Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategie wejścia na rynki zagraniczne

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategie wejścia na rynki zagraniczne"— Zapis prezentacji:

1 Strategie wejścia na rynki zagraniczne
A.M. Zarzycka

2 Strategie wejścia na rynki zagraniczne
ze względu na formę działania ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego w układzie produkt-rynek A.M. Zarzycka

3 Strategia wejścia na rynki zagraniczne
Strategiczny wybór pomiędzy dostępnymi formami wejścia przy uwzględnieniu takich czynników jak: stopień kontroli działalności zagranicznej, ryzyko z tym związane, atrakcyjność rynku, atuty konkurencyjne przedsiębiorstwa wchodzącego na rynek zaangażowanie zasobów. A. Sznajder A.M. Zarzycka

4 Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne
Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny A.M. Zarzycka

5 Eksport pośredni i bezpośredni
A.M. Zarzycka

6 Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Oddział Filia Joint venture Spółka córka A.M. Zarzycka

7 Licencje / franchising
Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencje / franchising Joint venture Spółka córka Zaangażowanie zasobów, ryzyko, kontrola, potencjał zysku A.M. Zarzycka

8 Strategie wejścia ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego
A.M. Zarzycka

9 Strategie ekspansji rynkowej w układzie kraj - segment
A.M. Zarzycka

10 Strategie w układzie produkt - rynek
A.M. Zarzycka

11 Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne
Czynniki zewnętrzne: wielkość, dynamika i potencjał rynku docelowego „bliskość” rynku zagranicznego charakterystyka branży warunki polityczne i prawno-administracyjne bariery w obrocie międzynarodowym infrastruktura A.M. Zarzycka

12 Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne c.d.
Czynniki wewnętrzne: cele strategiczne przedsiębiorstwa zasoby i przewagi konkurencyjne przedsiębiorstwa stopień umiędzynarodowienia i orientacja specyfika asortymentu przedsiębiorstwa A.M. Zarzycka

13 Nowy Styl Jakie strategie wejścia na rynki zagraniczne stosuje firma Nowy Styl? Jakie czynniki wyboru strategii wejścia są brane pod uwagę w przypadku firmy Nowy Styl? A.M. Zarzycka

14 Literatura uzupełniająca
A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWE, Warszawa 1995 J. Rymarczyk, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 A.M. Zarzycka


Pobierz ppt "Strategie wejścia na rynki zagraniczne"

Podobne prezentacje


Reklamy Google