Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."— Zapis prezentacji:

1 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 10 października 2007 ASBISc Enterprises Plc publikacja prospektu emisyjnego

2 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 1 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Zastrzeżenie prawne Niniejszy dokument lub informacje w nim zawarte nie mogą być rozpowszechniane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Kanadzie, Australii lub Japonii. Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o spółce ASBISc Enterprises Plc (Spółka) i publicznej ofercie akcji Spółki jest prospekt emisyjny. Prospekt będzie dostępny w wersji elektronicznej na stronach internetowych: Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (www.gpw.pl), emitenta (www.asbis.com), oraz ING Securities S.A. (www.ingsecurities.pl). W wersji drukowanej prospekt będzie dostępny w punktach obsługi klienta firm inwestycyjnych przyjmujących zapisy na akcje, to znaczy: w Punktach Obsługi Klientów ING Securities S.A., w Punktach Przyjmowania Zleceń prowadzonych przez DM Polonia Net S.A. i BM Nordea Bank, a także w Punktach obsługi klientów DM BZWBK i Punktach Przyjmowania Zleceń Biura Maklerskiego Banku BPH S.A.www.gpw.plwww.asbis.comwww.ingsecurities.pl Niniejszy materiał nie stanowi oferty papierów wartościowych przeznaczonych do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Papiery Wartościowe nie może być oferowany ani sprzedawany na terytorium Stanów Zjednoczonych bez uprzedniej rejestracji lub zwolnienia od wymogu rejestracji zgodnie z amerykańską Ustawą o papierach wartościowych z 1933 r., ze uwzględnieniem zmian. ASBISc Enterprises plc nie zamierza rejestrować żadnej części oferty w Stanach Zjednoczonych ani prowadzić publicznej oferty papierów wartościowych spółki ASBISc Enterprises plc w Stanach Zjednoczonych. Zawarte w niniejszym materiale sformułowania nie będące opisem faktów historycznych stanowią stwierdzenia dotyczące przyszłości, wyrażające przekonania, opinie i oczekiwania Spółki i podlegające różnorodnym ryzykom i niepewnościom, które mogą powodować zasadnicze rozbieżności między faktycznymi wynikami a tymi stwierdzeniami. Czynniki, które mogą mieć wpływ na przyszłe wyniki finansowe Spółki zostały bliżej omówione w prospekcie emisyjnym sporządzonym w związku z realizowaną ofertą akcji. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za aktualizację informacji zawartych w niniejszym ogłoszeniu.

3 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 2 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Osoby prezentujące Dyrektor Finansowy Marios Christou Constantinos Tziamalis Dyrektor ds. Relacji z Inwestorami Siarhei Kostevitch Chief Executive Officer Założyciel spółki oraz główny udziałowiec Dyrektor Zarządzający ING Securities Andrzej Olszewski

4 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 3 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 1. Profil spółki

5 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 4 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 ASBIS - Wprowadzenie Czołowy dystrybutor komponentów informatycznych na rynkach w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki -mocna pozycja w krajach byłego Związku Radzieckiego (blisko 50% sprzedaży), Czechach, Słowacji, Rumunii i Polsce -spółka założona w 1992 r. w Mińsku, od 1995 r. ma siedzibę w Limassol na Cyprze Status preferowanego dystrybutora światowych dostawców w branży informatycznej -Miejsca w pierwszej trójce preferowanych regionalnych partnerów dystrybucyjnych takich firm, jak Intel, AMD, Seagate, Samsung i Microsoft Szeroki asortyment produktów i komponentów informatycznych będących przedmiotem dystrybucji w modelu kompleksowy dostawca -procesory, dyski twarde, inne komponenty, komputery przenośne, urządzenia peryferyjne, akcesoria Rosnący udział produktów i akcesoriów sprzedawanych z wyższą marżą pod markami własnymi – Prestigio i Canyon Sieć dystrybucyjna w 23 krajach -dostęp do 14 tys. klientów w 70 krajach dzięki unikatowemu rozwiązaniu w zakresie sprzedaży elektronicznej w modelu B2B, wykorzystywanemu w odniesieniu do ponad 50% wartości sprzedaży Doświadczona kadra kierownicza, ścisły nadzór operacyjny i finansowy Bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe: w 2006 r. przychody na poziomie 1 mld USD i zysk netto na poziomie 11 mln USD -od października 2006 r. akcje spółki notowane są na giełdzie londyńskiej, na rynku Alternative Investment Market (AIM), ze względów technicznych (umowa akcjonariuszy) ich cena nie jest reprezentatywna -akcje notowane na GPW nie będą wymienne z akcjami notowanymi na AIM

