Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumi ł a Dragan-Szkodzi ń ska certyfikowany trener.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumi ł a Dragan-Szkodzi ń ska certyfikowany trener."— Zapis prezentacji:

1 Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumi ł a Dragan-Szkodzi ń ska certyfikowany trener STOP-PRB

2

3 Dobra diagnoza pozwala, dopasować działania do realnych potrzeb, maksymalnie wykorzystać lokalne zasoby i w porę zidentyfikować zagrożenia

4 KONTEKST LOKALNY Czyli… co nas wyróżnia jako miejscowość? Jakie są nasze zasoby i ograniczenia? MŁODZI W MIEJSCOWOŚCI Czyli… kim są młodzi i ilu ich jest? RELACJE Czyli… co łączy, a co dzieli mieszkańców naszej gminy? PRZESTRZEŃ Czyli… jakie są miejsca dla młodych? MŁODZIEŻ A INSTYTUCJE Czyli… co instytucje mają do zaproponowania młodzieży? OFERTA EDUKACYJANA Czyli… co młodzieży daje szkoła? ZAINTERESOWANIA I CZAS WOLNY Czyli… co robią, kiedy nic nie muszą? OBSZARY BADAŃ Co wiemy? Czego nie wiemy?

5 Spójrz na okolicę z perspektywy młodych – to ich oczami staraj się obejrzeć miejsca i instytucje. Gdzie można ich spotkać, jakie grupy tam napotkacie? Poszukaj dobrych informatorów ( np. pani woźna w szkole), osób które mają z młodymi dobry kontakt, dobrze ich zna, może mieć nieoczywiste spostrzeżenia. Zaznacz klasycznych przedstawicieli danej instytucji – najlepiej, gdy rozmawiając z nimi, znasz perspektywę innych osób ( nie będzie im łatwo narzucić swojego punktu widzenia) MAPA SPOŁECZNOŚCI zasady jak czytać i wypełniać mapę

6 NARZĘDZIA BADAWCZE METODY SOCJOLOGICZE wywiad indywidualny fokus lub wywiad grupowy spacer badawczy triangulacja metod badawczych innowacyjne metody badawcze (mapowanie, partycypacja) obserwacja uczestnicząca raport CODZIENNA PRACA rozmowa rozmowa grupowa spacer z aparatem dobranie zróżnicowanych sposobów na zdobycie wiedzy pytanie na sznurku, akcje animacyjne obserwacja podsumowanie, wnioski, które można pokazać innym

7 WNIOSKOWANIE POWIĄZANIA RELACJE PRAWIDŁOWOŚCI ODPOWIEDZI DLACZEGO PORZĄDKOWANI E ODTWARZANIE MECHANIZMU ODTWARZANIE KOLEJNOŚCI

8 ZBIERANIE ODPOWIEDZI NA SZCZEGÓŁOWE PYTANIA SZUKANIE POWTÓRZE Ń, RÓ Ż NIC, PRAWIDŁOWO Ś CI TWORZENIE GENERASLNEGO OBRAZU (JE Ś LI SI Ę WYŁONI) 1 2 3

9 DZI Ę KUJ Ę za uwag ę


Pobierz ppt "Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumi ł a Dragan-Szkodzi ń ska certyfikowany trener."

Podobne prezentacje


Reklamy Google