PRZYGOTOWAŁA DR PATRYCJA OSTROGSKA SPOSÓB NA DYSLEKTYKA
KTO SIEDZI W ŁAWCE? Zdolny i pracowity Zdolny ale leniwy Zdolny ale gadułka Średnio zdolny ‚Dyslektyk’ Kłopoty z koncentracją Trudności z zapamiętywaniem
POGODZENIE RÓŻNYCH INTERESÓW STRATEGIE UNIWERSALNE
JAK PRACUJE UMYSŁ DYSLEKTYKA?
ROZWIĄZANIA
ZAPROWADŹ PORZĄDEK W UMYŚLE
SCHODY Z BETONU METODA MAŁYCH KROKÓW
CISZA I PORZĄDEK TO NIE ZAWSZE TWOI SPRZYMIERZEŃCY
WIELOZMYSŁOWE DOŚWIADCZENIE JĘZYKA RUCH PAMIĘĆ CIAŁA ULGA UWAGA WYJŚCIE Z ŁAWKI ODEJŚCIE DO KARTKI 3 D
DRILL + RUCH PAMIĘĆ CIAŁA TO NIE TYLKO POWTARZANIE ALE TEŻ RYTM
PRZEWIDYWALNA FORMUŁA LEKCJI POWTÓRZENIE – WPROWADZENIE – DRILL - POWTÓRZENIE
GŁÓWNE PROBLEMY
PAMIĘĆ ROBOCZA DZIURAWA PAMIĘĆ
KOLEJNOŚĆ POLECEŃ I WYRAZÓW W ZDANIU DZIURAWA PAMIĘĆ SEKWENCYJA
JAK ŹLE SŁYSZĘ TO JAK ZAPAMIĘTAM? PERCEPCJA DŹWIĘKÓW
PROPONOWANE ĆWICZENIA PRACOOSZCZĘDNE
SŁOWNICTWO UCZEŃ MŁODSZY
PANTOMIMA PRZYMIOTNIKI
KLASZCZ I TUP GDY NIE MOŻESZ ZAPAMIĘTAĆ SŁOWA
KUCNIJ ROZDAJ ROLE
SYLWETKA CIAŁA PAPIER PAKOWY
LUBIĘ SIEBIE CZĘŚCI CIAŁA
DOTKNIJ PRACA W PARACH
MÓJ PORTRET RYSOWANIE BLINDFOLDED
GDY MAM KARTON/TABLICĘ PRACA W PARACH
WOREK MIKOŁAJA WYLOSUJ SŁOWO/RZECZ Z WORKA
GAZETA KONIEC LEKCJI
ZAPROJEKTUJ STRÓJ
WYŚCIG RZĘDÓW STOPER I PIŁKA
KTO DA WIĘCEJ MINUTĘ? I rządII rządIII rząd
ONOMATOPEJA USUALLY, OFTEN
IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ PŁYNNOŚĆ SKOJARZENIA
PISOWNIA LITERY/ PALUSZKI
PISOWNIA CO WIDZI OKO - ee - CO SŁYSZY UCHO /i : /
KATEGORIE DŹWIĘKÓW KARTY
GRAMATYKA UCZEŃ MŁODSZY
WPROWADZENIE KONSTRUKCJI KARTY/ KLOCKI/ NAMIOCIKI
PUZZLE ZRÓB TO SAM
CZY TO JEST CZERWONY PIES? PIERWSZY SCHODEK
PYTANIA NA TAK/NIE/MIX YES, IT IS/ NO, IT ISN’T / MIX
CHODZENIE ZDANIA KARTON ALBO NA SUCHO
KIM JESTEŚ? TO BE
CZY MASZ PANA SMITHA?
