Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE. ANALIZA LOKALNEGO RYNKU Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku w pewnym otoczeniu: – czynniki, które wpływają na.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE. ANALIZA LOKALNEGO RYNKU Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku w pewnym otoczeniu: – czynniki, które wpływają na."— Zapis prezentacji:

1 BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE

2 ANALIZA LOKALNEGO RYNKU Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku w pewnym otoczeniu: – czynniki, które wpływają na decyzje podejmowane przez firmy – trzeba je analizować i zastanawiać się jak mogą wpłynąć na nasze przedsiębiorstwo Makrootoczenie Mikrootoczenie Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

3 Mikrootoczenie otoczenie odnoszące się do konkretnego przedsiębiorstwa działającego na danym obszarze – klienci; – dostawcy; – konkurenci istniejący; – konkurenci potencjalni; – producenci substytutów; – instytucje finansowe. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

4 Makrootoczenie Jest wspólne dla wszystkich przedsiębiorstw z danej branży w Polsce: – otoczenie ekonomiczne; – otoczenie polityczne i prawne; – otoczenie społeczne; – otoczenie demograficzne; – otoczenie technologiczne; – otoczenie międzynarodowe. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

5 Ćwiczenie CzynnikNegatywny wpływPozytywny wpływ Ekonomiczne Społeczne … Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

6 Analiza SWOT….. Co to jest? Pomaga w podejmowaniu decyzji o kształcie naszego przedsiębiorstwa. Zasadnicza część metody SWOT polega na określeniu słabych i silnych stron firmy oraz zewnętrznych szans i zagrożeń. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

7 Silne strony to… Silnymi stronami przedsiębiorstwa są przede wszystkim jego unikalne zasoby, umiejętności i inne aspekty wyróżniające je w pozytywny sposób od innych: –zatrudnieni pracownicy; –lokalizacja; –marka; –szeroki asortyment. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

8 Słabe strony to… Słabymi stronami firmy są wszystkie aspekty, które wpływają na ograniczenie jej sprawności, a także blokują jej rozwój: – brak doświadczenia; – brak zasobów finansowych; – wysokie koszty funkcjonowania. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

9 Szanse w otoczeniu to… Biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne, szanse stanowią atrakcyjne sytuacje, dzięki którym firma może osiągnąć przewagę nad innymi: – tendencje i mody wspierające nasze funkcjonowanie; – mała konkurencja; – dostępność kredytów, dofinansowania. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

10 Zagrożenia w otoczeniu to … Zagrożenia postrzegane są jako bariery dla rozwoju firmy, utrudnienia, dodatkowe koszty działania, mające destrukcyjny wpływ na rozwój firmy lub powodzenie inwestycji: – duże bezrobocie; – brak infrastruktury technicznej; – niski poziom zarobków. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

11 szansezagrożenia mocne stronysłabe strony Pozytywne Negatywne Zewnętrzne Wewnętrzne Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

12 Przykłady McDonald – standardy obsługi (czas) Alma24.pl – sklep spożywczy, internetowy Samochody Leopard – ręcznie robione Cukierki Krówki w Indiach? Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

13 BUDOWANIE ANKIETY Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

14 Badania marketingowe Pozyskanie informacji o rynku (klientach), konkurencji Jaki wybrać sposób zdobycia informacji? – Raporty – Opracowania książkowe – A może zebrać samemu? ankieta Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

15 Ankieta Zbiór pytań zapisanych w określony sposób na kartkach papieru lub w innej formie w celu wywołania żądanych odpowiedzi. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

16 Ankieta Jednolity wygląd Wstęp: powitanie, cel badań, instrukcje Zasady budowy kwestionariusza – Kolejność pytań – Pytania zrozumiałe – Metryczka Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

17 Rodzaje pytań w ankiecie Pytania otwarte Dają swobodę wypowiedzi Dlaczego zdecydował się Pan/i na te produkty?" …………………………………………………………………………. Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

18 Rodzaje pytań w ankiecie Pytania zamknięte Zaznaczamy odpowiedź, różnią się skalą odpowiedzi To były moje najlepsze wakacje…… – zdecydowanie zgadzam się – raczej zgadzam się – nie mam zdania – raczej nie zgadzam się – zdecydowanie nie zgadzam się Moduł I: Badanie rynkowe i marketingowe

19 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE. ANALIZA LOKALNEGO RYNKU Każde przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku w pewnym otoczeniu: – czynniki, które wpływają na."

Podobne prezentacje


Reklamy Google