6 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 5 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Najważniejsze wydarzenia Utworzenie marek własnych Canyon i Prestigio Uruchomienie IT4Profit – internetowej platformy sprzedaży do zawierania transakcji elektronicznych z klientami (B2B) Niepubliczna oferta akcji o wartości 10 mln USD skierowana do inwestorów instytucjonalnych w celu sfinansowania rozwoju Założenie spółki ASBIS na Cyprze Przeniesienie siedziby do Limassol na Cyprze Intensywna ekspansja w Europie Środkowo- Wschodniej Podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą Intel Początek realizacji strategii dotyczącej przenośnych komputerów osobistych Podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą AMD Wprowadzenie akcji spółki do obrotu na Alternative Investment Market w październiku 2006 r. Osiągnięcie przychodów przekraczających 1 mld USD Oferta publiczna oraz debiut giełdowy na GPW planowane są w 2007 r. Utworzenie firmy w Mińsku na Białorusi Podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą Seagate Utworzenie centrum dystrybucyjnego w Amsterdamie 2001-20022003-20052006-20071990-19941996-20001995 CAGR = 23.4%

7 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 6 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Elementy przewagi konkurencyjnej Szeroki zasięg geograficzny w Europie Środkowo-Wschodniej w połączeniu z obecnością na rynkach lokalnych W przeciwieństwie do większości międzynarodowych konkurentów Grupy, Grupa cieszy się silną pozycją na rynkach szeregu krajów Niższe koszty transportu i obsługi należności oraz spójna polityka marketingowa Doświadczona kadra zarządzająca i dogłębna znajomość rynków lokalnych Kluczowi członkowie wyższego kierownictwa pracują dla Grupy od wielu lat Oddziały regionalne są zarządzane przez menedżerów posiadających doświadczenie na lokalnym rynku, co zapewnia dogłębną znajomość tych rynków Przychody przekraczające 1 mld USD w 2006 r., sprzedaż prowadzona w ok. 70 krajach, placówki w 23 krajach Dzięki wielkości i zakresowi działalności Grupa uzyskała status autoryzowanego dystrybutora, co pozwala jej osiągać istotne korzyści handlowe Masa krytyczna Ochrona cen i rotacja zapasów Korzystne warunki umowne zapewniające ochronę przed spadkiem cen i/lub wolno rotującymi zapasami Główni konkurenci na rynkach lokalnych dokonują zazwyczaj zakupów na wolnym rynku Kompleksowy dostawca Kompleksowe rozwiązania dla producentów i integratorów komponentów serwerów, komputerów przenośnych i komputerów stacjonarnych.

8 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 7 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Pozycja rynkowa W 2006 r. spółka ASBIS sprzedała 3,4 mln procesorów oraz 3,3 mln dysków twardych; w tym samym czasie w całym regionie sprzedano łącznie 14,1 mln komputerów osobistych (23% udziału w rynku) Największy dystrybutor regionalny firm Intel, AMD i Seagate Miejsca w pierwszej trójce największych dystrybutorów głównych dostawców w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki 14 000 aktywnych klientów w ponad 70 krajach Lokalne sklepy internetowe B2B zintegrowane z internetowym systemem zarządzania łańcuchem dostaw funkcjonującym w całej Grupie

9 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 8 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 2. Otoczenie rynkowe

