PRZYGOTOWAŁA DR PATRYCJA OSTROGSKA SPOSÓB NA DYSLEKTYKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zaczynamy przygodę z angielskim!
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
uczyć się języka angielskiego
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
The Present Continuous
na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Praca z wersetem biblijnym
Czas Present Simple.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Aby ortografia nie była trudna…
Odmienne i nieodmienne części mowy
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Wystąpienia publiczne.
Present simple vs Present continuous
Bądź moim przyjacielem
Uważaj na słowa przy dziecku
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Prezentują:.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Present continuous tense
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT CONTINUOUS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
CZAS PAST CONTINUOUS.
w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Łodzi
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Pięć Kroków Pani Rej Urszula Rej.
LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM
CZAS PRESENT SIMPLE.
Metody sprawnego uczenia się.
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Co robić?.
Present simple Czas teraźniejszy.
GRAMATYKA ŁATWA I PRZYJEMNA.
Usiądźmy Witam tych, którzy Poznajmy się – praca w parach I amI likeI have 2.
Definicja zapomnienia : Definicja zapomnienia : 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 2. Sposób wymazania z pamięci.
BEZPIECZNY UCZEŃ Rok szkolny 2013/2014.
ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
czas teraźniejszy ciągły
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
NASZA HISTORIA…. DLA CIEBIE Kiedy na mnie patrzysz cała drżę Serce bije mi jak oszalałe Kiedy mnie dotykasz chcę, Aby trwało to wiecznie Kiedy mnie całujesz.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ O7_Cz ęści mowy Autor: Škola: Mgr.Beta Tomanek Základní 3kola a Mateřská škola s polským jaz. vyuč. Předmět: Polský jazyk.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Present Continuous.
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
CO ZROBIĆ, GDY DZIECI SIĘ KŁÓCĄ?
Zapis prezentacji:

PRZYGOTOWAŁA DR PATRYCJA OSTROGSKA SPOSÓB NA DYSLEKTYKA

KTO SIEDZI W ŁAWCE? Zdolny i pracowity Zdolny ale leniwy Zdolny ale gadułka Średnio zdolny ‚Dyslektyk’ Kłopoty z koncentracją Trudności z zapamiętywaniem

POGODZENIE RÓŻNYCH INTERESÓW STRATEGIE UNIWERSALNE

JAK PRACUJE UMYSŁ DYSLEKTYKA?

ROZWIĄZANIA

ZAPROWADŹ PORZĄDEK W UMYŚLE

SCHODY Z BETONU METODA MAŁYCH KROKÓW

CISZA I PORZĄDEK TO NIE ZAWSZE TWOI SPRZYMIERZEŃCY

WIELOZMYSŁOWE DOŚWIADCZENIE JĘZYKA RUCH PAMIĘĆ CIAŁA ULGA UWAGA WYJŚCIE Z ŁAWKI ODEJŚCIE DO KARTKI 3 D

DRILL + RUCH PAMIĘĆ CIAŁA TO NIE TYLKO POWTARZANIE ALE TEŻ RYTM

PRZEWIDYWALNA FORMUŁA LEKCJI POWTÓRZENIE – WPROWADZENIE – DRILL - POWTÓRZENIE

GŁÓWNE PROBLEMY

PAMIĘĆ ROBOCZA DZIURAWA PAMIĘĆ

KOLEJNOŚĆ POLECEŃ I WYRAZÓW W ZDANIU DZIURAWA PAMIĘĆ SEKWENCYJA

JAK ŹLE SŁYSZĘ TO JAK ZAPAMIĘTAM? PERCEPCJA DŹWIĘKÓW

PROPONOWANE ĆWICZENIA PRACOOSZCZĘDNE

SŁOWNICTWO UCZEŃ MŁODSZY

PANTOMIMA PRZYMIOTNIKI

KLASZCZ I TUP GDY NIE MOŻESZ ZAPAMIĘTAĆ SŁOWA

KUCNIJ ROZDAJ ROLE

SYLWETKA CIAŁA PAPIER PAKOWY

LUBIĘ SIEBIE CZĘŚCI CIAŁA

DOTKNIJ PRACA W PARACH

MÓJ PORTRET RYSOWANIE BLINDFOLDED

GDY MAM KARTON/TABLICĘ PRACA W PARACH

WOREK MIKOŁAJA WYLOSUJ SŁOWO/RZECZ Z WORKA

GAZETA KONIEC LEKCJI

ZAPROJEKTUJ STRÓJ

WYŚCIG RZĘDÓW STOPER I PIŁKA

KTO DA WIĘCEJ MINUTĘ? I rządII rządIII rząd

ONOMATOPEJA USUALLY, OFTEN

IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ PŁYNNOŚĆ SKOJARZENIA

PISOWNIA LITERY/ PALUSZKI

PISOWNIA CO WIDZI OKO - ee - CO SŁYSZY UCHO /i : /

KATEGORIE DŹWIĘKÓW KARTY

GRAMATYKA UCZEŃ MŁODSZY

WPROWADZENIE KONSTRUKCJI KARTY/ KLOCKI/ NAMIOCIKI

PUZZLE ZRÓB TO SAM

CZY TO JEST CZERWONY PIES? PIERWSZY SCHODEK

PYTANIA NA TAK/NIE/MIX YES, IT IS/ NO, IT ISN’T / MIX

CHODZENIE ZDANIA KARTON ALBO NA SUCHO

KIM JESTEŚ? TO BE

CZY MASZ PANA SMITHA?

