Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)"— Zapis prezentacji:

1 Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach) Górka Dariusz MST IV, 2010

2 2 Analiza… Analiza SWOT, Analiza BCG.

3 3 Analiza SWOT… Metoda analityczna służąca do porządkowania informacji, Stosowania podczas planowania strategicznego, Pozwala ocenić wewnętrzne i zewnętrzne środowisko danej organizacji.

4 4 Analiza SWOT… Rysunek 1, Diagram SWOT,

5 5 Analiza SWOT, a strategia firmy… Tabela 1, Strategie firmy,

6 6 Macierz BCG… Najstarsza i najprostsza metoda analizy portfelowej, Pozwala na ocenę możliwości rozwojowych przedsiębiorstwa, Ustala, które towary powinny zostać wycofane z asortymentu badanej firmy.

7 7 Macierz BCG… Rysunek 2, Macierz BCG,

8 8 Przykład VS

9 9 SWOT – Żywiec… S S: silna, rozpoznawalna marka również za granicą, duży asortyment produktów, dobre relacje z dostawcami (chmiel, opakowania, poligrafia), nowoczesna technologia, posiadanie własnych pubów.

10 10 SWOT – Żywiec… W W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, wysokie nakłady ponoszone na reklamę i marketing (np. sponsorowanie różnych imprez, TV).

11 11 SWOT – Żywiec… O O: większa ekspansja na rynki zagraniczne, wzrost spożycia piwa przez Polaków, możliwość wykupienia mniejszych producentów piwa.

12 12 SWOT – Żywiec… T T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo (niższe ceny), zmiana upodobań konsumentów (zakup piwa importowanego).

13 13 SWOT – Łomża… S S: dobra jakość w rozsądnej cenie, piwo regionalne posiadające swoich stałych konsumentów, dobra pozycja na rynku Podlasia, Warmii, Mazur, części Mazowsza.

14 14 SWOT – Łomża… W W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, próba promowania marki jedynie w swoim regionie (choć coraz częściej widać reklamy w TV).

15 15 SWOT – Łomża… O O: ekspansja na nowe rynki (nie tylko N-E Polska, w tym celu uruchomienie nowych linii produkcyjnych, pozyskanie nowych dystrybutorów.

16 16 SWOT – Łomża… T T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo - zmiana upodobań konsumentów, nietrafione inwestycje.

17 17 Macierz BCG - Żywiec Stopa wzrostu Udział w rynku Psy Znaki zapytania Gwiazdy Dojne krowy ???

18 18 Macierz BCG - Łomża Stopa wzrostu Udział w rynku Psy Znaki zapytania Gwiazdy Dojne krowy ???

19 Koniec! … idziemy na piwooo!


Pobierz ppt "Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google