10 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 9 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Wzrost wartości rynku Spodziewany niemal dwukrotny wzrost liczby komputerów osobistych na świecie zanim zostanie osiągnięty poziom pełnego nasycenia rynku Silna pozycja lokalnych producentów komputerów osobistych na rynkach rozwijających się Wzrastająca dostępność cenowa produktów IT oraz skracający się cykl życia tych produktów Wyższe tempo wzrostu branży IT na rynkach rozwijających się, wynikające z: -szybszego tempa wzrostu gospodarczego -historycznie niższych wydatków na IT liczonych jako procent PKB -niższego odsetka osób posiadających komputer osobisty, oraz -zwiększającej się liczby osób korzystających z Internetu Przewiduje się, że łączne średnioroczne tempo wzrostu sektora dystrybucji produktów IT w Europie Środkowo-Wschodniej wynosić będzie 14,0% (w ujęciu ilościowym) oraz 13,6% (w ujęciu wartościowym). Do 2010 r. sprzedaż w tym sektorze ma sięgnąć 24,7 mln komputerów osobistych rocznie (21,7 mld USD w ujęciu wartościowym). Wydatki na IT jako procent PKB w poszczególnych krajach (2005 r.) Wzrost rynku w Europie Środkowo-Wschodniej wg wartości dostaw komputerów osobistych (mld USD) Poziom penetracji komputerów osobistych (czerwiec 2006 r.) Liczba komputerów osobistych na 100 mieszkańców 15,7 12,3 10,4 17,1 22,6 23,5 27,0 46,4 58,2 79,4 020406080100 USA Wielka Brytania Niemcy Hiszpania Grecja Czechy Węgry Polska Rosja Reszta Europy 21,6 19,4 17,2 15,2 13,7 11,4 0 5 10 15 20 25 200520062007200820092010 mld USD 3,8% 3,4% 2,3% 1,6% 0% 1% 2% 3% 4% 5% Kraje dawnego ZSSR ESWUSAWielka Brytania % PKB stopa wzrostu (CAGR) = 13,6% Źródło: Gartner. Źródło: IDC.

11 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 10 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Strategia Strategia ASBIS Rozbudowa elektronicznych kanałów sprzedaży w modelu B2B i B2C Stała optymalizacja asortymentu w celu poprawy marży zyskuWykorzystanie sukcesu działalności związanej z markami własnymi (Canyon i Prestigio)Rozszerzenie działalności na kolejne rynki wschodzące Zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki poprzez większą penetrację rynku i realizację nowych przedsięwzięć

12 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 11 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 3. Działalność

13 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 12 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Sprzedaż Podstawowe obszary działalności Sprzedaż i dystrybucja -komponentów informatycznych m.in. takich producentów jak Intel, AMD, Seagate i Hitachi. -produktów sprzedawanych pod własną marką (Prestigio, Canyon) wytwarzanych przez czołowych producentów ODM/OEM (ang. Original Design Manufacturer/Original Equipment Manufacturer ) z Dalekiego Wschodu -Software (Microsoft) oraz produkty dla końcowego klienta (Toshiba) Czynniki przyczyniające się do wzrostu wartości Efekt skali dzięki stałej automatyzacji procesów Wzrost organiczny na rynkach o dużym potencjale wzrostu -rosnąca liczba posiadaczy komputerów -doskonała znajomość lokalnych rynków Nowe linie produktów Rosnący udział w rynku Marki własne – Canyon & Prestigio Rosnący udział w strukturze sprzedaży: 5,8% w 2005 r., 7,6% in 2006 r. Marki o wyższej marży -wykorzystanie istniejącej sieci dystrybucyjnej -wykorzystanie silnej pozycji działalności związanej z komponentami informatycznymi -innowacyjne i ambitne produkty Lokalne wsparcie techniczne Przychody (wg I pół. 2007 r.) Główni dostawcy (wg I pół. 2007 r.)

14 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 13 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Podstawowe rynki regionalne Podstawowe rynki (I poł. 2007 r.) -kraje byłego Związku Radzieckiego (47%) -Europa Środkowo-Wschodnia (32%) -Europa Zachodnia (10%) -Bliski Wschód i Afryka (8%) -inne (3%) Stabilny terytorialny rozkład sprzedaży, skupionej w krajach o wysokim wzroście gospodarczym -Szybki wzrost w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki kraje byłego Zw. Radz.Europa Środk.-Wschod. Europa Zachodnia Bliski Wschód i Afryka inne Regionalna struktura przychodów (2004-2006) Uwaga: Dane zostały zaokrąglone, dlatego suma wartości może się nie zgadzać dokładnie z faktyczną łączną wartością

15 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 14 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Sieć dystrybucji Cztery centra dystrybucyjne: w Pradze, Amsterdamie, Helsinkach i Dubaju 31 krajowych magazynów w 19 innych krajach System uzupełniania zapasów JIT (just in time). Zespół sprzedaży i marketingu liczący niemal 350 osób, działający we wszystkich krajach, w których Spółka jest obecna Lokalne wsparcie techniczne Ballinloough Amsterdam Bratysława Casablanca Algier Tunis Wilno Ljubljana Zagrzeb Stambuł Warszawa Mińsk Sofia Moskwa Kijów Bukareszt Limassol Ałma Ata Praga Belgrad Tallin Koszyce Budapeszt Kair Dubaj Hong Kong Hongkong Centra dystrybucyjne Helsinki