NIE POTRAFIĘ LATAĆ DWA KOŁA - WSKAKUJ
ZBUDUJMY MIASTO KARTONY PO BUTACH
POLECENIA NA KANAPKĘ
URZĄDŹMY DOM THERE IS + MEBLE
PRZYIMKI MIEJSCA KILKA ASPEKTÓW
UKRYJ RZECZY W KLASIE KTO ZNAJDZIE MUSI POWIEDZIEĆ GDZIE RZECZ SIĘ ZNAJDUJE
1 UCZEŃ = 1 SŁOWO THE TEACHER IS UNDER THE CHAIR
MNEMOTECHNIKA OPPOSITE – PIWKO NA PRZECIWKO IN FRONT OF – DRZWI FRONTOWE BEHIND – ZA MNĄ STOI HANIA BETWEEN - ERYK I EMILKA UNDER – NIE UDERZ SIĘ W GŁOWĘ IN – WRZUĆ DO PUDEŁKA ON – KTO USIADŁ MI NA GŁOWIE?
PRESENT SIMPLE SUPER STAŚ
PRESENT SIMPLE JAK ZAPAMIĘTAĆ ‚S’? WYBIERZ BARDZO AKTYWNE DZIECKO NAZWIJ GO NP. SUPER STAŚ NAKLEJ MU LITERĘ ‚S’ – NIECH BIEGA I SIĘ DOKLEJA GDY DODAJESZ ‚DOES’ – ‚S’ IDZIE W LAS USTAW DZIECI Z KARTAMI – NIECH DOŚWIADCZĄ ZDANIA
PRESENT CONTINUOUS OPOWIEDZ BAJKĘ NACISK NA SŁÓWKO ‚NOW’ I JEGO DZIECI ROZDAJ DODATKOWE ROLE (to be oraz ing)
WYLOSUJ KARTĘ DOPSAUJ JĄ DO FORMY GRAMATYCZNEJ
SŁOWNICTWO UCZEŃ STARSZY
WYŚCIGI PRZY TABLICY
ZA ILE PUNKTÓW ? SŁOWA Z RÓŻNYCH KATEGORII
KROK DO PRZODU KTO WIE IDZIE DALEJ
RZUCANIE PIŁKĄ JA PO POLSKU – TY PO ANGIELSKU
GRAMATYKA UCZEŃ STARSZY
WITAM TYCH, KTÓRZY... II FORMA CZASOWNIKA
POZNAJMY SIĘ SPERSONALIZOWANE PODEJŚCIE
ZAMIEŃMY SIĘ 100 % SKUPIENIA
DYSLEKTYK MA OKO NA OBRAZY NIE NA WYRAZY
NA OBRAZKU JEST ZDJĘCIE
WAZNE JAK POPRAWIAĆ BŁĘDY? ZWRÓĆ UWAGĘ I PODZIĘKUJ DZIECKU ZA TO, ŻE ZWRÓCIŁO UWAGĘ NA WAŻNY ASPEKT
I LIKE IT BECAUSE... PERSONALIZACJA
W POCIĄGU MOGĘ... DRILL
CO ROBIŁEŚ W PIĄTEK? PRACA W GRUPACH – KALENDARZ PRZECIWNA GRUPA WKLEJA SŁOWA W II FORMIE
INFORMACJA POSZUKIWANA KARTKA NA PÓŁ - CO NAJMNIEJ B1
CO WIDZISZ GDY SŁYSZYSZ ZGAŚ ŚWIATŁO
OPOWIEDZ HISTORIĘ ZGAŚ ŚWIATŁO – CZAS TERAŹNIEJSZY I PRZESZŁY
WYPEŁNIJ LUKI TEKST PIOSENKI
JAK DOBIERAĆ W PARY?
CZCIONKA INTERLINIA POŁĄCZ KOLUMNY TESTY
NIE WYRYWAJ DO ODPOWIEDZI ODPOWIEDZI USTNE
BLISKO GDZIE POSADZIĆ?
WAŻNE PRACA INDYWIDUALNA PRACA W PARACH – PUNKTY RYWALIZACJA: NIECH SUKCES LUB PORAŻKA ROZŁOŻĄ SIĘ NA DWIE OSOBY UNIKAJ PORÓWNAŃ OCENY – KAŻDEMU WEDŁUG POSTĘPU (INNY RODZAJ SPRAWIEDLIWOŚCI)