Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Oddział.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Obowiązki Beneficjenta wynikające z umowy o dofinansowanie Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko–Pomorskiego.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Kryteria wyboru projektów dla operacji wspieranych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Regionalny Program Operacyjny.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
spotkanie informacyjne
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego

Umowa o dofinansowanie Termin na podpisanie umowy liczony jest od daty w sprawie rozstrzygnięcia konkursu. na dostarczenie poprawnych, prawomocnych i kompletnych dokumentów – data wpływu do Kancelarii Ogólnej UM na podpisanie umowy/porozumienia o dofinansowanie projektu 5 miesięcy 6 miesięcy podjęcia uchwały

UWAGA Niezłożenie kompletnych, poprawnych i prawomocnych dokumentów w terminie 5 miesięcy lub niepodpisanie umowy w terminie 6 miesięcy oznacza beneficjenta z ubiegania się o dofinansowanie w ramach RPO WSL REZYGNACJĘ IZ RPO WSL zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu na podpisanie umowy o dofinansowanie w przypadku braku dostępności środków na zakontraktowanie projektu. Projekt jest wybranych do dofinansowania. SKREŚLANY Z LISTY PROJEKTÓW

DOKUMENTY DO UMOWY Lista dokumentów do umowy składa się z pozycji obowiązkowych znajdujących się w dokumentacji konkursu oraz takich, które są opcjonalne w zależności od specyfiki priorytetu. DOKUMENTY OBLIGATORYJNE  Kartę wzorów podpisów  Oświadczenie o formie zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy  Dokumenty potwierdzające wartość otrzymanych środków ze źródeł zewnętrznych  Zaświadczenie organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów sieci Natura 2000

Umowa w zakresie starej perspektywy przewidywała cztery terminy realizacji inwestycji:  poniesienie pierwszego wydatku w projekcie  rzeczowe rozpoczęcie realizacji  zakończenie rzeczowe realizacji  zakończenie finansowe realizacji Umowa dotycząca perspektywy zakłada dwa terminy:  Termin rozpoczęcia realizacji projektu  Termin zakończenia realizacji projektu Terminy realizacji projektu

- zawarcie pierwszej umowy z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych lub pierwsze prawnie wiążące zobowiązanie do zamówienia urządzeń lub inne zobowiązanie podejmowane w celu realizacji projektu, zależnie od tego, co nastąpi najpierw; zakupu gruntów ani prac przygotowawczych, takich jak uzyskanie zezwoleń i przeprowadzenie studiów wykonalności, nie uznaje się za rozpoczęcie prac. data poniesienia ostatniego wydatku kwalifikowalnego w projekcie. Termin rozpoczęcia realizacji projektu Termin zakończenia realizacji projektu

Podmiot realizujący projekt (w przypadku JST): Podmiotem realizującym projekt może być jedynie:  zakład budżetowy,  samorządowa osoba prawna  samorządowa jednostka organizacyjna

Kwalifikowalność wydatków :  ramy czasowe kwalifikowalności wydatków od 1 stycznia 2014 r. do terminu wskazanego w umowie o dofinansowanie §4 ust. 1 pkt. 2),  wydatki poniesione po terminie zakończenia realizacji projektu mogą zostać uznane za wydatki niekwalifikowalne.

Wydatki poniesione na podatek od towarów i usług mogą zostać uznane za kwalifikowalne, jeśli beneficjent nie ma prawnej możliwości ich odzyskania. Potwierdzenie kwalifikowalności podatku od towarów i usług określone zostaje na podstawie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego najpóźniej do złożenia pierwszego wniosku o płatność. KWALIFIKOWALNOŚĆ PODATKU VAT

Do 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, w uzasadnionych przypadkach IZ RPO WSL dopuszcza złożenie zabezpieczenia w terminie późniejszym niż 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, ale nie później niż do dnia złożenia pierwszego wniosku o płatność. Zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie nie dot. jednostek sektora finansów publicznych oraz fundacji, których jedynym fundatorem jest Skarb Państwa a także Banku Gospodarstwa Krajowego

TRWAŁOŚĆ PROJEKTU Obowiązek utrzymania trwałości projektów określa art. 71 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (…) Okres trwałości liczymy w dniach kalendarzowych od dnia przekazania beneficjentowi płatności końcowej na rzecz projektu lub dnia zatwierdzenia wniosku o płatność końcową, jeśli nie następuje wypłata dofinansowania Okres trwałości wynosi 5 lat w przypadku operacji obejmującej inwestycje w infrastrukturę lub inwestycje produkcyjne lub 3 lata w przypadkach dotyczących utrzymania inwestycji lub miejsc pracy stworzonych przez MŚP.

 zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;  zmiana własności elementu infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;  istotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów. (w odróżnieniu do okresu programowania powyższe ma zastosowanie w przypadku wystąpienia jednej z ww. przesłanek) NARUSZENIE TRWAŁOŚĆ PROJEKTU

Beneficjent w okresie trwałości projektu jest zobowiązany do informowania IZ RPO WSL o: -wszelkich okolicznościach, które spowodowały lub mogą spowodować nieutrzymanie trwałości projektu, -zmianie kwalifikowalności wydatków, w tym o zmianach powodujących możliwość odzyskania przez beneficjenta podatku od towarów i usług, który stanowił wydatek kwalifikowalny w okresie realizacji projektu.

