Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2013/2014 Pomiar.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Advertisements

Lista realizowanych projektów.
Poziom bezrobocia rejestrowanego Stopa bezrobocia. Źródło: GUS. pomorskie 9,1% warmińsko – – mazurskie 16,5% zachodniopomorskie 13,3% kujawsko – – pomorskie.
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
1 KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY POWIATOWY URZĄD PRACY W SZTUMIE Z SIEDZIBĄ W DZIERZGONIU GRUDZIEŃ r.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
2013 dr Magdalena Jelonek Kraków, 25 czerwca 2013 Bilans Kapitału Ludzkiego Absolwenci uczelni na rynku pracy – prawda i mity.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Moje szczęście.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2013/2014 Pomiar początkowy rocznika 2010/2011 Pomiar po ponad trzech latach od zakończenia studiów Karolina Niemiec Kierownika Biura Karier Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Podstawa Prawna: Art. 13b znowelizowanej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 1 października 2014 r. (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) Pkt. 1 „Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego prowadzi monitoring karier zawodowych absolwentów, zwany dalej monitoringiem” Pkt. 12 „W celu dostosowania programu kształcenia do potrzeb rynku pracy uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych swoich absolwentów”

„Monitoring jest prowadzony na podstawie danych zawartych w ogólnopolskim wykazie studentów POL-on, oraz danych gromadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, na kontach ubezpieczonych lub kontach płatników składek” „Wyniki monitoringu w postaci zagregowanej, przedstawiające w szczególności losy zawodowe grup absolwentów po roku, trzech latach i pięciu latach od ukończenia studiów, udostępnia się na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.” „Uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych absolwentów” Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Populacja badawcza: Badaniem objęci są absolwenci wszystkich wydziałów Uniwersytetu Rzeszowskiego. Głównym celem badania jest dostarczenie informacji o potrzebach dostosowania kierunków studiów i programów kształcenia do wymogów rynku pracy. Cele badania: Absolwent – osoba która zakończyła studia I, II stopnia oraz/lub jednolite studia magisterskie. Losy zawodowe – definiowane są jako droga zawodowa osób kończących studia wyższe. Główne pojęcia:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Metodyka zbieranych danych: ETAP 1 – Pomiar początkowy Rozdanie każdemu absolwentowi UR formularza osobowego wraz z wyrażeniem zgody na udział w badaniu losów zawodowych absolwentów Rozdanie absolwentom UR, którzy wyrazili chęć udziału w badaniu ankiety w celu zebrania podstawowych informacji na temat ich aktywności zawodowej i społecznej podejmowanej podczas studiów ETAP 2 - Badanie CAWI i CATI po roku Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 12 miesiącach od daty ukończenia przez nie studiów. Rozesłanie przypomnień drogą internetową z prośbą o wypełnienie ankiety osobom, które nie odesłały otrzymanego kwestionariusza. Rozesłanie przypomnień drogą sms-ową osobom, które nie odpowiedziały na ankietę internetową pomimo otrzymanej wiadomości z przypomnieniem Opracowanie zebranych danych. Przygotowanie raportu cząstkowego.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego ETAP 3 - Badanie CAWI i CATI po 3 latach ETAP 4 - Badanie CAWI i CATI po 5 latach Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 36 miesiącach od daty ukończenia przez nie studiów. Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 60 miesiącach od daty ukończenie przez nie studiów. Rozesłanie przypomnień z prośbą o wypełnienie ankiety osobom, które nie odesłały otrzymanego kwestionariusza. Rozesłanie przypomnień drogą sms-ową osobom, które nie odpowiedziały na ankietę internetową pomimo otrzymanej wiadomości z przypomnieniem. Opracowanie zebranych danych. Przygotowanie raportu. Metodyka zbieranych danych:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Trudności w realizacji badania: badanie losów zawodowych absolwentów dla respondentów ma w dalszym ciągu charakter dobrowolny, niemożliwe jest zapewnienie reprezentatywności dla poszczególnych kierunków i wydziałów, nieprawidłowe lub nieaktualne dane kontaktowe respondentów, problemy techniczne z wypełnieniem ankiety elektronicznej, udział respondentów w innych badaniach prowadzonych przez uczelnię, absolwenci, którzy podejmowali pracę chętniej aktualizowali swoje dane kontaktowe i wypełniali przesłaną ankietę.

Korzyści z monitorowania karier zawodowych absolwentów: 1.Bez rzetelnych informacji o losach absolwentów nie mamy sposobu by ocenić wpływ studiów wyższych na powodzenie na rynku pracy, 2.Strategia rozwoju Uczelni, monitoring elementem kultury organizacyjnej Uczelni, 3.Poszerzenie informacji dotyczących efektywności kształcenia, 4.Cele promocyjne, 5.Lepsze dopasowanie programów studiów do potrzeb społeczno-gospodarczych, 6.Wpływ na kierunek działań na rzecz aktywizacji zawodowej studentów i absolwentów (doradztwo zawodowe, działania Akademickiego Biura Karier), 7.Motywacja do podtrzymywania relacji z absolwentami, 8.Wpływ na jakość kształcenia (uwzględnienia perspektywy rynku pracy w procesie kształcenia), 9.Wskazówka dla pracodawców.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego 1.Rocznik 2010/2011 pomiar początkowy 2.Rocznik 2010/2011 po ponad roku od zakończenia studiów 3.Rocznik 2010/2011 po ponad trzech latach od zakończenia studiów 4.Rocznik 2011/2012 pomiar początkowy 5.Rocznik 2011/2012 po ponad roku od zakończenia studiów 6.Rocznik 2012/2013 pomiar początkowy 7.Rocznik 2012/2013 po ponad roku od zakończenia studiów – przygotowanie raportu w trakcie, termin: 30 kwietnia 2016r. 8.Rocznik 2013/2014 pomiar początkowy 9.Rocznik 2014/2015 pomiar początkowy – przygotowanie raportu w trakcie, termin: 31 sierpnia 2016r. Raporty z badania losów zawodowych absolwentów:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego 1.Rocznik 2011/2012 po ponad trzech latach od zakończenia studiów – styczeń – czerwiec 2016 r. Aktualnie prowadzone badania: Planowane badania: 1.Rocznik 2010/2011 po pięciu latach od zakończenia studiów – Czerwiec – grudzień 2016 r.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Najważniejsze wyniki badania losów zawodowych absolwentów rocznika 2013/2014 pomiar początkowy

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wyniki badania w odniesieniu do ogółu absolwentów z 2014 r.: Liczba absolwentów, którzy ukończyli studia na Uniwersytecie Rzeszowskim w 2014 roku osób Liczba absolwentów z 2014 roku, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego osób W badaniu wzięło udział: 89% absolwentów, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu

Absolwenci studiów stacjonarnychAbsolwenci studiów niestacjonarnych 88,2 %90,3% Charakterystyka badanej zbiorowości: Wydział Biologiczno-Rolniczy (93%), Wydział Filologiczny (93%), Wydział Pedagogiczny (92%), Wydział Wychowania Fizycznego (91%) oraz Wydział Ekonomii (90%) i Pozawydziałowy Zamiejscowy Instytut Biotechnologii Stosowanej i Nauk Podstawowych (90%) pedagogika (13,46%), ekonomia (10,17%), a następnie: fizjoterapia (6,90%), wychowanie fizyczne (6,09%), turystyka i rekreacja (5,55%) oraz technologia żywności i żywienia człowieka (5,05%). Odsetek osób wyrażających zgodę na udział w badaniu:

Czy z perspektywy czasu wybrał(a)by Pan(i) ponownie ten sam kierunek studiów? 59,4% - TAK 40,6% - NIE Czy rozważa Pan(i) podjęcie w przyszłości studiów? 51,6% - TAK 48,4% - NIE Na jakiej uczelni zamierza Pan(i) podjąć studia w przyszłości? 79% – Uniwersytet Rzeszowski 21% - Inna uczelnia Uniwersytet Jagielloński (13,83%) Politechnika Rzeszowska (8,94%) Uniwersytet Warszawski (4,89%) Badani ze względu na zadowolenie z ukończonego kierunku studiów oraz plany dot. dalszej edukacji

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wśród innych kierunków studiów, które cieszyły się zainteresowaniem badanej zbiorowości znajdowały się: logopedia (36 osób), zarządzanie (24 osoby), finanse i rachunkowość (22 osoby) oraz oligofrenopedagogika (10 osób).

62% - TAK 38% - NIE 29% - TAK 71% - NIE Czy studiował(a) Pan(i) za granicą (np. w ramach programu Erasmus)? 3% – TAK 97% - NIE Badani ze względu na aktywność zawodową podczas studiów

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Studenci deklarujący, że pracują w zależności od kierunku studiów

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Studenci planujący poszukiwanie pracy za granicą w zależności od kierunku studiów

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Najważniejsze wyniki badania losów zawodowych absolwentów rocznika 2010/2011 po ponad trzech latach od zakończenia studiów

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego KWESTIONARIUSZ:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wyniki badania w odniesieniu do ogółu absolwentów z 2011 r.: Liczba absolwentów, którzy ukończyli studia na Uniwersytecie Rzeszowskim w 2011 roku Liczba absolwentów z 2011 roku, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Liczba absolwentów z 2011 roku, którzy wzięli udział w badaniu losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego z 2011 roku (po trzech latach od zakończenia studiów) W badaniu wzięło udział: 10,3 % spośród wszystkich absolwentów z 2011 roku 17,3 % spośród absolwentów, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu 6930 osób 4130 osób 717 osób

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Charakterystyka badanej zbiorowości: W badaniu wzięło udział 278 osób (77% kobiety, 23% mężczyźni) 83 % badanych zamieszkuje województwo podkarpackie, 7,9 % małopolskie, 4,3 % lubelskie oraz 2,4 mazowieckie Za granicą mieszka 24 absolwentów studiów pierwszego stopnia – najliczniejsza grupa w Wielkiej Brytanii (9 osób) W badaniu wzięło udział 439 osoby (79% kobiety, 21% mężczyźni) 76 % badanych zamieszkuje województwo podkarpackie, 12,6 % małopolskie, 3,6 % lubelskie oraz 2,7 % mazowieckie 77,2 % badanych zamieszkuje województwo podkarpackie, 13,4 % małopolskie, 3,9 % lubelskie oraz 2,8 % mazowieckie Za granicą mieszka 26 absolwentów studiów drugiego stopnia – najliczniejsza grupa w Wielkiej Brytanii (8 osób)

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Najliczniejszą grupę wśród uczestników badania stanowili absolwenci kierunku pedagogika, a następnie: ekonomia i administracja. W przypadku takich kierunków jak: biologia, edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, fizyka, grafika, informatyka czy praca socjalna – wyniki nie są reprezentatywne, gdyż opierają się na zbyt małej liczbie obserwacji (1 osoba). Absolwenci studiów pierwszego stopnia z rocznika 2010/2011 w podziale na typ studiów oraz udział w badaniu losów zawodowych po trzech latach od zakończenia studiów. Najliczniej reprezentowani w grupie badawczej są studenci Wydziału Filologicznego (stanowią 11,6% respondentów), Pedagogiczno-Artystycznego (11,5%) oraz Zamiejscowego Wydziału Biotechnologii (11,4%).

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Absolwenci studiów drugiego stopnia z rocznika 2010/2011 w podziale na typ studiów oraz udział w badaniu losów zawodowych po roku od zakończenia studiów. Najliczniej reprezentowani w grupie badawczej są studenci Wydziału Biologiczno- Rolniczego (stanowią 18% respondentów), Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego (17,5%), Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego (15,0%), co jest konsekwencją nie tylko wysokiego odsetka osób wyrażających zgodę na objęcie badaniem, ale przede wszystkim dużej ogólnej liczby studentów tych wydziałów. Najliczniejszą grupę wśród uczestników badania stanowili absolwenci kierunku pedagogika, a następnie: ekonomii oraz prawa. W przypadku takich kierunków jak: archeologia, europeistyka, filozofia, fizyka techniczna czy kulturoznawstwo - wyniki nie są reprezentatywne, gdyż opierają się na zbyt małej liczbie obserwacji (1 osoba).

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badani ze względu na aktywność ekonomiczną (BAEL) 81,9% 6,8% 81,9% 5,4% 88,7% 87,3% 8,5% 3,3% 12,7% 13,3%

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Osoby pracujące najemnie ze względu na kierunki Studia I stopnia Osoby pracujące najemnie stanowią ponad 50% ankietowanych absolwentów z kierunków: administracja, ekonomia, filologia germańska, fizjoterapia oraz pedagogika. Studia II stopnia Ogółem zatrudnienie lub staż deklaruje ponad 80% ankietowanych absolwentów studiów drugiego stopnia. Najwyższe odsetki pracujących najemnie stwierdzono wśród absolwentów z kierunków: edukacji techniczno-informatycznej, pielęgniarstwo, biotechnologia, prawo, wychowanie fizyczne i filologia angielska.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wpływ kształcenia na kompetencje/umiejętności badanych -Świadomość o potrzebie dokształcania się, -Samodzielność w wykonywaniu zadań, -Umiejętność organizacji pracy własnej, -Umiejętność pracy w zespole, -Umiejętność obsługi komputera.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wpływ kształcenia na kompetencje/umiejętności badanych 50,5% absolwentów w trakcie badania pracowało w pierwszym miejscu pracy Czas poszukiwania pracy: - do jednego miesiąca poszukiwało pracy 15,5% badanych - pracę w trakcie studiów wykonywało 20,1% badanych Rodzaj umowy – umowa na czas określony 38,2% Związek pracy ze zdobytym w 2011 roku wykształceniem: 33,50% badanych w ogóle nie wskazała związku między pracą a wykształceniem 36,8% badanych określa, iż ich praca jest całkowicie zbieżna z wykształceniem 46,2% absolwentów w trakcie badania pracowało w pierwszym miejscu pracy Czas poszukiwania pracy: - do jednego miesiąca poszukiwało pracy 13,1% badanych - pracę w trakcie studiów wykonywało 20,9% badanych Rodzaj umowy – umowa na czas określony 44,0% Związek pracy ze zdobytym w 2011 roku wykształceniem: 26,2% badanych w ogóle nie wskazała związku między pracą a wykształceniem 38,1% badanych określa, iż ich praca jest całkowicie zbieżna z wykształceniem

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wpływ kształcenia na kompetencje/umiejętności badanych Ponad 42,3% z bezrobotnych to osoby, które pozostają bez pracy krócej niż pół roku, jednak co niemal 46,2% poszukuje zatrudnienia już ponad rok. W grupie bezrobotnych absolwentów, 65,4% korzysta z przysługującego im prawa do rejestracji w urzędzie pracy i uzyskania statusu osoby bezrobotnej. Ponad 45,1% bezrobotnych pozostaje bez zatrudnienia powyżej 12 miesięcy, a więc są to osoby długotrwale bezrobotne. W grupie bezrobotnych absolwentów, 74,5% korzysta z przysługującego im prawa do rejestracji w urzędzie pracy i uzyskania statusu osoby bezrobotnej. Poziom bezrobocia wśród obu typów studiów wynosi średnio 11,7%.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wpływ kształcenia na kompetencje/umiejętności badanych Absolwenci decydowali się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej po zakończeniu studiów, choć 12,5% prowadziła firmę już w trakcie studiów. Jako powód założenia własnej firmy najczęściej wskazywano chęć pracy na swoim (62,5%), możliwość samodzielnego planowania pracy (43,8%) 37,5% ankietowanych deklaruje pełny związek prowadzonej działalności z ukończonym kierunkiem studiów. Absolwenci decydowali się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej zazwyczaj po zakończeniu, choć ponad 8,7% prowadziła firmę już w trakcie studiów. Jako powód założenia własnej firmy najczęściej wskazywano chęć pracy na swoim (47,8%) oraz ex aequo możliwość zrealizowania własnych pomysłów oraz było to koniecznością (39,1%). Niemal 30,4% deklaruje brak związku prowadzonej działalności z ukończonym kierunkiem studiów.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Dziękuję za uwagę.