Wielokanałowość w handlu detalicznym – perspektywa detalisty i konsumenta Dr Barbara Kucharska Warszawa, 18.01.2016 Multichannel retailing – consumer’s.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
0 OFERTA DLA PRACOWNIKÓW Dorota Wałuszko tel Kierownik ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Białystok 15kwietnia 2016 r. Komendy Wojewódzkiej Policji.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Certyfikacja Sklepów Internetowych – Na przykładzie klientów Trusted Shops.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Międzynarodowe trendy inwestycyjne na rynku nieruchomości.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Bankowość mobilna 1.
Dr Małgorzata Ganczar. Relacje zachodzące w społeczeństwie informacyjnym: 1) B2B – stronami są przedsiębiorstwa (e-aukcje, e-giełdy); 2) B2C – stroną.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zarządzanie systemami dystrybucji
JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)
TAJEMNICZY KLIENT Metoda MYSTERY SHOPPING - Ocena jakości odsługi przy pomocy przeszkolonych osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej, jako zwykli.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
( 1 ( Miejska Karta Płatnicza dla Szczecina Wygoda i oszczędność Szczecin, Maj 2011.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Produkt w marketingu międzynarodowym
Analiza, projekt i implementacja zintegrowanego systemu zarządzania i promocji dla branży gastronomicznej Krzysztof Grabalski 5921.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
System nawigacji i organizacji transportu Wyzwania logistyczno-transportowe wysokie koszty logistyki utrudniony dojazd do punktów odbioru/dostawy niska.
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Struktura kanałów marketingowych
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Sprzedaż produktu lub usługi
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Wielokanałowość w handlu detalicznym – perspektywa detalisty i konsumenta Dr Barbara Kucharska Warszawa, Multichannel retailing – consumer’s and retailer’s perspective

Zmiany w zachowaniach konsumentów jako przesłanka rozwoju handlu wielokanałowego

Wirtualizacja i mediatyzacja konsumpcji  zwiększenie poziomu zaspakajania potrzeb konsumentów za pośrednictwem elektronicznych mediów  przenoszenie poszczególnych etapów zachowań konsumpcyjnych do cyberprzestrzeni  „przełączanie” się konsumenta na różne kanały Zmiany w zachowaniach konsumentów

Wirtualizacja zachowań konsumentów poszukiwania pomysłów poszukiwanie informacji o produkcie poszukiwanie inspiracji poszukiwanie opinii ekspertów poszukiwanie opinii konsumentów poszukiwania informacji o dostępności miejsca zakupu poszukiwania informacji o dostępności produktu poszukiwania informacji o warunkach transakcji i dostaw poszukiwanie informacji o gwarancjach tworzenie list zakupów porównywanie ofert porównywanie cen skanowanie QR kodów wykorzystywanie otrzymanych mailowo rabatów, kuponów wykonywanie zdjęć do konsultacji i dalszych ocen składanie zamówień dokonywanie płatności korzystanie z serwisów zakupów grupowych korzystanie z portali społecznościowych informowanie innych o dokonanym zakupie wyrażanie opinii o produkcie oraz miejscu jego zakupu

Współistnienie różnorodnych trendów w zachowaniach konsumentów  Ekonomia pośpiechu  Hiperpersonalizacja  Kokonizacja  Outsourcing samokotroli  „Świat jest grą”

Wielokanałowość w handlu detalicznym - integracja rozwiązań

Wielokanałowość w handlu detalicznym – miejsca i działania integrujące Stacjonarne punkty sprzedaży Sklepy internetowe Aukcje internetowe Telefon Aplikacje mobilne Katalogi i gazetki on-line Tradycyjne katalogi i gazetki Tele-shopping Miejsca udostępniania oferty /miejsca sprzedaży Na podstawie: Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach

Wielokanałowość w handlu detalicznym – miejsca i działania integrujące  Eksponowanie informacji lub promocji sklepu on-line  Możliwość wymiany lub zwrotu produktu zakupionego on-line  Możliwość użycia karty lojalnościowej w sklepie internetowym  Płatność kuponem lub bonem  posiadanie przez personel informacj i dotycząc ych oferty on-line oraz dostęp u do oferty on-line Zachęcanie klientów w sklepie stacjonarnym do skorzystania z innych kanałów Na podstawie: Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach

Wielokanałowość w handlu detalicznym – miejsca i działania integrujące ♦ Właściwe skalowanie strony internetowej na smartphonie i tablecie ♦ Bezproblemowa obsługa wersji mobilnej strony za pomocą dotyku ♦ Skalowana nawigacja strony ♦ Spójność prezentowanych informacji pomiędzy wersją mobilną strony a stroną w pełnej rozdzielczości ♦ Możliwość zakupu i płatności z użyciem mobilnych urządzeń ♦ Możliwość odnalezienia najbliższego sklepu z wykorzystaniem lokalizacji ♦ Dodatkowe funkcje aplikacji w stosunku do strony w wersji mobilnej Dostosowanie sklepu internetowego do obsługi za pomocą smartfonu oraz dostępność aplikacji mobilnej Na podstawie: Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach

Wielokanałowość w handlu detalicznym – miejsca i działania integrujące  Personel call center ma dostęp do informacji o zamówieniu  Personel call center posiada pełną wiedzę na temat oferty i gotowy jest udzielać porad  Personel call center ma wgląd w konto i zamówienia klienta ze sklepu internetowego Integracja rozwiązań na poziomie call center Na podstawie: Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach

