Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiola Strójwąs Został zmieniony 11 lat temu
1
Jak moje miasto jeździ z głową?
2
Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły dwie klasy, IIC i IB. Przez parę tygodni na lekcjach informatyki i techniki zapoznawaliśmy się ze zmianami w przepisach ruchu drogowego. Dostaliśmy kilka zadań, które grupowo udało nam się rozwiązać. Cały projekt był świetną zabawą w przyjemny sposób połączoną z edukacją. Projekt został zakończony pomyślnie. Wszyscy już wiemy jak Jeździć z Głową i jak po zmianach zachowywać się na jezdni.
4
1.Ankiety. Każda klasa została podzielona na pięć grup. W każdej wyłoniono lidera, który czuwał i dowodził każdym zadaniem. Pierwszym z nich było przeprowadzenie ankiety na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego z mieszkańcami naszego miasta. Każdy uczeń otrzymał 5 egzemplarzy ankiety i na ulicach Ząbkowic przeprowadzał sondę. Wyniki ankiety zostały wykorzystane do realizacji Programu.
5
2. Test Klasy na lekcjach informatyki dostały do rozwiązania elektroniczny test na temat zmian w kodeksie ruchu drogowego. Na rozwiązanie go miały 40 minut. Mogliśmy wykazać się wiedzą zdobytą podczas realizacji projektu. Wśród zadań pojawiły się m.in. pytania o wózki rowerowe, śluzy rowerowe czy pierwszeństwo rowerzystów na jezdni. Większość uczniów rozwiązała test bardzo dobrze, panowie Stanisław Kurzyp i Tadeusz Pancerz, którzy sprawowali nad nami pieczę, byli zadowoleni z wyników.
6
3. Spotkanie z policjantem Aby godnie zakończyć działania projektowe, nasi opiekunowie zorganizowali nam spotkanie z policjantem Komendy Ząbkowic Śląskich. Pan policjant wygłosił mądrą pogadankę o bezpieczeństwie na jezdni oraz jeszcze raz przypomniał i wytłumaczył nam zmiany wprowadzone do kodeksu ruchu drogowego. Nie był to nudny wykład jakich wiele. Opowiadał ciekawie i dodatkowo wzbogacił naszą wiedzę.
7
Zdjęcia ze spotkania:
8
Czas spędzony na realizację projektu Jeżdżę z Głową nie został zmarnowany. Poznaliśmy wiele nowych przepisów i wiemy, co nam wolno, a czego nie wolno robić na jezdni. Możemy teraz świadomie i bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym oraz przekazywać swoją wiedzę dalej. Podczas zajęć projektowych zintegrowaliśmy się, nauczyliśmy się współpracować i poszerzyliśmy naszą wiedzę. Projekt edukacyjny Jeżdżę z Głową był bardzo dobrą i pouczającą inicjatywą. Czekamy na kolejne pomysły Banku BGŻ, bardzo chętnie weźmiemy w nich udział.
10
Pozdrawiamy, Gimnazjum Publiczne nr 1 w Ząbkowicach Śląskich
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.