PIONKI. PIONKI Miasto Pionki położone jest w centralnej Polsce, w powiecie radomskim, w województwie mazowieckim. Pełni rolę siedziby gminy miejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Rewitalizacja w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podkarpackiego Mielec, r.
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Uczniowie klas piątych szkół podstawowych z terenu woj. podlaskiego. Działania długofalowe, realizowane cyklicznie w okresie od lutego do czerwca - począwszy.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
KOMENDA MIEJSKA POLICJI w Koninie 11 kwietnia 2013 r.
DOLNOŚLĄSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Autorzy programu: Wiceprzewodnicząca
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Pokaz strona internetowa.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Łęcznej za rok 2013
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
OGÓLNOPOLSKI SYSTEM WSPARCIA DORADCZEGO DLA SEKTORA PUBLICZNEGO, MIESZKANIOWEGO ORAZ PRZEDSIĘBIORCÓW W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ORAZ OZE NA.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
„BEZPIECZEŃSTWO TO NASZA WSPÓLNA SPRAWA”
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
EFEKTY PRACY UZYSKANE PRZEZ KOMENDĘ POWIATOWĄ POLICJI W PRUSZKOWIE w 2013 ROKU.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RZESZOWIE st. bryg. Bogdan Kuliga Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP SYSTEM RATOWNICTWA DROGOWEGO NA.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
„Bezpieczna dzielnica - bezpieczny mieszkaniec” Program realizowany w ramach Miejskiego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa.
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
W roku 2013 na terenie Gminy Brzeszcze nie odnotowano żadnego zbiorowego naruszenia bezpieczeństwa i porządku publicznego zarówno podczas trwania imprez.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Informacja o realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
Konsultacje społeczne – rozwój monitoringu wizyjnego
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Działalność Straży Miejskiej w 2017 r.
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017/2018
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Straż Gminna w Nieporęcie
Zapis prezentacji:

PIONKI

PIONKI Miasto Pionki położone jest w centralnej Polsce, w powiecie radomskim, w województwie mazowieckim. Pełni rolę siedziby gminy miejskiej Pionki oraz ważnego ośrodka administracyjnego i usługowego dla otaczającej Gminy Pionki.

Województwomazowieckie

Pionki, drugie pod względem wielkości miasto subregionu radomskiego, są miastem przemysłowym, w którym dominującą rolę pełnił przemysł chemiczny. Podstawowe gałęzie gospodarki to produkcja materiałów takich jak: pianki, kleje, materiały wybuchowe, proch; produkcja amunicji, przemysł drzewny; produkcja tarcicy, płyt meblowych, mebli., Miasto Pionki jest właścicielem i oferuje do wykorzystania pod usługi i produkcję przemysłową ponad 300 ha zabudowanego terenu po ZTS „Pronit”.

W okresie międzywojennym w Pionkach funkcjonowała największa w Europie fabryka zbrojeniowa, a w okresie powojennym zakłady te były największym na świecie producentem płyt gramofonowych.Obecnie trwają pracę nad powstaniem w historycznym budynku Kasyna Izby Czarnej Płyty.

Projekt: „ Razem Bezpieczniej” W imieniu Gminy Miasta Pionki, prace związane z realizacją projektu są realizowane przez Urząd Miasta Pionki.

Rządowy program,,Razem Bezpieczniej” ma ograniczyć skalę zjawisk i zachowań, które budzą powszechny sprzeciw i poczucie zagrożenia. Program realizowany jest przy właściwej diagnozie zagrożeń i oczekiwań społecznych, obejmować może wiele obszarów i być otwarty na wszelkie inicjatywy instytucjonalne i obywatelskie. Głównym koordynatorem działań w ramach programu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji. Na poziomie województwa zadania wynikające z programu koordynuje Wojewoda. Powiaty i Gminy mogą włączyć się w realizację na zasadzie dobrowolności. Tak też było i w Pionkach – mieście którego jestem Burmistrzem. Ta piękna i atrakcyjna turystycznie miejscowość, licząca około 20 tysięcy mieszkańców, posiada również kuszące tereny inwestycyjne. Położenie miasta w otulinie Puszczy Kozienickiej, wśród bogatej szaty roślinnej, niepowtarzalnych krajobrazów, a także rozwinięta infrastruktura sportowo – rekreacyjna oraz tereny inwestycyjne wchodzące w skład Tarnobrzeskiej Strefy Ekonomicznej Euro – Park Wisłosan przyciągają do Pionek rzesze ludzi pragnących odwiedzić nasze miasto, a niekiedy związać z nim swoją przyszłość.

