Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym"— Zapis prezentacji:

1 Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumiła Dragan-Szkodzińska certyfikowany trener STOP-PRB

2

3 Dobra diagnoza pozwala, dopasować działania do realnych potrzeb,
maksymalnie wykorzystać lokalne zasoby i w porę zidentyfikować zagrożenia

4 OBSZARY BADAŃ Co wiemy? Czego nie wiemy?
KONTEKST LOKALNY Czyli… co nas wyróżnia jako miejscowość? Jakie są nasze zasoby i ograniczenia? MŁODZI W MIEJSCOWOŚCI Czyli… kim są młodzi i ilu ich jest? RELACJE Czyli… co łączy, a co dzieli mieszkańców naszej gminy? PRZESTRZEŃ Czyli… jakie są miejsca dla młodych? MŁODZIEŻ A INSTYTUCJE Czyli… co instytucje mają do zaproponowania młodzieży? OFERTA EDUKACYJANA Czyli… co młodzieży daje szkoła? ZAINTERESOWANIA I CZAS WOLNY Czyli… co robią, kiedy nic nie muszą?

5 MAPA SPOŁECZNOŚCI zasady jak czytać i wypełniać mapę
Spójrz na okolicę z perspektywy młodych – to ich oczami staraj się obejrzeć miejsca i instytucje. Gdzie można ich spotkać, jakie grupy tam napotkacie? Poszukaj dobrych informatorów ( np. pani woźna w szkole), osób które mają z młodymi dobry kontakt, dobrze ich zna, może mieć nieoczywiste spostrzeżenia. Zaznacz klasycznych przedstawicieli danej instytucji – najlepiej, gdy rozmawiając z nimi, znasz perspektywę innych osób ( nie będzie im łatwo narzucić swojego punktu widzenia)

6 NARZĘDZIA BADAWCZE METODY SOCJOLOGICZE CODZIENNA PRACA
wywiad indywidualny fokus lub wywiad grupowy spacer badawczy triangulacja metod badawczych innowacyjne metody badawcze (mapowanie, partycypacja) obserwacja uczestnicząca raport rozmowa rozmowa grupowa spacer z aparatem dobranie zróżnicowanych sposobów na zdobycie wiedzy pytanie na sznurku, akcje animacyjne obserwacja podsumowanie, wnioski, które można pokazać innym

7 WNIOSKOWANIE PORZĄDKOWANIE ODPOWIEDZI „DLACZEGO” ODTWARZANIE
MECHANIZMU PRAWIDŁOWOŚCI WNIOSKOWANIE POWIĄZANIA RELACJE ODTWARZANIE KOLEJNOŚCI

8 1 3 2 ZBIERANIE ODPOWIEDZI NA SZCZEGÓŁOWE PYTANIA TWORZENIE
GENERASLNEGO OBRAZU (JEŚLI SIĘ WYŁONI) 2 SZUKANIE POWTÓRZEŃ, RÓŻNIC, PRAWIDŁOWOŚCI

9 DZIĘKUJĘ za uwagę


Pobierz ppt "Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google