Partnerstwo Nyskie 2020 Głubczyce, 21 października 2014 PARTNERSTWA SAMORZĄDÓW Razem dla rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
W kierunku budowy partnerstwa wielopoziomowego i wspierania rozwoju lokalnego.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Centra Organizacji Pozarządowych
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Gdańsk Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1.
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Struktura, treść i sposób opracowania
Koncepcja modernizacji
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Współpraca JST w Polsce stan i potrzeby Andrzej Porawski Dyrektor Biura Związku Miast Polskich.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tomasz Kaczmarek Obszary metropolitalne Problemy integracji zarządzania i planowania I Szczecińska Konferencja Regionalistyczna,
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EFEKTYWNOŚĆ PROGRAMOWANIA ROZWOJU NA POZIOMIE LOKALNYM I INSTRUMENTY JEGO WSPARCIA   Badanie sondażowe jednostek samorządu terytorialnego województwa.
Publiczne praw gospodarcze
„Rozwój miast a wyzwania środowiskowe” (odpady, smog, klimat)
Zapis prezentacji:

Partnerstwo Nyskie 2020 Głubczyce, 21 października 2014 PARTNERSTWA SAMORZĄDÓW Razem dla rozwoju

Cele partnerstw  Programowanie rozwoju lokalnego/regionalnego,  Wspólna realizacja przedsięwzięć rozwojowych,  Planowanie i realizacja wspólnych przedsięwzięć związanych ze świadczeniem usług publicznych,  Wspólna realizacja zadań własnych / zleconych,  Wspólna promocja,  Współpraca międzysektorowa (konsorcja, PPP).

Modele współpracy  Koniec lat 90.tych – New Public Management, zapożyczony z biznesu, koncentrował się na efek- tywności wydatkowania pieniędzy publicznych;  Przełom XX i XXI w. – współzarządzanie ( public governance ), w tym wielopłaszczyznowe ( Multi- Level Governance ) – partnerstwo różnych podmio- tów, nie tylko samorządowych (współpraca między- sektorowa).

Cechy charakterystyczne współpracy JST  dotyczy terytorium uznanego przez partnerów za wspólny obszar funkcjonalny,  ma na celu definiowanie i osiąganie wspólnych celów (rozwiązywanie wspólnych problemów),  polega na wspólnej realizacji zadań umożliwiających osiągnięcie wyznaczonych celów,  uczestniczą w niej różni partnerzy, często także spoza sektora publicznego,  odbywa się w różnych (dostępnych) formach prawnych, choć znane są także przykłady dobrej współpracy bez tworzenia struktur formalnych,  następuje wykorzystanie zasobów (w tym finansów) z róż- nych źródeł.

Formy współpracy  Trzy podstawowe (ustawowe) formy : a) celowe związki gminne lub powiatowe, tworzone w celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, b) porozumienia w sprawie powierzenia jednej z jego stron określonych zadań publicznych, c) stowarzyszenia, tworzone dla obrony wspólnych interesów, podle- gające prawu o stowarzyszeniach  Inne formy: a) spółki prawa handlowego, b) PPP, klastry, konsorcja, sieci współpracy, c) LGD i LOT-y, d) niezinstytucjonalizowane.

Jakość współpracy a) merytoryczny wymiar partnerstwa (metody i narzędzia programowania rozwoju):  diagnoza stanu zasobów i konkurencyjności obszaru funkcjonalnego partnerstwa (OFP),  analiza powiązań funkcjonalnych usług publicznych na OFP i stopień ich zintegrowania,  programy rozwoju dla OFP i stopień ich wzajemnego zintegrowania,  monitoring i ewaluacja funkcjonowania partnerstwa. b) formalnego wymiaru partnerstwa (organizacja współpracy partnerów):  skład partnerstwa z punktu widzenia jego potrzeb,  polityka informacyjna partnerstwa i jej realizacja,  przestrzeń dialogu i debaty w partnerstwie.