Dlatego mając na względzie komfort pobytu w Pionkach gości i przyjezdnych oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo obywateli naszego miasta wyszedłem z inicjatywą przestąpienia do programu,,Razem Bezpieczniej” i stworzenia w mieście systemu monitoringu wizyjnego w ramach Obszaru I,,Bezpieczeństwo w miejscach publicznych i w miejscu zamieszkania''. W tym celu w 2010 roku powołałem Miejski Zespół Koordynacyjny, składający się z pracowników Wydziału Inwestycji i Rozwoju UM Pionki i Straży Miejskiej, a do pracy w nim zaprosiłem funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Pionkach i Państwowej Straży Pożarnej. Efektem końcowym pracy tego zespołu było złożenie stosownego wniosku o dofinansowanie w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie. Nasz program nazwaliśmy,,Bezpieczne Miasto”.

W toku procedury konkursowej wniosek nasz znalazł uznanie w oczach członków Zespołu Koordynującego ds. realizacji programu,,Razem Bezpieczniej”, a po akceptacji przez Wojewodę Mazowieckiego i otrzymał dotację Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w wysokości 100 tysięcy złotych, przy wkładzie własnym miasta w wysokości ponad 210 tysięcy złotych. Ze względu na to, że miasto Pionki zajmuje stosunkowo dużą powierzchnię, około 1830 ha., postanowiono, że realizacja projektu,,Bezpieczne Miasto odbędzie się w II etapach. I etap tego przedsięwzięcia zakończono w dniu 3 września 2010 roku. W toku jego realizacji zbudowano i uruchomiono w mieście Pionki system monitoringu wizyjnego, składający się z 11 kamer (w tym 10 szybkoobrotowych i 1 kamery stacjonarnej), 3 punktów,,Hot – Spot”, umożliwiających mieszkańcom łatwiejszy dostęp do internetu oraz oddano do użytku Miejskie Centrum Monitoringu Wizyjnego.

Cztery wysokiej rozdzielczości monitory w Centrum Monitoringu

Stanowisko operatora w Centrum Monitoringu

Szafa z zasilaczem, switchami i stacją dysków do nagrywarką obrazów z kamer

System transmisji danych do punktów kamerowych został wykonany w technologii bezprzewodowej Wi – Fi 5 GHz. Cały system monitoringu oparty jest aktualnie o jedno stanowisko operatorskie z rejestratorem NVR, na którym prowadzony jest ciągły zapis materiału wizyjnego. System automatycznie nadpisuje najstarszy materiał bieżący, co nie wymaga udziału operatora, funkcja ta jest w pełni automatyczna. Materiał z zapisu znajduje się na dysku twardym przez okres 100 dni. Obecnie system nadzorowany jest stale przez 3 operatorów w czasie 3 zmian po 8 godzin każda. Operatorzy mają dostęp do archiwum systemu poprzez specjalny program, który umożliwia tworzenie krótkich filmów z przebiegu zdarzeń, a także robienie zdjęć oraz ich archiwizację na płytach CD, DVD, czy przenośnych pamięciach masowych.

Zespół radiolinii Wi-Fi przy Centrum Monitoringu zlokalizowany na nieużytkowanym kominie

Zespół radiolinii Wi-Fi przy Centrum Monitoringu z bliska

Kamera na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z drogą gminną ul.Mickiewicza/ul.Leśna

Sama kamera z bliska; widoczna antena i skrzynka zasilacza a UPS-em

Kamera stała na maszcie naprzeciwko wejścia na Stadion Miejski

Kamera w centrum handlowym na Placu Konstytucji 3 Maja

Kamera przy drodze powiatowej przy Urzędzie Miasta

Miejski System Monitoringu Wizyjnego działa już 18 miesięcy. Zakładane rezultaty realizacji projektu to:  ograniczenie zachowań aspołecznych,  zmniejszenie liczby popełnianych wykroczeń i przestępstw pospolitych,  poprawa koordynacji i skuteczności działań podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek publiczny w mieście,  ograniczenie zjawisk patologicznych popełnianych niejednokrotnie przez osoby pozostające pod wpływem alkoholu czy środków odurzających,  skłonienie kierujących pojazdami do przestrzegania zasad ruchu drogowego,  wzrost poziomu zaufania do Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Straży Miejskiej,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców Pionek,  poprawa wizerunku miasta Pionki, jako bezpiecznego i atrakcyjnego miejsca do wypoczynku i prowadzenia działalności gospodarczej,

W tym czasie operatorzy Centrum Monitoringu Wizyjnego przyjęli około 1100 zgłoszeń od mieszkańców miasta, a sami zauważyli i podjęli czynności służbowe w około 100 przypadkach dotyczących:  kradzieży mienia,  zakłócania ładu i porządku publicznego,  dewastacji mienia,  wykroczeń w ruchu drogowym,  spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych,  parkowania samochodów w miejscach niedozwolonych,  nieuzasadnionego powiadamiania służb ratunkowych, itp. Dlatego biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania mieszkańców naszego miasta, a także opinie instytucji i firm funkcjonujących w Pionkach, co do szerszego monitorowania terenów miejskich, podjąłem decyzję o rozszerzenia zakresu działania monitoringu wizyjnego, a co za tym idzie o złożeniu stosownego wniosku na II etap realizacji programu,,Bezpieczne Miasto” w 2012 roku.