Beneficjent jest zobowiązany do systematycznego monitorowania przebiegu realizacji projektu oraz niezwłocznego informowania IZ RPO WSL o ewentualnych problemach w jego realizacji albo o zamiarze zaprzestania realizacji projektu. wskaźniki PROJEKTU

produktu - wartości powinny zostać osiągnięte najpóźniej na moment zakończenia realizacji projektu, rezultatu - wartości powinny zostać osiągnięte co do zasady w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu określonego w umowie o dofinansowaniu projektu. IZ RPO WSL dopuszcza możliwość wydłużenia terminu niezbędnego do osiągnięcia wskaźników rezultatu. termin osiągnięcia wskaźników

Beneficjent jest zobowiązany do pomiaru wartości wskaźników produktu i rezultatu osiągniętych dzięki realizacji projektu, określonych w dokumentach aplikacyjnych, zgodnie ze wskazanym sposobem pomiaru i monitorowania wskaźnika oraz udokumentowania ich realizacji. Należy pamiętać o właściwym doborze wskaźników oraz określeniu ich wartości docelowych, a także należytym pomiarze ich osiągnięcia, ponieważ nieosiągnięcie lub nieutrzymanie wskaźników może powodować konsekwencje finansowe. Pomiar wskaźników

Nieosiągnięcie celu projektu wyrażonego wskaźnikami produktu lub rezultatu może stanowić przesłankę do stwierdzenia nieprawidłowości indywidualnej oraz nałożenia proporcjonalnej korekty finansowej na kategorię kosztu/zadania o ile możliwe jest przyporządkowanie kategorii kosztu/zadania do wskaźnika.

Umowa może zostać zmieniona na podstawie zgodnego oświadczenia stron umowy w wyniku wystąpienia okoliczności, które wymagają zmian w treści umowy, niezbędnych dla zapewnienia prawidłowej realizacji projektu. Zmiany w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności oraz powinny zostać zgłoszone nie później niż do dnia zakończenia realizacji projektu określonego w umowie. zmiany w projekcie

IZ RPO WSL może nie wyrazić zgody na proponowane przez beneficjenta zmiany jeśli wpływają one w sposób negatywny na wskaźniki produktu, rezultatu, cel projektu oraz realizację programu. UWAGA

IZ RPO WSL dopuszcza przesunięcia środków pomiędzy zadaniami po zawarciu wszystkich umów/zleceń z wykonawcami (za wyjątkiem przesunięcia środków na zadania dotyczące promocji projektu) do wysokości kosztów kwalifikowalnych określonych w umowie o dofinansowanie, pod warunkiem zachowania zasad określonych w dokumentach programowych (np. procentowe lub kwotowe ograniczenie wydatków). Przesunięcia środków pomiędzy zadaniami, kategoriami wydatków

W przypadku uznania wydatków za niekwalifikowalne lub niewykonania części zadań lub kategorii wydatków, środki zaplanowane na ich pokrycie nie mogą zostać przesunięte na inne zadania lub kategorie wydatków i pomniejszają wartość kosztów kwalifikowalnych. Przy przenoszeniu środków na kategorie, które są objęte pomocą publiczną nie można przekraczać maksymalnej intensywności danej pomocy publicznej.

IZ RPO WSL dopuszcza wykonanie mniejszego zakresu projektu w stosunku do pierwotnie zaplanowanego pod warunkiem przedstawienia przez Beneficjenta uzasadnienia popartego stosownymi dokumentami (np. protokół konieczności, uzgodnienie z projektantem) oraz nie pogorszenia pierwotnie założonych parametrów i pod warunkiem realizacji celu projektu. Ewentualne konsekwencje finansowe określa IZ RPO WSL indywidualnie dla każdego projektu biorąc pod uwagę wpływ na realizację programu z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do wydatków wykazanych we wniosku aplikacyjnym.

IZ RPO WSL może wstrzymać zmniejszenie wysokości dofinansowania do czasu rozstrzygnięcia ostatniego postępowania w ramach projektu. Jeżeli planowany termin rozstrzygnięcia ostatniego postępowania w ramach projektu wpływa niekorzystnie na realizację programu, IZ RPO WSL może odstąpić od wstrzymania zmniejszenia dofinansowania.

