Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
 Rodzaje rozmów    Emotikony    Najpopularniejsze Czaty w Polsce    Najpopularniejsze komunikatory w Polsce    Plusy używania komunikatorów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Co możesz zrobić za pomocą urzędomatu?  Złożyć dokumenty w postaci papierowej i wydrukować potwierdzenie ich złożenia.  Założyć konto użytkownika na.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Przeglądarki internetowe. Funkcje i możliwości przeglądarek.
20/09/ Model warstwowy OSI. Model warstwowy OSI (Open Systems Interconnection ) – standard wprowadzony przez organizację ISO (International Organization.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Badania elastooptyczne Politechnika Rzeszowska Katedra Samolotów i Silników Lotniczych Ćwiczenia Laboratoryjne z Wytrzymałości Materiałów Temat ćwiczenia:
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Komunikatory. Komunikator to program do bezpośredniego komunikowania się przez Internet w czasie teraźniejszym. Od poczty elektronicznej różni się tym,
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
O CO CHODZI? Kampania polega na zebraniu i ułożeniu najdłuższego ciągu stworzonego z jednonominałowych monet. Monety te muszą pozostawać ze sobą w ścisłym.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentację przygotował:
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
System operacyjny Renata P. System operacyjny - jest to zbiór nadrzędnych i niezbędnych programów umożliwiających pracę na komputerze. Jest on pośrednikiem.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ucz i ucz się z TIK!.
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
PowerPoint — Zapraszamy!
Git - system kontroli wersji
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Zapis prezentacji:

Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e- mail:

Co to jest wideokonferencja? Antropolog Albert Mehrabian, prowadząc badania nad procesem komunikacji interpersonalnej, odkrył, że aż 55% komunikacji zachodzi za pośrednictwem form niewerbalnych, a zaledwie 7% informacji jest przekazywanych poprzez słowa. Z tych badań wynika również, że 38% informacji odbieramy za pośrednictwem intonacji głosu. Wyniki te potwierdził amerykański psycholog Ray Birdwhistell - wyniki jego badań wskazały, że 35% informacji pochodzi ze słów, zaś 65% z ekspresji niewerbalnej. Wideokonferencje umożliwiają znaczne podniesienie efektywności komunikacji w porównaniu z rozmową telefoniczną. Dzieje się tak dzięki temu, że: Komunikacja jest szybsza Rozmówcy lepiej się rozumieją Unika się błędów w zrozumieniu Dodatkową zaletą zastosowania wideokonferencji jest: Ograniczenie kosztów podróży służbowych i delegacji Efektywniejsze wykorzystanie czasu wysoko opłacanych specjalistów i menedżerów Możliwość natychmiastowej reakcji w sytuacjach kryzysowych Poprawienie komunikacji w rozproszonych geograficznie zespołach roboczych

Nauczanie zdalne - programy Platformy e-learningowe (np. Moodle) Programy do komunikacji (np. Skype) Programy do spotkań szkoleniowych w sieci – webinary (np. Click Meeting, Concept Board) Przygotowanie witryny edukacyjnej w sieci.

Sprzęt do komunikacji zdalnej Tablice interaktywne Tablety Projektory w roli tablicy interaktywnej Sprzęt do wideokonferencji Przykład sprzętu:

Skype GG Tlen- komunikator Google - czat Facebook – czat itp

Interaktywność – czy widzimy co robi uczeń, czy uczeń widzi nas? Czy może zabierać głos? Czy możemy z nim rozmawiać? Możliwość prezentowania pomocy dydaktycznych i zadań – Czy jest możliwość pokazania zadania czy też pomocy dydaktycznej w kontakcie zdalnym? Jak zmotywować ucznia do pracy? Jak sprawdzić czy nas słucha? (ogląda?)

