Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Analizy marketingowe – analizy odbiorców.. Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne Wenętrzne Potencjał firmy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Analizy marketingowe – analizy odbiorców.. Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne Wenętrzne Potencjał firmy."— Zapis prezentacji:

1 Analizy marketingowe – analizy odbiorców.

2

3 Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne Wenętrzne Potencjał firmy

4 Analiza czynników zewnętrznych: uwarunkowania polityczne i ustawodawstwo; stan koniunktury i perspektywy rozwojowe; konkurencja i podział rynku; rozwój i możliwości branży; kanały zbytu, systemy dystrybucji; pozycję własnego przedsiębiorstwa na rynku; charakterystyka odbiorców, dostawców, pośredników itp; wielkość i charakterystyka poszczególnych segmentów rynków.

5 Analiza czynników wewnętrznych: struktura przedsiębiorstwa i struktura organizacyjna; obrót, koszta i zyski; możliwości finansowe i inwestycyjne; wizerunek przedsiębiorstwa i produktów; zakładowe służby zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży; możliwości oddziaływania na rynek; środki wspierające dystrybucję i sprzedaż.

6

7 Rywalizacja konkurencyjna na rynku liczba konkurentów; struktura udziałów rynku; siła marki; reputacja; dostęp do rynku zbytów i dostawców; zróżnicowanie konkurentów między sobą; personel

8 Siła przetargowa dostawców ilość dostawców na rynku; prawdopodobieństwo łączenie się i integracji dostawców; zróżnicowanie zakupywanych materiałów/produktów; niepowtarzalność wyrobu dostawcy; dostępność substytutów zamawianego materiału.

9 Siła przetargowa klientów wrażliwość klientów na zmianę ceny; ilość kupujących; niepowtarzalności produktu; uzależnienia jakości produktu finalnego od jakości wyrobu dostawcy; możliwość łączenia się, integracji klientów w większe jednostki mające większą siłę przetargową

10 Ryzyko Substytutów skłonność klientów do korzystania z substytutów; charakterystyka cenowa substytutów; koszty zmiany

11 Bariery wejścia na rynek wysokie koszty wejścia; wiedza ; dostęp do rynków zbytu; patenty ; regulacje rządowe ;

12 Analiza odbiorców – przykład: FIRMA AB CEL Zdobycie rynku zdrowych soków owocowych

13 Informacje o firmie AB FIRMA AB Młoda i nowoczesna firma Dobra jakość produktu Propagowanie zdrowego stylu życia

14 Przykładowy klient:


Pobierz ppt "Analizy marketingowe – analizy odbiorców.. Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne Wenętrzne Potencjał firmy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google