16 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 15 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 System IT4Profit Zarządzanie i nadzór w trybie online Działalność ASBIS jest zarządzana i nadzorowana w czasie rzeczywistym za pomocą działającego w trybie online systemu zarządzania: -zapewnia to widoczność i przejrzystość działań Sklepy elektroniczne B2B, systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz zapasami i system raportowania sprzedaży -obsługują różne języki, różne waluty i są dostosowane do krajowych regulacji prawnych Zminimalizowany czas od zamówienia do realizacji i zminimalizowane koszty transportu dzięki integracji systemów z najważniejszymi dostawcami i podmiotami zależnymi W 2006 r. 50% przychodów wygenerowano w trybie online, scentralizowany dział zaopatrzenia znajduje się na Cyprze -towar jest transportowany z jednego z czterech centrów dystrybucyjnych; produkty o niewielkich rozmiarach, wysokiej dynamice zmian cen i/lub wysokiej wartości są dostarczane bezpośrednio przez producenta Bezpośrednia sprzedaż we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w krajach gdzie brak dobrej infrastruktury (np. Rosja, Ukraina, Afryka Północna) sprzedaż za pośrednictwem sieci autoryzowanych dystrybutorów Platforma obsługi sprzedaży online opracowana przez Grupę Funkcjonalność systemu IT4Profit -łączność z systemami dostawców -sklepy elektroniczne B2B i B2C zapewniające administrowanie funkcjami zaplecza oraz kontaktami z klientem -zarządzanie łańcuchem dostaw w trybie online, ze śledzeniem trasy towarów za pomocą GPS -wykorzystanie narzędzi i danych statystycznych do wyceny produktów i zarządzania zapasami -kompleksowa sprawozdawczość i zarządzanie za pomocą strategicznej karty wyników (balanced scorecard) ASBIS jest współwłaścicielem systemu -zawarte umowy licencyjne

17 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 16 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 4. Wyniki finansowe

18 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 17 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Podstawowe wskaźniki finansowe w ujęciu historycznym 7,17,1 5,45,4 12,6 16,5 2,22,2 8,48,4 11,1 1 008,8 930,3 755,7 26,9 38,4 47,7 18,3 14,3 0 20 40 60 800 1 000 200420052006 mln USD PrzychodyZysk bruttoEBITDAEBITZysk netto 3,6% 4,1% 4,7% 1,8% 1,5% 0,9% 0,7% 1,6% 1,4% 0,3% 1,1% 0,9% 0% 1% 2% 3% 4% 5% 200420052006 % Marża bruttoMarża EBITDAMarża EBITMarża netto Marże (%)Najważniejsze dane w ujęciu historycznym (mln USD)

19 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 18 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Rachunek zysków i strat Uwaga: Powyższe dane zostały zaprezentowane po zaokrągleniu, dlatego też suma poszczególnych pozycji w kolumnie może nie odpowiadać dokładnie wielkości całkowitej dla danej kolumny.

20 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 19 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Bilans Uwaga: Powyższe dane zostały zaprezentowane po zaokrągleniu, dlatego też suma poszczególnych pozycji w kolumnie może nie odpowiadać dokładnie wielkości całkowitej dla danej kolumny.

21 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 20 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Zarządzanie ryzykiem gospodarczym i finansowym Dystrybucja komponentów informatycznych jest to działalność z którą nieodłącznie więże się ryzyko: -po stronie dostawców branża zdominowana jest przez ogólnoświatowych producentów -najwięksi uczestnicy rynku (np. Intel i AMD) nieustanne toczą miedzy sobą wojny cenowe -coraz krótszy jest czas zycia produktów ze względu na nieustanne wprowadzanie nowości -produkty magazynowane szybko stają się przestarzałe -dla klientów biznesowych liczy się przede wszystkim jakość komponentów ASBIS posiada status preferowanego partnera takich firm jak Intel, AMD, Seagate czy Hitachi, i w zwiazku z tym korzysta z licznych przywilejów, które wpływają na obniżenie ryzyka gospodarczego i finansowego -zasada ochrony cen – prawo żądania od dostawców zwrotu kosztów produktów w transporcie lub przechowywanych w magazynach Grupy w wypadku spadku cen tych produktów -zasada rotacji zapasów – prawo zwrócenia wolno rotujących zapasów, warunki ustalane w oparciu o wyniki sprzedaży za poprzedni kwartał -zasada zwrotu materiałów – prawo zwrócenia produktów wadliwych (np. procesory lub twarde dyski) w zamian za notę kredytową lub w zamian za wymienione lub naprawione produkty

