EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE (1.06.14 - 31.05.15) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015

Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej (w okresie ) dotyczyły następujących wymagań: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (wymaganie 3). Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację (wymaganie 6). Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie 11).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty (w okresie ) dotyczyły następującego wymagania: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (wymaganie 2).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC SZKÓŁ PODSTAWOWYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

Zestawienie poziomów spełniania wymagań – szkoły podstawowe lipiec 2014 Poziom Wymagania wobec szkół podstawowych Razem A B C D E

wnioski lipiec Analizy wyników egzaminów zewnętrznych w małym stopniu wpływają na efekty kształcenia. 2.Nauczyciele angażują się w ewaluację, ale czasami wielość i ogólnikowość wniosków z nadzoru nie pozwala na ukierunkowanie dalszej pracy; 3.Wpływ uczniów na sposób organizowania i przebieg procesu uczenia się jest ograniczony; 4.Spośród umiejętności kluczowych, w najmniejszym stopniu kształtowane są umiejętności matematyczne i myślenia naukowego.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI MOCNE STRONY Uczniowie szkół podstawowych dzięki rzetelnej realizacji podstawy programowej mogą kontynuować edukację na dalszych etapach kształcenia. Udział uczniów w wielu różnorodnych projektach edukacyjnych pozwala na poszerzenie ich horyzontów poznawczych, interpersonalnych i społecznych. Dzięki właściwej organizacji pracy szkół w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniowie uzyskują wsparcie stosowne do potrzeb edukacyjnych i możliwości rozwojowych. Szkoły organizują liczne i bardzo różnorodne zajęcia pozalekcyjne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom uczniów.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI SŁABE STRONY Brak wykorzystania badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz niski poziom analiz osiągnięć uczniów nie pozwala na pozytywne zmiany w strategii i sposobach kształcenia. Brak wykorzystywania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym (logicznym) nie sprzyja podnoszeniu osiągnieć uczniów w tym zakresie. Szkoły powszechnie prowadzą analizy wyników sprawdzianu, lecz nie oceniają skuteczności podejmowanych rozwiązań dydaktyczno-metodycznych nauczycieli, co przekłada się na brak wzrostu efektów kształcenia. Metodologia prowadzenia ewaluacji wewnętrznej nie gwarantuje jej użyteczności. Szkoły nie tworzą sytuacji, które pozwalałyby na wpływanie uczniów na organizację i realizację procesów edukacyjnych oraz umożliwiałyby wzajemne uczenie się, szkoły nie kierunkują swojego kształcenia na budowanie w uczniach odpowiedzialności za własny rozwój.