SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Terytorialny system ratownictwa
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP Temat nr 5: Zarządzanie kryzysowe na szczeblu gminy Autor: Eugeniusz Wojciech Roguski.
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
PRZYGOTOWALI JACEK ŻBIKOWSKI MICHAŁ PAJDA
Ochrona środowiska naturalnego
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
GOTOWOŚĆ OBRONNA PAŃSTWA, FUNKCJONOWANIE STAŁYCH DYŻURÓW
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
„Obrona Cywilna w Polsce”
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Kierowanie działaniami
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
RATOWNICZO-GAŚNICZEGO
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Ćw. 8: ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE na podstawie Ustawy
Zakres obowiązywania kpa
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Zapis prezentacji:

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (t.j.Dz.U.2013.1166 z późn. zm.)

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO SYTUACJA KRYZYSOWA - należy przez to rozumieć sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków;

KRYZYS A STANY NADZWYCZAJNE STAN KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ STAN WYJĄTKOWY STAN WOJENNY STANY NADZWYCZAJNE

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Zadania z zakresu planowania cywilnego obejmują: przygotowanie planów zarządzania kryzysowego; przygotowanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych; przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego; utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego; przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej; zapewnienie spójności między planami zarządzania kryzysowego a innymi planami sporządzanymi w tym zakresie przez właściwe organy administracji publicznej, których obowiązek wykonania wynika z odrębnych przepisów.

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Zadania te powinny uwzględniać: zapewnienie funkcjonowania administracji publicznej w sytuacji kryzysowej; zapewnienie funkcjonowania i możliwości odtworzenia infrastruktury krytycznej; zapewnienie ciągłego monitorowania zagrożeń; racjonalne gospodarowanie siłami i środkami w sytuacjach kryzysowych; pomoc udzielaną ludności w zapewnieniu jej warunków przetrwania w sytuacjach kryzysowych.

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W skład planów zarządzania kryzysowego wchodzą następujące elementy:

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO PLAN GŁÓWNY ZAWIERA: charakterystykę zagrożeń oraz ocenę ryzyka ich wystąpienia, w tym dotyczących infrastruktury krytycznej, oraz mapy ryzyka i mapy zagrożeń, zadania i obowiązki uczestników zarządzania kryzysowego w formie siatki bezpieczeństwa, zestawienie sił i środków planowanych do wykorzystania w sytuacjach kryzysowych, zadania określone planami działań krótkoterminowych, o których mowa w art. 92 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.);

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO ZESPÓŁ PRZEDSIĘWZIĘĆ NA WYPADEK SYTUACJI KRYZYSOWYCH zadania w zakresie monitorowania zagrożeń, tryb uruchamiania niezbędnych sił i środków, uczestniczących w realizacji planowanych przedsięwzięć na wypadek sytuacji kryzysowej, procedury reagowania kryzysowego, określające sposób postępowania w sytuacjach kryzysowych, współdziałanie między siłami.

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO ZAŁĄCZNIKI FUNKCJONALNE PLANU GŁÓWNEGO procedury realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym związane z ochroną infrastruktury krytycznej, organizację łączności, organizację systemu monitorowania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania, zasady informowania ludności o zagrożeniach i sposobach postępowania na wypadek zagrożeń, organizację ewakuacji z obszarów zagrożonych, organizację ratownictwa, opieki medycznej, pomocy społecznej oraz pomocy psychologicznej, organizację ochrony przed zagrożeniami charakterystycznymi dla danego obszaru, wykaz zawartych umów i porozumień związanych z realizacją zadań zawartych w planie zarządzania kryzysowego, zasady oraz tryb oceniania i dokumentowania szkód, procedury uruchamiania rezerw państwowych, wykaz infrastruktury krytycznej znajdującej się odpowiednio na terenie województwa, powiatu lub gminy, objętej planem zarządzania kryzysowego, priorytety w zakresie ochrony oraz odtwarzania infrastruktury krytycznej.

Model organizacji powiadamiania i reagowania kryzysowego

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Obowiązek podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego spoczywa na tym organie właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego, który pierwszy otrzymał informację o wystąpieniu zagrożenia. Organ ten niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu organy odpowiednio wyższego i niższego szczebla, przedstawiając jednocześnie swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamierzonych działaniach.