Wielokanałowość w handlu - przykłady rozwiązań wykorzystywanych przez detalistów

Wielokanałowość w handlu detalicznym – przykłady rozwiązań ♦ Wizja zakupów sieciowych ♦ Dostęp do oferty w sklepie stacjonarnym, poprzez dotykowe ekrany w sklepie, tablet i smartfon ♦ Wiele możliwości dokonywania płatności ♦ Wybór możliwości odbioru/dostarczenia produktu ♦ Showroom + zakup online INSPIRATION STORE

Wielokanałowość w handlu detalicznym – przykłady rozwiązań ♦ priorytet Tchibo: wielokanałowość jako wygoda dla klientów we wszystkich kanałach sprzedaży ♦ podobieństwo oferty asortymentowej off-line i online ♦ zwrot produktów ze sklepu internetowego w sklepie stacjonarnym ♦ aplikacja mobilna sklepu Tchibo.pl na smartfony „Świat Tchibo zawsze tam gdzie Ty”

Wielokanałowość w handlu detalicznym – przykłady rozwiązań  50 sklepów stacjonarnych, sklep internetowy, sprzedaż przez telefon, pełny katalog on-line, dedykowana aplikacja na smartfon/tablet  Sklep internetowy: dostosowany do obsługi za pomocą smartfonów  Sklep stacjonarny: eksponowana informacja o sklepie on-line, możliwość zwrotu zakupów dokonanych w Internecie  Call center: dostęp personelu do informacji o zamówieniu, wiedza na temat oferty on-line, Wgląd w konto/zamówienie klienta ze sklepu internetowego Leroy Merlin

Wielokanałowość w handlu detalicznym – przykłady rozwiązań  jako pierwsza wprowadziła możliwość zakupów produktów spożywczych w Polsce przez Internet  zamawianie poprzez aplikację na platformie Smart TV  aplikacja Alma24 pozwala klientowi na filtrowanie produktów oraz tworzenie i edytowanie listy zakupów.  klient pozyskuje również informacje dotyczące promocji w Alma24 ALMA

Stan i kierunki rozwoju wielokanałowego handlu detalicznego

Stan i perspektywy rozwoju wielokanałowego handlu detalicznego  struktura podmiotowa handlu w Polsce a handel wielokanałowy  zróżnicowanie rozwoju wielokanałowego handlu detalicznego pomiędzy branżami i w ramach branż  ograniczenia funkcjonowania i rozwoju handlu wielokanałowego (technologiczne, logistyczne, operacyjne, związane z zarządem i personelem) Stan rozwoju wielokanałowego handlu detalicznego

 Klienci dokonujący mobilnych zakupów oraz klienci kupujący w placówkach handlowych – to najczęściej klienci handlu detalicznego tego samego segmentu rynku  Dla rozwoju wielokanałowego handlu detalicznego niezwykle ważna jest obserwacja trendów w zachowaniach konsumentów  Niemal równoczesna obecność klienta w świecie wirtualnym i rzeczywistym wymusza integrację i spójność (a nie równoległość) działań podejmowanych przez detalistów oraz doskonalenia i rozwijania dotychczasowych rozwiązań  W działaniach detalistów w Polsce wskazać można wiele aktywności wskazujących na rozwój wielokanałowości i tworzenie punktów kontaktu z klientami Podsumowanie

bibliografia Bazarnik J. (2013), Technologie informacyjne w kształtowaniu relacji przedsiębiorstwa handlowego z klientem, (in) Śmigielska G. (Eds.), Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy, Difin,Warszawa Dąbrowska M., Bylok F., Janoś-Kresło M.,Kiełczewski D.,Ozimek I. (2015), Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania. Zrównoważona konsumpcja, PWE, Warszawa. Izakowski Ł.(2014), Niemcy: Grupa Metro nawiązała współpracę z eBay i PayPal, Omnichannel metro-group-nawiazalo-wspolprace-ebay-paypal/ [accessed: ]Omnichannelevigo.pl/9829-niemcy- metro-group-nawiazalo-wspolprace-ebay-paypal/ Jen-Hui Wanga R., Malthouseb E.C., Krishnamurthia L. (2015), On the go: how mobile shopping affects customer purchase behavior, (in:) Journail of Retailing nr 2 Kucharska B. (2014), Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice. Lewis J.,Whysall, Foster C. (2014), Drivers and technology-related obstacles in moving to multichannel retailing, (in) International Journal of Electronic Commerce, vol.18, no.4 Łabuz K., Alma uruchamia zakupy przez telewizor, 04/06/2014 Omnichannel przez-telewizor/ [accessed: ]Omnichannelhttp://evigo.pl/7576-alma-uruchamia-zakupy- przez-telewizor/ Mróz B. (2015), Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach współczesnych konsumentów, Marketing i Rynek, nr 8 Omnichannel Commerce. Badanie poziomu wielokanałości w wybranych branżach (2014) [Research of multichanelling level in selected trades]. Report from research, Autumn 2014, Unity Group [accessed ] Uncles M.D. (2010), Understanding Retail Customers,(in) Krafft M., Mantrala M.K. (Eds.), Retailing in 21st century. Current and future trends, Springer Weitz B.A., Whitfield M.B. (2010), Trends in U.S. retailing, (in) Krafft M., Mantrala M.K. (Eds.), Retailing in 21st century. Current and future trends, Springer collect,44841.htmlwww.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/castorama-testuje-w-warszawie-usluge-click-and- collect,44841.html [accessed: ] [accessed: ]ecommercepolska.pl/files/8914/2529/1395/raport_mShopper_Polacynazakupachmobilnych_luty2015_pn.pdf [accessed: ] [accessed: ] [accessed: ] [accessed: ] Zarzycka A.M. (2006), Wielokanałowe systemy dystrybucji, Marketing i Rynek, nr 5