W tym czasie operatorzy Centrum Monitoringu Wizyjnego przyjęli około 1100 zgłoszeń od mieszkańców miasta, a sami zauważyli i podjęli czynności służbowe w około 100 przypadkach dotyczących:  kradzieży mienia,  zakłócania ładu i porządku publicznego,  dewastacji mienia,  wykroczeń w ruchu drogowym,  spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych,  parkowania samochodów w miejscach niedozwolonych,  nieuzasadnionego powiadamiania służb ratunkowych, itp. Dlatego biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania mieszkańców naszego miasta, a także opinie instytucji i firm funkcjonujących w Pionkach, co do szerszego monitorowania terenów miejskich, podjąłem decyzję o rozszerzenia zakresu działania monitoringu wizyjnego, a co za tym idzie o złożeniu stosownego wniosku na II etap realizacji programu,,Bezpieczne Miasto” w 2012 roku.

W ramach II etapu jego realizacji zaplanowano wykonanie systemu monitoringu wizyjnego w tych rejonach miasta Pionki, które nie są dotąd monitorowane. Nowych 10 punktów kamerowych powinno powstać między innymi w następujących częściach naszego miasta: w okolicach marketu,,LIDL”, przy ul. Dębowej, przy ul. Słowackiego, w osiedlu,,Chemiczna”, przy ul. Sportowej, czy na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego ze Zwoleńską i Wspólną. Mając na uwadze charakterystykę miejsc wskazanych do monitorowania, przewidziano zastosowanie cyfrowego systemu nadzoru i rejestracji wizyjnej. Projekt,,Bezpieczne Miasto” to nie tylko stworzenie i wykonanie systemu monitoringu, to także konieczność usystematyzowania działań społeczności lokalnej, Policji, samorządów mieszkańców, samorządu gminnego i organizacji pozarządowych na polu ograniczania przestępczości, chuligaństwa i patologii społecznych. Realizacja projektu to także działania promujące efektywne wykorzystanie możliwości technicznych systemu monitorującego miejsca publiczne o szczególnym zagrożeniu dla społeczności lokalnej. Adresatami projektu są mieszkańcy miasta Pionki, turyści, uczestnicy imprez sportowo – rekreacyjnych i inni. Partnerzy projektu to: Policja, wspólnoty mieszkaniowe, Spółdzielnia Mieszkaniowa, Państwowa Straż Pożarna, Ochotnicza Straż Pożarna, MZUK, MOPS, MZOiS i inni.

Nasz wniosek został poddany stosownej procedurze konkursowej, w toku której znalazł się wśród 7 projektów wybranych przez Zespół Koordynacyjny działający przy Wojewodzie Mazowieckim i rekomendowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych do dofinansowania. Ogółem ocenie przez Zespół Koordynujący przy MSW poddano 104 projekty z całej Polski. W toku procedury konkursowej do dofinansowania wybrano 34 projekty, w tym 4 z terenu województwa mazowieckiego, złożone przez: Miasto Pionki – dotacja 100 tys. zł. (wkład własny 138 tys. zł.), Miasto Gminę Łosice – dotacja 100 tys. zł. (wkład własny ,58 zł.), Gminę Garbatka-Letnisko – dotacja 63 tys zł. (wkład własny ,75 zł.) i Gminę Zielonka – dotacja 85 tys. zł. (wkład własny 43 tys. zł.). Maksymalną kwotę dofinansowania – 100 tys. zł. otrzymało 11 podmiotów, a w obszarze,,Bezpieczeństwo w miejscu publicznym i miejscu zamieszkania” tylko 4: Gmina Łosice, Miasto Pionki, Urząd Miasta Kielce i Gmina Nysa.

Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpi po podpisaniu porozumienia administracyjnego z wojewodą mazowieckim i po przekazaniu środków finansowych, a jego zakończenie powinno nastąpić we wrześniu 2012 roku. Myślę, że pomyślne zakończenie realizacji tak ważnego przedsięwzięcia przyczyni się do tego, że mieszkańcy naszego miasta poczują się bezpiecznie w swojej,,Małej Ojczyźnie”.

Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego, że w Pionkach powstał, działa i będzie doposażony Miejski System Monitoringu Wizyjnego, dziękuję:  Panu Jackowi Kozłowskiemu – Wojewodzie Mazowieckiemu,  Komendantowi Wojewódzkiemu Policji,  pracownikom Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie,  pracownikom Wydziału Prewencji KW Policji w Radomiu,  pracownikom Komisariatu Policji w Pionkach,  pracownikom Państwowej Straży Pożarnej w Pionkach,  pracownikom Straży Miejskiej w Pionkach,  pracownikom Wydziału Inwestycji i Rozwoju UM Pionki, i wszystkim, którym na sercu leży bezpieczeństwo obywateli naszej Ojczyzny.

Dziękujęzauwagę