Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Generacja Y w organizacji – w czym problem? Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Generacja Y w organizacji – w czym problem? Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A."— Zapis prezentacji:

1

2 Generacja Y w organizacji – w czym problem?

3 Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o.

4 Dyskusja będzie podzielona na 4 części: Kim są przedstawiciele Generacji Y (wprowadzenie). Jacy są przedstawiciele Generacji Y? Jakie są ich cechy? Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami Generacji Y na pokładzie. Co robić, aby nadążyć za zmianami? Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli Generacji Y?

5 Kim są przedstawiciele Generacji Y?

6 Osoby urodzone w latach 80, dorastające w 90, rozpoczynające swoją karierę zawodową po roku Dorastające w świecie kapitalizmu, gospodarce wolnorynkowej, wysokim standardzie życia. Na ich oczach następował rozwój nowych technologii. Pierwsze pokolenie, dla którego nie ma ograniczeń terytorialnych w komunikacji. Wannabes, Screenagers, Millennials, etc.

7 Trochę historii…

8 Urodzeni 1920 – 1946 Weterani, Kolumbowie, Silent Generation Wydarzenia: II Wojna Światowa, Wielki Kryzys, New Deal, Złoty Wiek Radia i Kina Trendy: patriotyzm, katastrofizm, walka, odbudowa Znani przedstawiciele: Jan Paweł II, Krzysztof Kamil Baczyński, Władysław Bartoszewski, Zbigniew Herbert Muzyka ich młodości: Swing, Frank Sinatra, Mieczysław Fogg Cechy charakterystyczne: nieufni wobec zmian, preferują status quo, skłonni do gromadzenia oszczędności, powściągliwi w wydatkach

9 Urodzeni 1946 – 1964 Baby Boomers Wydarzenia: Dynamiczny rozwój gospodarczy, Telewizja, Polska Ludowa, Człowiek w Kosmosie Trendy: socrealizm, zimna wojna, hippisi, walka z reżimem Znani przedstawiciele: Stanisław Barańczak, Kazik Staszewski, Donald Tusk, Jan Borysewicz, Bill Gates Muzyka ich młodości: Rocknroll, Czerwone Gitary, Czerwono- Czarni, The Beatles, Rolling Stones, The Doors Cechy charakterystyczne: dobre samopoczucie, egocentryczni, o liberalnych poglądach, przekonani, że od życia należy im się wygoda i komfort

10 Urodzeni 1960 – 1980 Generacja X Wydarzenia: Upadek Muru Berlińskiego, Obalenie komunizmu, Watergate, AIDS Trendy: Solidarność, Punk Znani przedstawiciele: Edyta Bartosiewicz, Krzysztof Ibisz, Zbigniew Ziobro, Cezary Pazura, Mike Tyson, Eddie Murphy Muzyka ich młodości: Disco, Reggae, Michael Jackson, U2, Queen, Madonna, Lady Pank, Perfect Cechy charakterystyczne: introwertycy, skoncentrowani na swoich problemach, nie wiedzący do czego zmierzają, abnegaci, pracoholicy

11 Kim jest przedstawiciel polskiej Generacji X? Czy w Polsce występuje zjawisko Generacji Y?

12 Badanie Ankietowe Przebadaliśmy osoby urodzone w latach 1979/1990 – potencjalnych przedstawicieli generacji Y. W badaniu pytaliśmy o stosunek do pracy, wykorzystując 4 pytania zamknięte z możliwością dopisania własnej odpowiedzi. Badanie ma charakter pilotażowy i jest wstępem do dalszych prac.

13 Pytanie 1: Czym jest dla Ciebie Praca? 89% badanych zaznaczyło odpowiedź – Zapewnia mi środki do życia 4,5% badanych zaznaczyło odpowiedzi – Daje mi prestiż Jest odskocznią od problemów osobistych Pytanie 2: Czego oczekujesz od pracodawcy, co musi on zapewnić abyś był/a zadowolony/a? 71% badanych zaznaczyło odpowiedź Odpowiednie wynagrodzenie 2% badanych zaznaczyło odpowiedzi – Możliwość telepracy Samochód służbowy

14 Badani korzystali również z możliwości udzielenia własnych odpowiedzi: 1. Czym jest dla Ciebie praca?: miejsce integracyjne, życie towarzyskie 2. Co zdecyduje o ewentualnej zmianie pracodawcy?odległość od miejsca zamieszkania 3. Jakie Cechy wyróżniają Cię jako pracownika? umiejący pracować w grupie dokładność, sumienność nastawienie na współpracę

15 Czy w Polsce istnieje Generacja Y? 51% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji X 29,5% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji Y 19,5% ankietowanych nie wykazało przewagi żadnej z Generacji

16 Podsumowanie: 1. Potencjalni przedstawiciele Generacji Y wykazują zdecydowaną przewagę cech Generacji X – 51% do 29,5% 2. Dla Potencjalnych przedstawicieli Generacji Y najważniejsze jest odpowiednie wynagrodzenie zapewniające środki do życia, jest to również główne kryterium decydujące o ewentualnej zmianie pracodawcy 3. Głównymi cechami charakteryzującymi osoby badane jest: - Pracowity, w nominalnych godzinach pracy - Ambitny, oczekujący jasnej ścieżki kariery

17 Jacy są przedstawiciele Generacji Y? Jakie są ich cechy?

18 Cechy Generacji Y: Są mobilni i otwarci na zmiany Żyją szybko Potrzebują dużej stymulacji, aby się nie nudzić (obraz, dźwięk, ruch) Tworzą wirtualne społeczności (Nasza Klasa, Golden Line) Doskonale znają się na nowych technologiach i komunikują się za ich pomocą (sms, , skype, komunikatory typu gadu-gadu, 3G) Mają łatwy dostęp do informacji i edukacji Grają w gry komputerowe Żyją w 2 światach – wirtualnym i realnym

19 Co jeszcze charakteryzuje tych młodych ludzi? Jakimi są pracownikami? Czy są zdolni do samodzielności?

20 Które pokolenie jest bardziej pożądane przez pracodawcę – X czy Y?

21 Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami Generacji Y na pokładzie

22 Szanse? Kreatywność, innowacyjność Otwartość Mobilność Zaangażowanie, energia, ambicje Znajomość nowych technologii, szybkie uczenie się Łatwość dotarcia do informacji Nastawienie zadaniowe Ważna jest reputacja firmy Ważna jest dobra atmosfera w zespole

23 Zagrożenia? Niska lojalność Niska zdolność do odraczania gratyfikacji Wielkie oczekiwania Wyższe aspiracje niż umiejętności Konflikt międzygeneracyjny Wysokie potrzeby konsumpcyjne

24 Co robić, aby nadążyć za zmianami? Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli Generacji Y

25 Inwestycje w miękki HR Programy stażowe Ciekawe systemy motywacyjne, dostosowane do wieku pakiety socjalne (np. karnety sportowe, kino, imprezy integracyjne) Zapewnienie pracownikom równowagi między pracą a życiem prywatnym Nowe formy wynagradzania (np. systemy kafeteryjne) Telepraca, wykorzystanie nowych technologii Szkolenia Jasne cele – wyzwania, nowe zadania (np. awanse poziome), wsparcie pracowników w rozwijaniu ich potencjału, umiejętności Dopasowanie pracownika do firmy, zespołu

26 WNIOSKI

27 Dziękujemy za uwagę! Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o.


Pobierz ppt "Generacja Y w organizacji – w czym problem? Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A."

Podobne prezentacje


Reklamy Google