IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu TELEMEDYCYNA NAUKA NAUKA EDUKACJA EDUKACJA DIAGNOSTYKA I TERAPIA DIAGNOSTYKA I TERAPIA Rozwój telemedycyny jest uwarunkowany programami rządowymi, prawem telekomunikacyjnym i programami ubezpieczeń zdrowotnych oraz zrozumieniem przez samych lekarzy i pacjentów, czemu telemedycyna ma służyć.
* Narodowe strategiczne ramy odniesienia wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie, Narodowa strategia spójności, dokument przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 1 sierpnia 2006 r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa. Narodowa Strategia Spójności ( ) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" WYRÓWNANIE DOSTĘPU DO WYSOKIEJ JAKOŚCI USŁUG MEDYCZNYCH: wyposażenie specjalistycznych placówek służby zdrowia w sprzęt medyczny spełniający najwyższe standardy, pomoc w doskonaleniu wiedzy i podnoszenia umiejętności personelu medycznego, wdrożenie infrastruktury teleinformatycznej i rozwój e-usług. Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych wspiera wzrost gospodarczy, zatrudnienie, a także ogólnie pojętą jakość życia. * pomoc w doskonaleniu wiedzy i podnoszenia umiejętności personelu medycznego
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu E-learning dziedzinie medycyny Na świecie przede wszystkim Continous Medical Education – CME W Stanach Zjednoczonych wiele uniwersytetów wprowadziło skutecznie tą metodę w realizacji programu uzyskania stopnia doktora W Polsce wspomaganie nauczania stacjonarnego
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Zakres działalności dydaktycznej i szkoleniowej: kształcenie przeddyplomowe kształcenie podyplomowe kształcenie ustawiczne Liczba studentów i słuchaczy: 247 Liczba zajęć dydaktycznych w ciągu semestru: 850 h
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Kształcenie przeddyplomowe: Na kierunku Logopedia z Audiofonologią UMCS Policealnej Szkoły Audiologii – protetyków słuchu Kształcenie podyplomowe: Podyplomowego Studium Surdologopedii UMCS Kursy specjalizacyjne Kształcenie ustawiczne: Studium Obiektywnych Badań Słuchu Kursy doskonalące
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" * Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 89/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia Zarządzenie Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia – 16.X.2008 r. Ustanowiono nowe minimalne wymagania dotyczące wielu grup świadczeniodawców realizujących świadczenia zdrowotne !
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu INTERNETINTERNET INTERNETINTERNET Audytorium Sala operacyjna Laboratorium Badań Biomedycznych
Kuba mikro AS - przykład aplikacji telemedycznej IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu palmtop słuchawki wzmacniacz Internet
Wirtualny audiometr IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Wygląd ekranu podczas nauki badania progowegoDefiniowanie profilu pacjenta
Portal Edukacyjny IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu W 2009 r. Portal Edukacyjny jest odwiedzany średnio ok razy każdego miesiąca. Rozwój zastosowania metody e-learning w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Platforma E-learningowa Napisana pod specyficzne wymagania grupy odbiorców Umożliwia administrowanie wieloma wirtualnymi ośrodkami szkoleniowymi Dostępna poprzez standardowe przeglądarki internetowe Dostępna w sieci Internet Możliwość swobodnej rozbudowy i integracji systemu Dedykowane rozwiązanie sprzyja pełnej kontroli nad systemem
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Pytania sprawdzające po zakończeniu określonej partii materiału Kolokwia i egzaminy sprawdzające Formy sprawdzania wiedzy i kontroli postępów nauczania: Quizy oceniające poziom wiedzy ucznia przed przystąpieniem do nauki
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika BOMBOL „E-learning w służbie audiologii„ Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Zapewnia ciągły dostęp do materiałów edukacyjnych z dowolnego miejsca. Umożliwia indywidualizację procesu zdobywania wiedzy. Ułatwia naukę osobom pracującym. Daje słuchaczom oszczędność czasu i pieniędzy. Znacznie redukuje zaangażowanie czasowe nauczycieli. Umożliwia skutecznie zdobywanie wiedzy.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