Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Katedra Marketingu Międzynarodowego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Katedra Marketingu Międzynarodowego."— Zapis prezentacji:

1 Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Katedra Marketingu Międzynarodowego

2 Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Tematyka wykładu a problemy badawcze: 1. Jakie przedsiębiorstwa badamy w wymianie międzynarodowej? -zróżnicowanie podmiotowe, implikacje rynkowe. 2.Transformacja rynkowa firm – jak prowadzić międzynarodowe badania porównawcze? 4. Obiekty badania w wymianie międzynarodowej-niezależne podmioty czy sieci biznesowe? 3. Dostosowanie koncepcji marketingu partnerskiego (relationship marketing) do specyfiki wymiany międzynarodowej. 5. Regulowanie mechanizmu rynkowego-tworzenie sieci biznesowych (implikacje dla prac badawczych). 6. Podwójny model biznesowy firm w wymianie międzynarodowej. 7. Proces internacjonalizacji firmy- tworzenie modeli zachowań przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej.

3 Literatura K. Fonfara (red.), Zachowanie przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji, PWE, Warszawa K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. II zm., PWE, Warszawa I. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa Understanding Business Markets: Interaction, Relationships and Networks (ed. D. Ford), 2 nd ed., The Dryden Press, London M. Kotabe, K. Helsen, Global Marketing Management, 2 nd ed., John Wiley&Sons, Inc, New York 2001.

4 Definiowanie problemu badawczego sprzedaż 0 czas DLACZEGO?

5 Kategorie firm Cechy firm Zasięg działaniaSkala międzynaro- dowych działań rynkowych Formy ekspansji zagranicznej Strategia sprzedaży Znaczenie obrotów zagrani- cznych wiele różnych rynków zagrani- cznych Firma niszowa anonimowa średnie markowa Duża firma eksportowa eksport bardzo duże mała anonimowa/ markowa Firma globalna globalnybardzo duża eksport, inwestycje zagraniczne i inne formy ekspansji zagranicznej markowa bardzo duże Firma regionalna regionalnyduża eksport, inwestycje zagraniczne i inne formy ekspansji zagranicznej duże duża/średnia markowa/ anonimowa Firma zależna wybrane rynki zagraniczne średnia/mała eksport- głównie subcontra- cting bardzo duże wybrane rynki zagraniczne eksport Kategorie firm uczestniczących w wymianie międzynarodowej


Pobierz ppt "Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Katedra Marketingu Międzynarodowego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google