Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/174056 I nnowacyjne metody wykorzystywania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/174056 I nnowacyjne metody wykorzystywania."— Zapis prezentacji:

1 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ I nnowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ pt.: Początek projektu: 1 października 2003 r. Czas trwania: 3 lata artysta... naukowiec... wynalazca...

2 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Multimedia w dydaktyce Strona www informująca o zasadach uczestnictwa w szkoleniu Od czterech lat współpracujemy z firmą Siemens, organizując bezpłatne szkolenia dla nauczycieli zatytułowane: W tym czasie gościliśmy w KANIE ponad 1500 nauczycieli, głównie z terenu naszego województwa......poznaliśmy wiedzę i umiejętności nauczycieli w dziedzinie TI... Szkolenie jest wciąż realizowane. Zapraszamy! doświadczenie wykorzystaliśmy do stworzenia nowego projektu...

3 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Szczegóły projektu publikowane są na stronie Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Projekt realizują: teach-it.net Katolickie Centrum Edukacji Młodzieży KANA w Gliwicach Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (Niemcy) Tampereen yliopisto (Uniwersytet Tampere – Finlandia) maximiliansau.de (lider projektu) (partner) Wykorzystane w niniejszej prezentacji materiały graficzne dotyczące twórczości Leonardo da Vinci pochodzą ze strony anatomia... zoologia... botanika... geologia... optyka... hydrodynamika... aerodynamika...

4 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Computer Training Classroom Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (Niemcy) maximiliansau.de... jest jedną z największych niekomercyjnych organizacji pozarządowych w Niemczech,... kieruje działalność do do młodych i dorosłych osób prowadząc szkolenia zawodowe, edukację, promocję oraz wspierając potrzebujących w aktualnej sytuacji życiowej,... prowadzi 150 ośrodków, zatrudnia pracowników, którzy rocznie pomagają osobom,... od roku 1954 jest zapleczem badawczo-rozwojowym w zakresie kształcenia ustawicznego dla przemysłu i instytucji w Nadrenii-Palatynatu oraz północnej Badenii,... posiada certyfikaty EN ISO and QAP (EFQM)... Partner niemiecki...

5 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Obszary intensywnych badań naukowych: polityka edukacyjna, struktura systemów edukacyjnych, sprawy międzynarodowe w dziedzinie szkolnictwa i edukacji, edukacja dorosłych i życie zawodowe.... od 1974 r. posiada status uniwersytetu państwowego,... kształci osób na studiach dyplomowych, Wydział Edukacji... nabór na pierwszy semestr to około studentów (2003 r.), w tym około 600 obcokrajowców... Partner fiński... Tampereen yliopisto (Uniwersytet Tampere – Finlandia)

6 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Project stages (months) Computer in the Process of Teaching 13 months syllabus KANA test training curriculum KANA coursebook KANA manual KANA manual coursebooksyllabuscurriculum dissemination of: Internet in the Process of Teaching 13 months curriculum KANA coursebook KANA manual KANA test training manual coursebookcurriculum dissemination of: e-learning (CJD) Multimedia in the Process of Teaching 13 months curriculum KANA coursebook KANA manual KANA test training manual coursebookcurriculum dissemination of: evaluation system (University of Tampere) Defining criteria for the selection of training centres and coaches (KANA)

7 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Propozycje roli i miejsca TI w awansie zawodowym nauczyciela (także w Syllabusie...) Weryfikacja wiedzy i umiejętności Syllabus Wymagania Komputer w dydaktyce Internet w dydaktyce Multimedia w dydaktyce Szkolenia Standardy Struktura doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie TI przyjęta w projekcie Florencja 1469 r. Zostaje uczniem Andrea del Verocchio. W niedługim czasie swymi umiejętnościami prześciga mistrza. W roku 1472 powstaje dzieło odzwierciedlające olbrzymi talent młodego malarza. Są to dwa anioły na obrazie Verocchia: Chrzest Chrystusa.

8 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Słowo syllabus pochodzi z języka łacińskiego i oznacza listę, spis, wykaz, rejestr. Syllabus doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej (TI) zawiera wykaz standardów i wymagań oraz propozycje weryfikacji umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem technologii informacyjnej w tym zawodzie. TI – technologia informacyjna. Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Syllabus przewodnik... doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej Dokument można pobrać ze strony:

9 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Podmioty kreujące prawo oświatowe Nauczyciele Komisje egzaminacyjne i autorzy pytań egzaminacyjnych Ośrodki kreujące programy studiów Autorzy programów nauczania, autorzy podręczników Syllabus doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie TI Studenci – kandydaci do zawodu nauczyciela Grupy docelowe Syllabusa okres mediolański (1483 – 1499) to m.in.: Dama z gronostajem, Madonna wśród skał, Ostatnia wieczerza oraz prace architektoniczne (np. model kopuły katedry oraz plany pałacu)...

