniów i rodziców na temat promocji szkoły 21

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 3 ) Marek Koliński III Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wielkopolskim III Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wielkopolskim jest placówką prowadzoną przez Powiat Ostrowski. Szkoła posiada bardzo dobre warunki lokalowe. Są w niej dwie pracownie komputerowe i dwa centra multimedialne, przenośne stanowiska komputerowe, w każdej sali lekcyjnej dostępny jest Internet, sale lekcyjne wyposażone w sprzęt audiowizualny lub tablice interaktywne, w pełni skomputeryzowana jest biblioteka szkolna,. Funkcjonuje także Szkolny Ośrodek Kariery. Ponadto Szkoła dysponuje salą gimnastyczną, siłownią, krytą pływalnią, boiskiem wielofunkcyjnym, strzelnicą i salą kinową. Uczniowie osiągają bardzo dobre wyniki w egzaminach maturalnych, osiągają znaczące sukcesy w olimpiadach i konkursach przedmiotowych. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 33 osoby + Dyrektor Szkoły Maria Tomalak 22

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Nauczyciel 45 +” -poszerzenie kompetencji nauczycieli/nauczycielek w zakresie opanowanie umiejętności wykorzystywania zasobów Internetu oraz programów komputerowych do obróbki plików audio- video oraz urządzeń multimedialnych, – do końca maja 2015 r., -pomoc w budowaniu programów rozwoju osobistego dotyczących siły i odporności psychicznej, komunikacji interpersonalnej, asertywności, radzenia sobie ze stresem, – do końca kwietnia 2015 r., -wzmocnienie kondycji psychofizycznej nauczycieli/nauczycielek, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego, – do końca kwietnia 2015 r „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia – do połowy czerwca 2014 r., nabycie i doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – do końca marca 2014 r., realizowanie zaplanowanych w IPET-ach konkretnych działań, monitorowanie ich i poddanie ewaluacji – do końca kwietnia 2014 r., integracja nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów, rodziców, i partnerów szkoły wokół działań służących zaspokojeniu potrzeb uczniów z e specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – do połowy czerwca 2014 r., Cele szczegółowe: 23

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Instrukcja tworzenia prezentacji w programie PREZI 2.Zestaw technik i metod ukierunkowanych na motywację ucznia 3.Literatura dotycząca motywowania uczniów 4.Ankieta dotycząca celów osobistych ukierunkowanych na sukces 5.Metoda asertywnych pytań 6.prezentacja Inteligencja emocjonalna a sukces ucznia 7.Zestaw technik i metod wspierających efektywne działania ucznia 1.Zestaw ćwiczeń rozwijających koncentrację 2.Wykaz sposobów radzenia sobie ze stresem i sposobów budowania odporności na stres 3.Określenie definicji wypalenia zawodowego i wyszczególnienie poszczególnych etapów w wypaleniu zawodowym 4.Sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu 5.Zalecenia dotyczące komunikacji z rodzicem ucznia 6.Techniki kierowania zespołem klasowym 7.Wykorzystanie aplikacji FLOW WORKS 8.Poradnik użytkownika YouTube Editor 9.Instrukcja obsługi Windows Movie Maker 10.Poradnik użytkownika Fast Stne Image Viewer 24