Strony www Pokazy Prezentacje Filmy Portale społecznościowe Forum dyskusyjne Platforma e- learningowa

Jak przygotować zadanie? (jaką formę powinno mieć zadanie?) Tekst, film, pokaz? Pliki doc Pliki pdf Pliki ppt Pliki wmv Pliki audio

Webinar - (ang. "web": sieć i "seminar": spotkanie) - rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. W założeniu ma przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwić kontakt mimo dużych odległości. Webinary wykorzystywane są głównie do dwóch celów: jako narzędzia szkoleniowe i do kontaktów biznesowych.internetowego seminarium webcastszkoleniowe

Ankiety. To narzędzie pozwala na poznanie opinii uczestników i bezpośrednią z nimi interakcję. Ankiety w ClickMeeting można przeprowadzać nie przerywając spotkania a ich wyniki pojawią się od razu po zakończeniu ankiety na ekranach uczestników w postaci przejrzystego diagramu. Zakładki. Otwórz poszczególne elementy (strony internetowe, prezentację, video z youtube) w osobnych zakładkach w pokoju – będziesz mógł szybko przełączać się pomiędzy nimi i zaoszczędzisz czas potrzebny na otwarcie nowej strony czy wczytanie prezentacji (pamiętaj również, by wszystkie potrzebne dokumenty załadować przed spotkaniem). Odpowiednie tempo. Nie spiesz się, bo trudno będzie za Tobą nadążyć. Spróbuj znaleźć taką formułę, która pozwoli na objęcie całego zaplanowanego materiału, uzyskanie komentarzy od uczestników i podjęcie ważnych decyzji, bez niepotrzebnego przedłużania spotkania. Wypracowanie takiej formuły może zająć trochę czasu i energii. Ale szybko przekonasz się, że warto. Pytania od uczestników na końcu spotkania. Podsumuj spotkanie mniej więcej na kwadrans przed jego zakończeniem tak, by został jeszcze czas na pytania. Nie zapomnij uczynić z tego osobnego punktu w harmonogramie spotkania – to bardzo ważna informacja dla potencjalnych uczestników, którzy na pewno zostaną do końca wiedząc, że został zaplanowany czas na dyskusję.

O programach do webinarów program-do-webinarow-i-webcastow/ program-do-webinarow-i-webcastow/ 11/09/24/google-hangouts-i-wtyczka- conceptboard/ 11/09/24/google-hangouts-i-wtyczka- conceptboard/

Zwiększenie możliwości w programie o nową funkcjonalność – współdzielenie ekranu. Umożliwia prezentowanie pomocy, wyświetlanie prezentacji itp. film pobrany z portalu You Tube

Jak współdzielić? cd film pobrany z portalu You Tube

Dokumenty Google Edytory zdalne wraz z miejsce przyznanym użytkownikowi podczas założenia poczty gmail stanowią środowisko edukacyjne, które może być udostępnianie uczniom i słuchaczom. Przy wykorzystaniu edytorów zdalnych można przygotować zajęcia zdalne lub też internetową formę pracy domowej. Można pracować grupowo nad zagadnieniem –za pomocą udostępnienia plików. Witryny Google mogą stanowić wirtualna publikację. Google Web Store fpdabj fpdabj

Instrukcja obsługi w języku angielskim

clickmeeting-dzialanie-programu/

ary-transmisje.html _pl/about_us/events_webinars/

2,e_learning_wymaga_od_studentow_sam odyscypliny.html wiecej_e-learningu.html aspekty-e-learningu-%E2%80%93- seminarium-cpi/ nauczaniem-na-odleglosc html mentor.edu.pl/artykul/index/numer/24/id/ / _Projekt_rozporzadzenia_ warunki.pdf

Kilka artykułów na temat uczenia zdalnego wszystkich_ html wszystkich_ html

Czas trwania spotkania: minut Ilość zadań: kilka 4-7 Ćwiczenia sprawdzające: co 15 minut sprawdzić aktywność Współpraca uczestników w zadaniu: praca parami, grupowa Pokazy i prezentacje: krótkie, schematyczne Tematyka spotkań: jeden, góra dwa tematy Intonacja: głos spokojny, wolna wymowa, zwracamy się po imieniu (nikiem) do uczestnika Przygotować wersje w pliku materiałów sieciowych

Przed webinarem przetestować łącze i sprawdzić działanie programu Przypomnieć uczestnikom termin spotkania – mailem lub sms’em Ewentualne materiały ćwiczeniowe przesłać mailem do uczestników wcześniej Przygotować notatnik – miejsce, w którym zanotujemy uwagi i pytania uczestników Przygotować szklankę wody mineralnej lub innego napoju Przygotować zegar – odmierzający czas spotkania

Zastosowanie w praktyce szkoleniowej ? Zadania do wykonania w parach.