22 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 21 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 5. Oferta publiczna

23 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 22 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Cele emisyjne Przyjmując górną część przedziału cenowego ASBIS zakłada pozyskanie ok. [] mln USD Cele oferty: -Rozwój marek Prestigio i Canyon (marketing, wzornictwo, pozyskiwanie produktów, kontrola jakości) – ok. [] mln USD, ([] mln PLN) -Wykorzystanie zniżek oferowanych przez niektórych głównych dostawców (np. Seagate i Hitachi Global) przy wcześniejszej płatności za towary, co umożliwi uzyskanie większej marży zysku brutto – ok. [] mln USD, ([] mln PLN) -Prowadzenie działalności magazynowej, co umożliwi poprawę wyniku netto – do ok. 21.8 mln PLN (ok. 7,8 mln USD, przy takim samym kursie wymiany); -Rozszerzenie oferty markowych produktów przeznaczonych dla użytkowników końcowych (np. laptopów firmy Toshiba) – ok. [] mln USD, ([] mln PLN) -Zakończenie budowy siedziby w Słowacji – ok. [] mln USD, ([] mln PLN) -Finansowanie innych ogólnie rozumianych potrzeb korporacyjnych – zachowanie płynności Planowane nakłady inwestycyjne – nie planuje się znacznych nakładów inwestycyjnych

24 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 23 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 ASBISc Enterprises PLC 511 mln PLN (191 mln USD) po emisji akcji (górna część przedziału cenowego) Od 7,50 PLN (2,8 USD) do 9,20 PLN (3,4 USD) za akcję Do 38,2%, przy założeniu wykonania opcji dodatkowego przydziału (33,2% bez wykonywania opcji dodatkowego przydziału) 15% wartości transakcji podstawowej (2 765 888 akcji oferowanych w ramach oferty wtórnej) Warszawska Giełda Papierów Wartościowych. Akcje nie będą notowane na rynku Alternative Investment Market (AIM). 12 miesięcy dla obecnych akcjonariuszy, posiadających ponad 1% akcji oraz dla Spółki (co odpowiada 90,6% akcji Spółki przed emisją) Do 170 mln PLN (63 mln USD) – transakcja podstawowa, 195 mln PLN (73 mln USD) – przy założeniu wykonania opcji dodatkowego przydziału ASBISc Enterprises PLC, KS Holdings, Maizuri Enterprises, Alpha Ventures oraz 15 akcjonariuszy mniejszościowych Do 21 205 144 akcji w ofercie pierwotnej (7,5 mln) i wtórnej Szczegóły oferty publicznej Emitent Przewidywana kapitalizacja rynkowa Przedział cenowy Wolny obrót Opcja dodatkowego przydziału Rynek notowań Zakaz zbywania akcji Wartość oferty Wprowadzający Struktura oferty

25 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 24 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Harmonogram oferty 30 października 2007 r. lub około tej daty 24 października 2007 do 19 października 2007 r. 10 października 2007 r. 18 października 2007 r. (18:00 czasu warszawskiego, 17:00 czasu londyńskiego) Konsorcjum dystrybucyjne ING 10-18 października 2007 r. Cykl prezentacji dla inwestorów Data rozpoczęcia notowań Dzień rozliczenia transakcji (zgodnie z zasadą T+3) Wycena i przydział akcji Rozpoczęcie/zakończenie budowania księgi popytu Koordynator Globalny i Prowadzący Księgę Popytu Dystrybucja wśród inwestorów instytucjonalnych ING, BPH, BZ WBK Dystrybucja wśród inwestorów detalicznych

26 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 25 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 6. Podsumowanie

27 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 26 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Najistotniejsze fakty Najistotniejsze fakty dotyczące sprzedaży Działalność prowadzona według modelu kompleksowego dostawcy Wyjątkowy model biznesowy stosowany w ramach działalności w różnych regionach Status preferowanego dystrybutora głównych dostawców Obecność na szybko rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu Masa krytyczna i skala działalności – przychody przekraczające 1 mld USD, działalność w 23 krajach Wzrost marży brutto i ogólnej rentowności Szeroka gama produktów oraz intensywny rozwój w zakresie produktów sprzedawanych pod własna marką, charakteryzujących się wysokimi marżami Profesjonalny i doświadczony zespół kierowniczy Istotne bariery dla wejścia na rynek: - znajomość i zrozumienie funkcjonowania rynków lokalnych - bogaty portfel produktów