10 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 2. Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej... w swej niesłabnącej determinacji w zgłębianiu wiedzy dalece przewyższał jemu współczesnych. Obserwacje zjawisk przyrody prowadziły go do zadawania pozornie prostych pytań naukowych, np. na temat lotu ptaków. Syllabus...

11 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu 2. Wiedza i umiejętności nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej Syllabus... był zwolennikiem precyzyjnego portretowania problemu z wielu perspektyw...

12 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ KwD M01 Szkolenie Komputer w dydaktyce KwD M03 KwD M02 KwD M04 Szkolenie Internet w dydaktyce IwD M06 IwD M05 IwD M07 Szkolenie Multimedia w dydaktyce MwD M09 MwD M08 MwD M10 KwD M04 KwD M03 KwD M01 Ogólny schemat modułów

13 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Podstawy technologii informacyjnej KwD M01 Szkolenie Komputer w dydaktyce Technologia informacyjna na lekcji KwD M03 Wybrane dziedziny stosowania technologii informacyjnej KwD M02 Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne KwD M04 Model liniowy – oznacza uczestnictwo kolejno we wszystkich modułach, począwszy od modułu podstawowego KwD M01. Model właściwy dla osób początkujących. Model gwiaździsty – oznacza uczestnictwo w dowolnie wybranych modułach. Warunek: uczestnik biegle operuje wiedzą i umiejętnościami z modułu KwD M01. Modele uczestnictwa w szkoleniu Komputer w dydaktyce

14 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Kreowanie internetu IwD M06 Szkolenie Internet w dydaktyce Usługi internetowe – wybrane zastosowania dydaktyczne IwD M05 Zdalne nauczanie IwD M07 Modele uczestnictwa w szkoleniu Internet w dydaktyce Podstawy technologii informacyjnej KwD M01 Model liniowy – oznacza uczestnictwo w module podstawowym KwD M01. Następnie wybierane są kolejno moduły od IwD M05 do IwD M07. Model gwiaździsty. Uczestnik biegle operuje wiedzą i umiejętnościami z modułu KwD M01. Wybiera dowolny moduł z zakresu szkolenia Internet w dydaktyce. Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne KwD M04 Technologia informacyjna na lekcji KwD M03 Po ukończeniu modułu/modułów szkolenia Internet w dydaktyce pełniejsze jest uczestnictwo w modułach KwD M03 i KwD M04.

15 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Przygotowanie materiałów cyfrowych MwD M09 Szkolenie Multimedia w dydaktyce Projektowanie multimedialnego przekazu dydaktycznego MwD M08 Sztuka prezentacji MwD M10 Modele uczestnictwa w szkoleniu Multimedia w dydaktyce Model liniowy – oznacza uczestnictwo w module podstawowym KwD M01. Następnie wybierane są kolejno moduły od IwD M05 do IwD M07. Model gwiaździsty. Uczestnik biegle operuje wiedzą i umiejętnościami z modułu KwD M01. Wybiera dowolny moduł z zakresu szkolenia Internet w dydaktyce. Podstawy technologii informacyjnej KwD M01 Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne KwD M04 Technologia informacyjna na lekcji KwD M03 Po ukończeniu modułu MwD M10 zaleca się uczestnictwo w modułach KwD M03 oraz KwD M04.

16 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Szkolenia składają się 10 modułów Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Treści nauczania zawarte w modułach w zasadniczy sposób wypełniają standardy i wymagania zapisane w Standardach przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki KwD M04 KwD M03 KwD M02 KwD M01 IwD M07 IwD M06 IwD M05 MwD M10 MwD M09 MwD M08 CURRICULUM

17 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu Specjalne znaczenie przypisano trzem modułom: 1.Podstawy technologii informacyjnej (KwD M01) 2.Technologia informacyjna na lekcji (KwD M03) 3.Technologia informacyjna na lekcji – aspekt praktyczny (KwD M04) CURRICULUM, cd.

18 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Oznacza to elastyczną, gwiaździstą strukturę modułów, z centralnym modułem podstawowym. Taka pożądana struktura nie ogranicza możliwości uczestniczenia w modułach na zasadzie liniowej (kolejno, od M01 do M10). Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu CURRICULUM, cd. KwD M04 KwD M03 KwD M02 IwD M07 IwD M06 IwD M05 MwD M10 MwD M09 MwD M08 Podstawy technologii informacyjnej KwD M01 Moduł podstawowy (KwD M01) stanowi podstawę uczestnictwa we wszystkich pozostałych modułach. Po przyswojeniu treści z modułu podstawowego nauczyciel może dość swobodnie wybrać kolejny moduł.

