Eksperciecvet.org.pl Przegląd działań zrealizowanych przez Krajowy Zespół Ekspertów ECVET w 2015 r. Stan wdrażania ECVET w Polsce Warszawa 10 grudnia 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Regionalny Program Operacyjny
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Realizacja systemu ECVET w projektach mobilności ERASMUS+
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmienia życie, otwiera umysły
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Założenia systemu ECVET
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

eksperciecvet.org.pl Przegląd działań zrealizowanych przez Krajowy Zespół Ekspertów ECVET w 2015 r. Stan wdrażania ECVET w Polsce Warszawa 10 grudnia 2015 r.

eksperciecvet.org.pl 1.Uczestnictwo w warsztatach, seminariach, konferencjach i spotkaniach w 2015 r. 2.Działania podejmowane przez członków Zespołu Ekspertów ECVET Polska w 2015 r. 3.Stan wdrażania ECVET w Polsce. Przegląd działań zrealizowanych w roku bieżącym:

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci organizowali oraz brali udział w następujących wydarzeniach: warsztaty dla beneficjentów projektów mobilnościwych: „Warsztaty dotyczące realizacji systemu ECVET w projektach mobilności w sektorze VET” 25 września 2015 r. – Zgierz 4 grudnia 2015 r. – Warszawa warsztaty w obszarze zastosowania systemu ECVET w innych obszarach edukacji „Warsztaty dotyczące wykorzystania systemu ECVET w uczeniu się przez cale życie” 13 kwietnia 2015 r. – Warszawa „Kształcenie i szkolenie zawodowe w programie Erasmus+ Sojusze na Rzecz Umiejętności Sektorowych oraz Partnerstwa Strategiczne” 1 grudnia 2015 r. – Warszawa warsztaty w obszarze szkolnictwa wyższego: „Warsztaty ECVET dla szkolnictwa wyższego” 3 grudnia 2015 r. – Szczytno

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci organizowali oraz brali udział w następujących wydarzeniach: seminaria „Rola systemu ECVET w projektach partnerstw strategicznych w programie Erasmus+” 9 listopada 2015 r. – Poznań „Zmodernizowane programy praktyk zawodowych dla uczniów oraz programy doskonalenia branżowego nauczycieli u pracodawców – propozycja dla edukacji zawodowej” 29 kwietnia 2015 r. – Warszawa „Seminarium w ramach projektu SMEQUAL - SMEs Qualification Handbook” 12 marca 2015 r. – Warszawa

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci organizowali oraz brali udział w następujących wydarzeniach: konferencje „ECVET PLA in Tuheljske Toplice” 1-2 października 2015 r. – Tuheljske Toplice, Croatia „ECVET Forum FLEXIBLE QUALIFICATIONS FOR A CHANGING LABOUR MARKET” 5 listopada 2015 r. – Barceolna, Spain „2. Österreichische Nationale ECVET-Konferenz” 16 listopada 2015 r. – Wiena, Austria „Rozwijanie współpracy pomiędzy kształceniem i szkoleniem zawodowym a szkolnictwem wyższym w odpowiedzi na wyzwania rynku pracy” 10 grudnia 2015 r. – Warszawa

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci organizowali oraz brali udział w następujących wydarzeniach: wizyty monitorujące u beneficjentów Białystok, Zespół Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa – 16 listopada 2015 r. Warszawa, Zespół Szkół Nr 10 im. Stanisława Staszica – 18 listopada 2015 r. Wieliczka, Zespół Szkół Zawodowych im. Edwarda Dembowskiego – 18 listopada 2015 r. Wyszków, Zespół Szkół Nr 2 "Kopernik„ – 2 grudnia 2015 r. Zduńska Wola, Zespół Szkół im. K. Kałużewskiego i J. Sylli - Technikum Nr 3 – 16 grudnia 2015 r.