28 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 27 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Załączniki

29 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 28 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Marki własne – Prestigio Marka została wprowadzona w 2002 r. dla produktów informatycznych najwyższej jakości. Pozycjonowanie marki z założeniem osiągnięcia zysku dzięki rosnącej sprzedaży płaskich paneli/monitorów LCD Gama produktów : - komputery przenośne - telewizory i monitory LCD - cyfrowe centra medialne - urządzenia do przechowywania danych Docelowa grupa odbiorców – mieszkańcy dużych miast/profesjonaliści w dużych miastach. Przekaz marketingowy – Sztuka zaawansowanej techniki w połączeniu z najwyższej jakości wysoko wyspecjalizowanym wzornictwem

30 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 29 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Marki własne – Canyon Marka została wprowadzona w 2001 r. na potrzeby sprzedaży płyt głównych i kart graficznych VGA na rynkach wschodnioeuropejskich Obecnie pod marką Canyon sprzedawane są urządzenia peryferyjne i akcesoria do komputerów i sprzętu elektronicznego, dystrybuowane poprzez sieci detaliczne Gama produktów: -moduły pamięci RAM i flash -produkty do sieci informatycznych -zewnętrzne dyski twarde -odtwarzacze MP3 -głośniki Docelowa grupa odbiorców – nastolatki/ młodzi ludzie w wieku do ok. 25 lat. Przekaz marketingowy – dobra jakość po przystępnej cenie

31 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 30 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Siarhei Kostevich, 42, Dyrektor Generalny i Prezes ukończył studia magisterskie na kierunku inżynierii radiowej na Uniwersytecie Inżynierii Radiowej w Mińsku (Białoruś) w 1987 r. W latach 1987–1992, pan Kostevitch był pracownikiem Centrum Badań Naukowych na Uniwersytecie Inżynierii Radiowej w Mińsku. W tym czasie opublikował serię artykułów na temat projektowania układów mikroelektronicznych w specjalistycznych periodykach o zasięgu lokalnym i międzynarodowym. W 1990 r. pan Kostevitch założył w Mińsku firmę projektowo-produkcyjną, (poprzednika ASBIS) i w ciągu 17 lat wypracował pozycję czołowego dystrybutora podzespołów komputerowych w Europie Wschodniej i w krajach byłego Związku Radzieckiego. Rada Dyrektorów – dyrektorzy wykonawczy Constantinos Tziamalis, 32, Dyrektor ds. Kredytów i Relacji Inwestorskich uzyskał tytuł licencjata na kierunku bankowość i usługi finansowe (1998 r.) oraz magistra na kierunku finanse (1999 r.) na Uniwersytecie w Leicester. Pan Tziamalis był zatrudniony w pionie bankowości prywatnej BNP Paribas na Cyprze, a następnie (przez okres 3 lat) w domu maklerskim Proteas Asset Management Limited na stanowisku Investor Accounts Manager. Pan Tziamalis dołączył do kadry kierowniczej Spółki w styczniu 2002 r. jako Kierownik ds. projektów finansowych. W marcu 2003 r. został awansowany na zajmowane obecnie stanowisko Kierownika ds. kontroli kredytów korporacyjnych oraz relacji inwestorskich, a od 23 kwietnia 2007 r, pełni funkcję Dyrektora ds. Kredytów i Relacji Inwestorskich. Marios Christou, 39, Dyrektor Finansowy uzyskał tytuł licencjata na dwóch kierunkach studiów: księgowości i systemach informatycznych oraz ekonomii w Queens College na Uniwersytecie Miejskim Nowego Jorku (C.U.N.Y.) (1992 r.). Ponadto posiada tytuł MBA w zakresie Finansów Międzynarodowych przyznany przez St. Johns University w Nowym Jorku w 1994 r. Pan Christou jest również biegłym rewidentem i członkiem Amerykańskiego Instytutu Biegłych Rewidentów (AICPA). Pan Christou przez cztery lata pracował jako audytor dla Deloitte & Touche Limassol na Cyprze, a następnie przez trzy lata pełnił funkcję kontrolera finansowego w Photos Photiades Breweries Ltd (spółce należącej do Grupy Carlsberg). Pan Christou dołączył do kadry zarządzającej Spółki w sierpniu 2001 r. Laurent Journoud, 36, Sprzedaż i Marketing posiada tytuły M.I.T. (zarządzanie w handlu międzynarodowym) i M.M.E. (europejski magister zarządzania) przyznane przez szkołę ICL Lyon we Francji (odpowiednio w 1993 r. i 1994 r.). Przez ponad 10 lat pan Journoud zajmował stanowiska kierownicze wyższego szczebla w zakresie międzynarodowego zarządzania produktami w sektorze dystrybucyjnym regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w takich międzynarodowych koncernach, jak Ingram Micro, Karma International i Actebis. Pan Journoud dołączył do kadry zarządzającej Spółki w styczniu 2002 r. jako kierownik ds. linii produktów i odpowiada za ofertę produktową Grupy oraz rozwijanie pozycji rynkowej poszczególnym produktów technologicznych oferowanych przez Grupę.

