Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO-HANDLOWE ZASTOSOWAŃ ELEKTRONICZNEJ TECHNIKI OBLICZENIOWEJ ZETO - SPÓŁKA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO-HANDLOWE ZASTOSOWAŃ ELEKTRONICZNEJ TECHNIKI OBLICZENIOWEJ ZETO - SPÓŁKA."— Zapis prezentacji:

1 Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO-HANDLOWE ZASTOSOWAŃ ELEKTRONICZNEJ TECHNIKI OBLICZENIOWEJ ZETO - SPÓŁKA AKCYJNA W POZNANIU Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki

2 Plan prezentacji: 1.Charakterystyka branży 2.Analiza benchmarkingowa 3.Analiza SWOT 4.Wnioski, rekomendacje

3 Charakterystyka branży Nie ma obecnie podstaw by zakładać stagnację na rynku IT w Polsce. Najbardziej prawdopodobny scenariusz na kolejne lata to stopniowy ( ) powrót do dwucyfrowej dynamiki wzrostu ( ). Historyczny spadek wartości rynku IT

4 Charakterystyka branży

5 Rynek pracowników IT podlega ogólnym zasadom rynku pracy, a od obecnego roku zaczynają się kończyć pokolenia absolwentów wyżu demograficznego pierwszej połowy lat 80-tych i zaczynają pokolenia niżowe. W związku ze wzrostem znaczenia polowania na talenty popularne stają się wszelkiego rodzaju systemy do testowania umiejętności programistów, w szczególności te połączone z systemami typu applicant tracking system oraz wzrasta rola umiejętności miękkich, w szczególności komunikacyjnych.

6 Analiza benchmarkingowa w ramach kryteriów Modelu EFQM w latach i na tle branży Wyniki ZETO – 2007 rok Wyniki ZETO – 2010 rok Przywództwo (1) 50%56% Polityka i strategia (2) 50%54% Zarządzanie ludźmi (3) 51% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 50%58% Zarządzanie procesami (5) 53%56% Satysfakcja klientów (6) 54%58% Satysfakcja zatrudnionych (7) 52% Wpływ na otoczenie (8) 43% Efekt końcowy (9) 53%55% Wyniki przedsiębiorstw branży IT Wyniki ZETO – 2010 rok Przywództwo (1) 57% 56% Polityka i strategia (2) 53% 54% Zarządzanie ludźmi (3) 46% 51% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 54% 58% Zarządzanie procesami (5) 46% 56% Satysfakcja klientów (6) 50% 58% Satysfakcja zatrudnionych (7) 50% 52% Wpływ na otoczenie (8) 44% 43% Efekt końcowy (9) 54% 55%

7 Analiza SWOT Mocne strony to min. posiadanie zasobów produktów/usług do szybkiego wzrostu, długoletnia i wysoka pozycja na rynku IT. Słabe strony to brak własnego produktu wdrożeniowego spoza systemu Impuls oraz mała elastyczność struktury organizacyjnej. Wśród możliwości wyróżniono m.in. zabezpieczenie danych kluczowych (wrażliwych) o wyższym stopniu ryzyka, powiązania z zagranicznym uczelniami. Największe zagrożenia to oparcie działalności na produktach firm zewnętrznych, konkurencja posiadająca własne produkty. Strategia firmy jest agresywno-konkurencyjna.

8 Wnioski, rekomendacje Firma ZETO jest średnim przedsiębiorstwem działającym na rynku zintegrowanych systemów klasy ERP wspomagających zarządzanie sektora MŚP. Firma posiada długoletnie doświadczenie na rynku w branży IT. Zaleca się poszukiwanie nowych technologii dla szerokiego rynku (czyli w przełożeniu na konkretne korzyści biznesowe) w projektach 7. Programu Ramowego ( ). Zachęca się do przyjrzenia strukturze organizacyjnej firmy i jej wpływu na realizację poszczególnych projektów. W trakcie audytu zdiagnozowano potrzebę uaktywnienia lub zatrudnienia w firmie konsultanta techniczno-handlowego.

9 Wnioski, rekomendacje Firma prowadzi szereg szkoleń m.in. z aplikacji dla pracowników. Możliwość aplikowania o dofinansowanie na szkolenia ze środków z funduszów Wojewódzkiego Urzędu Pracy oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - POKL. Zaleca się rozważyć zaangażowanie w takie projekty szkoleniowe w szczególności 8.1 i innych dostępnych programów zaleca się działanie 8.2 realizowane w ramach POIG.


Pobierz ppt "Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO-HANDLOWE ZASTOSOWAŃ ELEKTRONICZNEJ TECHNIKI OBLICZENIOWEJ ZETO - SPÓŁKA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google