IZ RPO WSL może uznać kwalifikowalność dodatkowych robót budowlanych i usług (nieprzewidzianych we wniosku o dofinansowanie projektu), jeśli obiektywnie nie mogły one być przewidziane na etapie procedury wyboru wykonawcy zamówienia podstawowego, ich przeprowadzenie okazało się niezbędne w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, a prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego było uzależnione od wykonania tegoż zamówienia dodatkowego. Wartość udzielonych zamówień dodatkowych nie może łącznie przekraczać 50% wartości zamówienia podstawowego. Na beneficjencie spoczywa ciężar dowodu zaistnienia powyższych okoliczności. ROBOTY DODATKOWE

Udzielenie zamówienia na dodatkowe roboty budowlane i usługi musi zostać przeprowadzone w zgodności z prawem polskim i unijnym, w szczególności z przepisami ustawy pzp. Jeśli w danym przypadku przepisy ustawy pzp nie mają zastosowania, IZ RPO WSL dopuszcza udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót podstawowych, po negocjacjach tylko z tym wykonawcą. W takim przypadku nie jest konieczne ponowne stosowanie zasady uczciwej konkurencji/zasady konkurencyjności, o której mowa w sekcji Wytycznych horyzontalnych. Z negocjacji tych sporządzany jest protokół podpisany przez zamawiającego i wykonawcę.

Wydatki poniesione na dodatkowe roboty budowlane i usługi nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia całkowitej kwoty dofinansowania projektu.

IZ RPO WSL może uznać kwalifikowalność zamówienia uzupełniającego na: roboty budowlane w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, dostawy w wysokości nieprzekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego, usługi w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego i polega na powtórzeniu robót budowlanych, dostaw lub usług składających się na zamówienie podstawowe. Warunkiem kwalifikowalności wydatków na zamówienie uzupełniające jest wskazanie przez zamawiającego możliwości udzielenia tego zamówienia na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego (w ogłoszeniu o zamówieniu/zapytaniu ofertowym i w umowie z wykonawcą). Na beneficjencie spoczywa ciężar dowodu zaistnienia powyższych okoliczności. ROBOTY uzupełniające

Udzielenie zamówienia uzupełniającego na roboty budowlane, dostawy i usługi musi zostać przeprowadzone w zgodności z prawem polskim i unijnym, w szczególności z przepisami ustawy pzp. Jeśli w danym przypadku przepisy ustawy pzp nie mają zastosowania, IZ RPO WSL dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu wykonawcy robót podstawowych, po negocjacjach tylko z tym wykonawcą. W takim przypadku nie jest konieczne ponowne stosowanie zasady uczciwej konkurencji/zasady konkurencyjności, o której mowa w sekcji Wytycznych horyzontalnych. Z negocjacji tych sporządzany jest protokół podpisany przez zamawiającego i wykonawcę. Wydatki poniesione na uzupełniające roboty budowlane, dostawy i usługi nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia całkowitej kwoty dofinansowania projektu.

IZ RPO WSL dopuszcza możliwość zmian w projekcie w zakresie wykonania robót zamiennych. Roboty zamienne polegają na zmianie technologii wykonania ale nie zwiększają parametrów inwestycji, nie wykraczają między innymi poza ilości materiałów określonych w dokumentacji technicznej. Na beneficjencie spoczywa ciężar dowodu zaistnienia powyższych okoliczności (np. protokoły robót zamiennych). ROBOTY zamienne

W odniesieniu do projektów współfinansowanych przez EFRR, których całkowita wartość przekracza 1 mln EUR, Beneficjent zobowiązany jest na pisemne wezwanie IZ RPO WSL do przedłożenia zaktualizowanej analizy finansowej projektu m.in. w następujących przypadkach:  po zawarciu wszystkich umów z wykonawcami za wyjątkiem zamówień dotyczących promocji projektu,  w przypadku zmiany w zakresie kwalifikowalności podatku od towarów i usług,  w przypadku zmian dotyczących operatora infrastruktury powstałej w ramach projektu. aktualizacja analizy finansowej

Wartość otrzymanych środków ze źródeł zewnętrznych w ramach projektu nie może przekroczyć wartości wkładu własnego. Wysokość środków publicznych przekraczających wartość wkładu własnego skutkuje obniżeniem wartości dofinansowania. montaż finansowy

 wstrzymanie wypłaty dofinansowania  rozwiązanie umowy o dofinansowanie Sankcje wynikające z umowy o dofinansowanie

Beneficjent zobowiązany jest do informowania społeczeństwa o współfinansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską zgodnie z wymogami rozporządzenia ogólnego oraz zgodnie z zasadami wizualizacji projektów, publikowanymi na stronie promocja

 Za wydatki kwalifikowalne w ramach promocji uznaje się koszt dotyczący oznaczeń, bilbordów i tablic informacyjno- promocyjnych.  Wyjątek stanowi działanie 3.2 Innowacje MŚP promocja

Dziękujemy za uwagę. Referat kontraktacji i realizacji projektów Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego