Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja BDI Autor: Monika Budzyńska Wrocław, 19-20.11.2008 Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja BDI Autor: Monika Budzyńska Wrocław, 19-20.11.2008 Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja BDI Autor: Monika Budzyńska Wrocław, Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów

2 najczęstsze metody rekrutacji definicje rozmowy kwalifikacyjnej rodzaje rozmów oraz istota rekrutacji wpływanie na efekt pierwszego wrażenia mowa ciała - interpretacje trudne pytania pytania do pracodawcy najczęściej popełniane błędy podczas interview pytania z sali O czym będziemy mówić?

3 wyłonienie kandydatów, którzy w najbardziej optymalny sposób wpisują się w profil kompetencyjny na dane stanowisko nie wygrywa najlepszy we wszystkim a ten, który de facto pasuje do danego stanowiska pod kątem: -kompetencji niezbędnych do pracy na danym stanowisku -aspiracji zawodowych -kultury organizacyjnej firmy/działu/zespołu Istota procesu rekrutacji

4 rozmowa kwalifikacyjna wywiad zawodowy wywiad kompetencyjny, strukturalizowany rozmowa panelowa telekonferencja testy kompetencyjne, analityczne, osobowości, na inteligencję, merytoryczne – testy wiedzy, językowe case Studies Assessment Center inne analiza grafologiczna, referencje… Najczęstsze metody rekrutacji

5 przebiegu kariery zawodowej kwalifikacji zawodowych kompetencji motywacji do zmiany pracy aspiracji zawodowych wykazywanej motywacji do pracy Nie oceniamy ludzi a ich konkretne kompetencje! Rozmowa kwalifikacyjna z punktu widzenia pracodawcy służy poznaniu potencjalnego pracownika, w szczególności:

6 możliwość autoprezentacji wskazanie korzyści wynikających z nawiązania współpracy przedstawienie celów i oczekiwań zawodowych poznanie potencjalnego przełożonego otrzymanie szczegółowego opisu oferty pracy Rozmowa kwalifikacyjna z punktu widzenia kandydata

7 bądź pogodny, uprzejmy dla każdego ubierz się stosownie do okazji -skromnie, elegancko, klasycznie -dokumenty w aktówce lub neseserze przedstaw się, powiedz w jakiej sprawie przychodzisz pewnie uściśnij dłoń rozmówcy zaprezentuj kompletne, schludne dokumenty Budowanie efektu pierwszego wrażenia

8 bębnienie palcami o stół: niecierpliwość palce złączone w wieżyczkę: sygnalizowanie pewności siebie obgryzanie paznokci: lęk pocieranie oka: chęć ukrycia prawdy koncentracja na ubiorze: zakłopotanie skrzyżowanie ramion: obrona bujanie się na krześle: pewność siebie pocieranie dłoni: napięcie wychylenie się do przodu: znak końca rozmowy Mowa ciała – możliwe interpretacje

9 Dlaczego jesteś osobą odpowiednią na to stanowisko? - Które umiejętności i cechy charakteru predysponują Cię na to stanowisko? Jak sobie wyobrażasz pracę na tym stanowisku? - Czy wiesz na czym będzie polegać Twoja przyszła praca? Czy wolisz wykonywać pracę samodzielną czy zespołową? - Jeśli stanowisko, o które się ubiegasz wymaga współdziałania - znajdź popierające przykłady Jak długo chciałbyś pracować na tym stanowisku? - Czy planujesz swoją karierę zawodową? Czy masz określone cele zawodowe? Trudne pytania

10 Jakie są Twoje największe wady? - wady ma każdy, ważne jak się z nimi walczy Co w Twoim zawodzie sprawia Ci przyjemność, a co robisz z przymusem? Jak znosisz pracę pod presją czasu? - liczą się przykłady Pytanie o osiągnięcia i porażki - Czy jesteś świadomy swoich mocnych stron i potrafisz dokonać analizy swoich działań Trudne pytania c.d.

11 od kiedy stanowisko jest i w jaki sposób stało się wolne? jakich umiejętności i doświadczenia szukacie u osoby na tym stanowisku? jakie są możliwości rozwoju zawodowego? (szkolenia, certyfikaty) jak będzie moja praca oceniana? jak wygląda typowy dzień pracy/ zakres obowiązków? jakie są możliwości awansu? (struktura firmy) jakie są plany firmy na przyszłość, strategie? jak będą wyglądać dalsze etapy selekcji? (rozmowy, testy, AC) Pytania do pracodawcy

12 co to za oferta?- przyznanie się do wysłania dziesiątek cv zapomniałem o spotkaniu- nie zjawianie się na umówione spotkanie niepunktualność zapominanie podstawowych informacji nieprzestrzeganie standardów biznesowych -luźny ubiór -włączony telefon komórkowy -wizyta z koleżanką Najczęściej popełniane błędy podczas interview

13 pobieżne przygotowanie się do rozmowy nieuprzejmość, arogancja nieumiejętność poparcia swoich wypowiedzi przypisywanie sobie większego zakresu obowiązków prezentowanie zasłyszanych, podręcznikowych wypowiedzi podawanie oryginalnych, nieprawdziwych zainteresowań Błędy podczas interview c.d.

14 zbierz informacje o pracodawcy wybierz odpowiedni strój zarezerwuj czas na dojazd i rozmowę przypomnij sobie szczegóły zdobytych kwalifikacji przemyśl swoje oczekiwania finansowe jakie pytania zadasz pracodawcy nastrój się pozytywnie Podsumowanie

15 Bank Danych o Inżynierach sp. j. Al. Jerozolimskie 133 lok Warszawa tel./faks: (0-22) , Kontakt


Pobierz ppt "Prezentacja BDI Autor: Monika Budzyńska Wrocław, 19-20.11.2008 Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google