NIE POTRAFIĘ LATAĆ DWA KOŁA - WSKAKUJ

ZBUDUJMY MIASTO KARTONY PO BUTACH

POLECENIA NA KANAPKĘ

URZĄDŹMY DOM THERE IS + MEBLE

PRZYIMKI MIEJSCA KILKA ASPEKTÓW

UKRYJ RZECZY W KLASIE KTO ZNAJDZIE MUSI POWIEDZIEĆ GDZIE RZECZ SIĘ ZNAJDUJE

1 UCZEŃ = 1 SŁOWO THE TEACHER IS UNDER THE CHAIR

MNEMOTECHNIKA OPPOSITE – PIWKO NA PRZECIWKO IN FRONT OF – DRZWI FRONTOWE BEHIND – ZA MNĄ STOI HANIA BETWEEN - ERYK I EMILKA UNDER – NIE UDERZ SIĘ W GŁOWĘ IN – WRZUĆ DO PUDEŁKA ON – KTO USIADŁ MI NA GŁOWIE?

PRESENT SIMPLE SUPER STAŚ

PRESENT SIMPLE JAK ZAPAMIĘTAĆ ‚S’? WYBIERZ BARDZO AKTYWNE DZIECKO NAZWIJ GO NP. SUPER STAŚ NAKLEJ MU LITERĘ ‚S’ – NIECH BIEGA I SIĘ DOKLEJA GDY DODAJESZ ‚DOES’ – ‚S’ IDZIE W LAS USTAW DZIECI Z KARTAMI – NIECH DOŚWIADCZĄ ZDANIA

PRESENT CONTINUOUS OPOWIEDZ BAJKĘ NACISK NA SŁÓWKO ‚NOW’ I JEGO DZIECI ROZDAJ DODATKOWE ROLE (to be oraz ing)

WYLOSUJ KARTĘ DOPSAUJ JĄ DO FORMY GRAMATYCZNEJ

SŁOWNICTWO UCZEŃ STARSZY

WYŚCIGI PRZY TABLICY

ZA ILE PUNKTÓW ? SŁOWA Z RÓŻNYCH KATEGORII

KROK DO PRZODU KTO WIE IDZIE DALEJ

RZUCANIE PIŁKĄ JA PO POLSKU – TY PO ANGIELSKU

GRAMATYKA UCZEŃ STARSZY

WITAM TYCH, KTÓRZY... II FORMA CZASOWNIKA

POZNAJMY SIĘ SPERSONALIZOWANE PODEJŚCIE

ZAMIEŃMY SIĘ 100 % SKUPIENIA

DYSLEKTYK MA OKO NA OBRAZY NIE NA WYRAZY

NA OBRAZKU JEST ZDJĘCIE

WAZNE JAK POPRAWIAĆ BŁĘDY? ZWRÓĆ UWAGĘ I PODZIĘKUJ DZIECKU ZA TO, ŻE ZWRÓCIŁO UWAGĘ NA WAŻNY ASPEKT

I LIKE IT BECAUSE... PERSONALIZACJA

W POCIĄGU MOGĘ... DRILL

CO ROBIŁEŚ W PIĄTEK? PRACA W GRUPACH – KALENDARZ PRZECIWNA GRUPA WKLEJA SŁOWA W II FORMIE

INFORMACJA POSZUKIWANA KARTKA NA PÓŁ - CO NAJMNIEJ B1

CO WIDZISZ GDY SŁYSZYSZ ZGAŚ ŚWIATŁO

OPOWIEDZ HISTORIĘ ZGAŚ ŚWIATŁO – CZAS TERAŹNIEJSZY I PRZESZŁY

WYPEŁNIJ LUKI TEKST PIOSENKI

JAK DOBIERAĆ W PARY?

CZCIONKA INTERLINIA POŁĄCZ KOLUMNY TESTY

NIE WYRYWAJ DO ODPOWIEDZI ODPOWIEDZI USTNE

BLISKO GDZIE POSADZIĆ?

WAŻNE PRACA INDYWIDUALNA PRACA W PARACH – PUNKTY RYWALIZACJA: NIECH SUKCES LUB PORAŻKA ROZŁOŻĄ SIĘ NA DWIE OSOBY UNIKAJ PORÓWNAŃ OCENY – KAŻDEMU WEDŁUG POSTĘPU (INNY RODZAJ SPRAWIEDLIWOŚCI)