Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa."— Zapis prezentacji:

1 7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa

2 Okno produktu/ rynku H.I. Ansoffa Rynek StaryNowy ProduktStary Penetracja rynku Rozwój rynku Nowy Rozwój produktu Dywersyfikacja

3 Strategia penetracji rynku Coraz pełniejsze wykorzystywanie warunków i możliwości, jakie istnieją w sferze dotychczas obsługiwanej Strategia dla rynku stabilnego i produktów w fazie dojrzałości Polega na: tworzeniu nowych kanałów dystrybucji, obniżaniu cen, intensyfikacja promocji, dalsza segmentacja tego rynku Przykład: oferty ubezpieczeniowe

4 Strategia rozwoju rynku Wejście z dotychczas sprzedawanym produktem na nowy rynek – nowe segmenty, nowy obszar geograficzny, nowe zastosowania dla starych wyrobów Szczególnie w przypadku różnic w cyklu życia produktów w różnych krajach (Opel Astra)

5 Strategia rozwoju produktu Tworzenie nowego, z punktu widzenia nabywcy, produktu i oferowanie go tym samym grupom klientów Innowacje produktowe lub zwykłe modyfikacje Pasta do zębów, proszki do prania

6 Strategia dywersyfikacji Nowe rynki zbytu z nowymi produktami Trzy formy dywersyfikacji: –koncentryczna – produkty nowe lecz zbliżone technologicznie –horyzontalna – utrzymanie dotychczasowych klientów i zaoferowanie im nowego produktu –konglomeratowa – produkty nie związane z dotychczasowym programem produkcyjnym

7 VW – Paleta produkt / rynek w 2001 roku

8 Dywersyfikacja Cele: Rozpraszanie ryzyka Osiąganie efektu synergicznego Odmładzanie portfela

9 Synergia Integracja procesów intelektualnych i produkcyjnych osiągnięta przy wspólnym wykorzystaniu mniejszej ilości czynników produkcji i zastosowaniu specyficznych zdolności i umiejętności

10 Integracja procesów intelektualnych - Honda Technologia silnika Motocykle Samochody Kosiarki do trawy Generatory mocy Silniki motorówek Skutery śnieżne Pługi śnieżne

11 Zastosowanie silnika Diesla 1,9l - 2V. Quelle: VWMP A 6A 4A 3 Cordoba Ibiza Toledo PoloGolfPassatSharanTouranT5BoraOctavia Fabia Superb Integracja procesów produkcyjnych - VW

12 Dywersyfikacja pokrewna

13 Warunki stosowania dywersyfikacji Kiedy firma działa w niepewnym otoczeniu i można rozproszyć ryzyko Dotychczasowy sektor traci atrakcyjność Kiedy w dotychczasowym sektorze nie można sprostać konkurencji Kiedy osiągamy pozycję quasi monopolistyczną Kiedy pojawiają się okazje w innych sektorach (akwizycja)


Pobierz ppt "7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google