19 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu CURRICULUM, cd. Moduły Technologia informacyjna na lekcji (KwD M03) oraz Technologia informacyjna na lekcji – aspekt praktyczny (KwD M04) można porównać do praktyki zawodowej. W module Technologia informacyjna na lekcji (KwD M03) nauczyciel przygotowuje się do realizacji lekcji, na której wykorzystana będzie technologia informacyjna. Jest to moduł inspirujący, którego celem jest wyzwolenie potrzeby własnych poszukiwań dotyczących zastosowania technologii informacyjnej na lekcji. W module Technologia informacyjna na lekcji – aspekt praktyczny (KwD M04) nauczyciel przygotują realizację lekcji w macierzystej szkole. Przewidziano wsparcie specjalnie przygotowanego wykładowcy. Technologia informacyjna na lekcji KwD M03 Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne KwD M04

20 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu CURRICULUM, cd. Jak przebiega kształcenie w module Technologia informacyjna na lekcji (KwD M03)? Rozpoczyna się od analizy podstawy programowej i określenia tego miejsca (tych miejsc), w którym nauczyciel widzi możliwość zastosowania TI. Następnie pod kierunkiem trenera przygotowuje się do realizacji tego przedsięwzięcia (opracowuje scenariusz lekcji, analizuje możliwości organizacyjne i techniczne wdrożenia pomysłu u siebie w szkole, lobbuje przyjęte rozwiązanie w środowisku nauczycieli, doradcy metodycznego...). Na zakończenie nauczyciel upowszechnia swój pomysł w grupie uczestników modułu (w ośrodku edukacyjnym). Technologia informacyjna na lekcji KwD M03

21 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Przygotowanie i realizacja scenariusza lekcji w ośrodku edukacyjnym (a więc w warunkach laboratoryjnych) nie odpowiada na pytanie dotyczące warunków i możliwości wdrażania technologii informacyjnej w szkole, w której pracuje nauczyciel. Moduł Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne (KwD M04) odpowiada na taką potrzebę. Chodzi o pomoc nauczycielowi we wdrożeniu pomysłu we własnej szkole. Do realizacji tego ostatniego zadania nauczyciel otrzymuje indywidualną pomoc trenera z ośrodka edukacyjnego. Innowacyjne metody wykorzystywania technologii informacyjnej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i instruktorów zawodu CURRICULUM, cd. Technologia informacyjna na lekcji – aspekty praktyczne KwD M04

22 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Symulacja kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej w skali całego kraju w latach 2004 – 2008 Warunki organizacyjno-techniczne Nauczyciele uczestniczyć będą w cyklu szkoleń zgodnie z curriculum. Założona populacja nauczycieli przeszkolona będzie w latach 2004 – 2008, co odpowiada agendzie UE , uwzględniającej zasadę N+2. Maksymalny czas trwania wszystkich modułów szkoleniowych: 180 godz. Liczba osób w grupie: średnio 16. Szkolenia organizowane są popołudniami, jeden dzień w tygodniu, przez pięć – sześć tygodni (bez odrywania nauczyciela od pracy). Przewidziano realizację szkoleń metodą blended. Szkolenia odbywają się od godz od poniedziałku do soboty (włączając okresy wakacyjne) w odpowiednio wyposażonych i przygotowanych dydaktycznie ośrodkach (sprzęt komputerowy, zespół dydaktyczny).

23 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Symulacja kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej w skali całego kraju w latach 2004 – 2008 Warunki organizacyjno-techniczne, cd. Szkolenia odbywają się według ściśle opracowanego programu, opracowanego w ramach projektu TEACH-IT.NET lub innego porównywalnego programu. Edukacja odbywa się na zasadzie jeden uczestnik – jeden komputer. Sprzęt komputerowy odpowiada aktualnym standardom (moc obliczeniowa, wyposażenie, oprogramowanie systemowe, narzędziowe i użytkowe). Ośrodek edukacyjny oraz komputery w pracowniach dydaktycznych posiadają szerokopasmowe łącza stałe z internetem.

24 KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/ Symulacja warunków ramowych - 2 -


Pobierz ppt "KANA GliwicePartnerzy: CJD MaximilansauUniwersytet Tampere Lider projektu: Projekt Leonardo da Vinci nr PL/03/B/F/PP/174056 I nnowacyjne metody wykorzystywania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google