eksperciecvet.org.pl 2.Działania podejmowane przez członków Zespołu Ekspertów ECVET Polska w 2015 r. W roku 2015 Eksperci podejmowali szereg działań związanych z pomocą w zakresie wdrażania systemu ECVET, wśród nich: Opracowanie propozycji rekomendacji zmian w obszarze organizacji mobilności zewnętrznej i wewnętrznej dla Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Narodowej Agencji programu Erasmus+, m.in. w zakresie Rozporządzenia w sprawie praktycznej nauki zawodu. Opracowanie innych dokumentów w ramach systemu ECVET np. przygotowania dla NA kwestionariusza dla beneficjenta – raportu z wizyty monitorującej dla Sektora Kształcenie i Szkolenie Zawodowe KA1 Podjęto analizę oraz rozpoczęto pracę nad nowym przewodnikiem dla beneficjentów projektów mobilnościowych VET dot. porad praktycznych przy organizacji mobilności zagranicznej dla polskich beneficjentów pod kątem prawa oświatowego

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci podejmowali szereg działań związanych z pomocą w zakresie wdrażania systemu ECVET, wśród nich: Pomoc beneficjentom oraz innymi interesariuszom systemu ECVET w sprawach bieżących, odpowiedzi na maile oraz zapytania telefoniczne Propagowanie spojrzenia systemowego na ECVET wśród interesariuszy z obszaru edukacji zawodowej Aktywność na forum międzynarodowym Inspirowanie szkół w zakresie tworzenia elastycznych kwalifikacji Zacieśnianie współpracy pomiędzy VET, HE i pracodawcami 2.Działania podejmowane przez członków Zespołu Ekspertów ECVET Polska w 2015 r.

eksperciecvet.org.pl W roku 2015 Eksperci podejmowali szereg działań związanych z pomocą w zakresie wdrażania systemu ECVET, wśród nich: Propagowanie instrumentów europejskiej polityki na rzecz uczenia się przez całe życie oraz mobilności uczących się i mobilności zawodowej Analiza i poprawa dostosowania prowadzonych szkoleń i warsztatów do potrzeb beneficjentów, udoskonalanie oferty seminariów – wzbogacenie o głos Kuratoriów Oświaty 2.Działania podejmowane przez członków Zespołu Ekspertów ECVET Polska w 2015 r.

eksperciecvet.org.pl 3.Stan wdrażania ECVET w Polsce. Na podstawie analizy treści Zalecenia, literatury przedmiotu, dyskusji z ekspertami w Europie. Wdrożenie ECVET nastąpi, jeżeli w krajowym systemie kwalifikacji zostaną wprowadzone rozwiązania dotyczące: sposobu tworzenia kwalifikacji (architektury kwalifikacji zawodowych), tj. wymagania dla kwalifikacji będą zapisane w języku efektów uczenia się, efekty uczenia się będą pogrupowane w jednostki efekty uczenia się, którym zostaną przypisane punkty ECVET, akumulowania i przenoszenia osiągnięć (nie tylko w ramach formalnego systemu edukacji), wspierania mobilności edukacyjnej, przez wspieranie zawierania zagranicznych partnerstw instytucji kształcących i szkolących przez stosowanie porozumienia o programie zajęć oraz przewodników dla użytkowników systemu ECVET.

eksperciecvet.org.pl Wdrożenie systemu ECVET – Różne interpretacje wśród krajów członkowskich oraz pomiędzy ekspertami Czy aby móc powiedzieć, że wdrożenie systemu ECVET nastąpiło – to muszą być wprowadzone wszystkie powyższe rozwiązania – czy tylko wybrane z nich? Czy system ECVET ma być narzędziem wspomagającym realizowanie mobilności edukacyjnych? Czy system ECVET ma również motywować kraje członkowskie to systemowych reform mających na celu modularyzację programów kształcenia? Brak jednoznacznych odpowiedzi na te pytania. 3.Stan wdrażania ECVET w Polsce.

eksperciecvet.org.pl Stanowisko Komisji Europejskiej [2014]: „Expressing credit of learning outcomes in terms of credit points has proven either too challenging or not useful enough to many of the VET providers that use ECVET, so that at this stage credit points appear as a ‘secondary and marginal element’ of the implementation ECVET” 3.Stan wdrażania ECVET w Polsce.

eksperciecvet.org.pl 3.Stan wdrażania ECVET w Polsce. Skupienie prac dot. pomocy we wdrażaniu systemu ECVET w Polsce – prace Zespołu Ekspertów ECVET w 2015r. obszar mobilności wewnętrznej i zewnętrznej akumulowanie i przenoszenie osiągnięć w kształceniu formalnym, pozaformalnym i nieformalnym elastyczne kwalifikacje propagowanie narzędzi służących uznawaniu

eksperciecvet.org.pl Dziękuje za uwagę.