Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Zarządzanie logistyczne
Kogo szukają pracodawcy?
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Zarządzanie projektami – pojęcia
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Katedra Logistyki i Transportu
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
2. System informacyjny a informatyczny?
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie strategiczne
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Szkolenia, Coaching, PR.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Analiza strategiczna spółki AmRest
Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Efektywna współpraca z kooperantami indyjskimi Jan Śmigiel, Poznań,
Zarządzanie CSR Środowisko Łańcuch dostaw 2 Zrównoważony rozwój, podobnie jak zaufanie i innowacje, jest filarem naszej działalności.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Ocena projektów inwestycyjnych
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Budowanie partnerstwa w kontekście wykorzystania funduszy unijnych – w poszukiwaniu nowych wartości rynkowych refleksje poprojektowe.
Logistyk.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
„SLTP” Sieci Lokalne i Techniki Bezprzewodowe Przykład biznesu: – ‘start-up’ CEL Polska i IP-TriplePlay.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Nazwa, logo i motto firmy
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
TWÓJ PARTNER W LOGISTYCE BADANIA KLINICZNE
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu

2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie jest dowodem na istnienie partnerstwa – ani na potrzebę jego rozwoju.

3

4

5 Integracja pionowa (Pepsi – KFC, Pizza Hut) Przynosi często gorsze rezultaty niż partnerstwo (Coca-Cola – McDonalds)

Pepsi kupując sieci restauracji stało się konkurentem innych restauracji – potencjalnych odbiorców, Coca Cola współpracując z McDonald’s nie weszła w konflikt z konkurentami tej sieci restauracji

7 A - firmy uważają się za partnerów i w ograniczonym zakresie koordynują planowanie i niektóre rodzaje działalności (z reguły zaangażowany jest tylko jeden obszar zarządzania) B - jak A, lecz: Integracja (nie koordynacja) wielu rodzajów działalności C - firmy zintegrowały znaczny obszar działalności (jednostek) Unilever – Tesco Lucent Technologies - Panalpina

8 u obu partnerów

9 ad 1)  koszty transportu, manipulacji, opakowań  koszty informacji  koszty produkcji specjalizacja sprzętu i procesów (McDonald’s i regionalni dystrybutorzy) ad 2)  Partnerstwo producenta z operatorem logistycznym specjalizacja sprzętu i procesów (Whirpool - ERX)

10  wzmocnienie marketingu mix  łatwiejsze wejście na nowe rynki  dostęp do innowacji  wzrost sprzedaży  wspólne użytkowanie zasobów ad 3) ad 4)

11

Czy występuje wspólny konkurent0/1 Czy jest wola wyłącznego partnerstwa0/1 Czy jest doświadczenie w zakresie partnerstwa 0/1 Czy obie firmy mają dużego ostatecznego odbiorcę 0/1 12 maximum24

13