32 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 31 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 John Hirst, 54, Dyrektor niewykonawczy uzyskał tytuł licencjata na wydziale ekonomii Uniwersytetu w Leeds. Jest również członkiem brytyjskiego Instytutu Zarządzania (Companion of Chartered Management Institute), partnerem (associate) w stowarzyszeniu Corporate Treasury Management oraz członkiem (fellow) stowarzyszenia biegłych księgowych Anglii i Walii. W latach 1979-1998, Pan Hirst zajmował szereg stanowisk w Imperial Chemicals Industries plc, w tym stanowisko Dyrektora Generalnego ICI Performance Chemical, a w okresie 1988-2005 pełnił funkcję Dyrektora Generalnego Premier Farnell plc, brytyjskiej spółki giełdowej zajmującej się dystrybucją urządzeń elektronicznych na całym świecie. Od 2005 r. aż do roku 2006, kiedy dołączył do kadry zarządzającej Spółki, Pan Hirst pełnił funkcję Dyrektora niewykonawczego w Hammerson Plc. Rada Dyrektorów – dyrektorzy niewykonawczy Paul Swigart, 36, Dyrektor niewykonawczy uzyskał tytuł licencjata z historii (studia ukończone w 1992 r. z pierwszą lokatą) na Princeton University. Pan Swigart był partnerem w United Financial Group, spółce świadczącej usługi brokerskie i usługi animatora rynku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie dla czołowego rosyjskiego banku inwestycyjnego. Ponadto, Pan Swigart pracował w funduszu Scudder Kemper w Nowym Jorku jako analityk ds. obszaru Ameryki Łacińskiej, w Omega Advisors w Nowym Jorku w dziale spółek z rynków wschodzących oraz w CS First Boston w Nowym Jorku jako analityk ds. finansów przedsiębiorstw. Pan Swigart jest twórcą i większościowym udziałowcem firmy inwestycyjnej Steep Rock Capital założonej w maju 2006 r.

33 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 32 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Struktura akcjonariatu Objaśnienia: (1) Inwestycyjna spółka celowa kontrolowana przez Siergieja Kostewicza. (2) Inwestycyjna spółka celowa kontrolowana przez Jurija Ulasowicza, Wiceprezesa ds. Marketingu Produktowego, oraz jego żonę.

34 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 33 3/2/2014 1:00 AM IBD\ING\War O\P\X20070976.8 Kraj 2006 2005 2004 Rosja 25,8% 28,5% 27,6% Ukraina 15,6% 12,9% 11,4% Słowacja 9,2% 8,5% 9,8% Czechy 6,5% 9,5% 6,2% Polska 4,5% 3,7% 4,2% Białoruś 4,2% 4,6% 6,1% Rumunia 4,1% 2,5% 1,9% Niemcy 3,4% 3,3% 3,6% Zjednoczone Emiraty Arabskie 3,3% 3,3% 2,6% Kazachstan 2,5% 2,2% 2,5% Inne 20,9% 21,0% 24,1% Główne krajowe rynki sprzedaży Działalność w ujęciu geograficznym – struktura przychodów w podziale na kraje (2004-2006) Przychody w poszczególnych krajach – I pół 2007 r. Pięć największych rynków sprzedaży spółki W I pół. 2007r. udział pięciu krajów będących największymi rynkami spółki w całkowitej sprzedaży wyniósł ponad 60%


Pobierz ppt "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."

Podobne prezentacje


Reklamy Google