Podsumowanie projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” 30 czerwca 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Jak działania projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” wpłyną na podniesienie jakości pracy szkół.
Ogólne założenia i cele projektu Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim 29 sierpnia 2013.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Realizacja projektu „Doskonalenie szansą na rozwój” w Powiecie Ciechanowskim.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
„Programowanie czas zacząć”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” 30 czerwca 2015 r.

Wdrażanie projektu Konkurs otwarty nr 1/POKL/3.5/2012 IP2 – Ośrodek Rozwoju Edukacji Beneficjent – Powiat Gorlicki Realizator projektu – Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego - Powiatowe Centrum Edukacji w Gorlicach

Wartość projektu Wartość projektu ogółem: zł W tym koszty: prowadzenie procesu doskonalenia w szkołach: zł prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia: zł zarządzanie projektem: zł koszty pośrednie: zł Projekt współfinansowany w 85% ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz w 15% z Budżetu Państwa.

Okres realizacji projektu Realizacja: 1 sierpień 2013 – 31 lipiec 2015 r. Wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli w okresie dwóch lat szkolnych 2013/14 oraz 2014/15. Prowadzenie 8 Sieci Współpracy i Samokształcenia – realna kontynuacja na platformie informatycznej

Szkoły i przedszkola w projekcie W projekcie w roku szkolnym 2013/14 uczestniczyło 72 placówki, a w roku 2014/15 81 placówek – dołączyły szkoły z Gminy Lipinki: 6 przedszkoli w 1 roku wsparcia, 7 w 2 roku 45 szkół podstawowych w 1 roku wsparcia, 50 w 2 roku 12 gimnazjów w 1 roku wsparcia, 15 w 2 roku 4 licea ogólnokształcące 5 techników Udział nauczycieli ze wszystkich zainteresowanych szkół Powiatu Gorlickiego – w większości zespołów szkół w projekcie uczestniczyła jedna szkoła, lecz nauczyciele ucząc we wszystkich typach szkół zespołu byli i tak przeszkoleni. Jedynie Szkoła Podstawowa nr 1 w Gorlicach nie wyraziła zainteresowania uczestniczeniem w realizacji procesu wsparcia szkoły.

Uczestnicy projektu 1307 nauczycieli rezygnacja 9 nauczycieli (zmiana pracy, choroba, itp.) 66 nauczycieli ukończyło proces wcześniej od września 2014 r. dołączyło 9 placówek, w tym 6 szkół z Gminy Lipinki w roku szk. 2014/ nauczycieli realizuje proces wsparcia szkół i przedszkoli zrealizowało proces wsparcia 1298 nauczycieli

Uczestnicy projektu - gminy Placówek Nauczycieli Naucz. w Sieciach Powiat Gorlicki Gmina Biecz Gmina Gorlice Gmina Bobowa Miasto Gorlice71066 Gmina Uście Gorlickie9947 Gmina Łużna79221 Gmina Lipinki6674 Gmina Ropa4651 Gmina Moszczenica34710 Gmina Sękowa3416

Wybrane oferty – Powiat Gorlicki Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku I LO im. Marcina Kromera w Gorlicach 2 grupyNauczyciel 45+Projekt edukacyjny w szkole T Nr 2 w ZSZ im. K. Pułaskiego w Gorlicach 3 grupy Techniki uczenia i metody motywujące do nauki Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny II LO w ZS Nr 1 im. I. Łukasiewicza w Gorlicach Techniki uczenia się i metody motywujące do naukiRodzice partnerami szkoły T Nr 3 w ZSE im. Jana Pawła II w Gorlicach 2 grupy Techniki uczenia i metody motywujące do naukiOcenianie kształtujące T Nr 4 w ZST im. Wincentego Pola w Gorlicach Techniki uczenia się i metody motywujące do naukiNauczyciel 45+ LO im. Stanisława Wyspiańskiego w BieczuPostawy uczniowskie jak je kształtować? Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki T w ZSZ im. św. Jadwigi Królowej w BieczuRodzice partnerami szkołyNauczyciel 45+ L O im. Henryka Sienkiewicza w ZSO w Bobowej Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia sięNauczyciel 45+ T Nr 2 w ZSZ im. St. Wyspiańskiego w Bobowej Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich

Wybrane oferty – Gmina Biecz Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Gminne Przedszkole w Bieczu Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Gimnazjum w ZS Nr 1 w Bieczu Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi SP Nr 1 im. bpa M. Kromera w ZS Nr 1 w BieczuOcenianie kształtujące Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi SP Nr 2 im. W. Potockiego w ZS Nr 2 w BieczuRodzice są partnerami szkoły Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki SP w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w BinarowejTechniki uczenia się i metody motywujące do nauki Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych SP im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnychPraca z uczniem młodszym SP im. Świętej Kingi w ZS-P w KorczynieJak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjnyOcenianie kształtujące Przedszkole im. prof. Al.. Kosiby w ZS-P w LibuszyPostawy uczniowskie. Jak je kształtować?Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się SP im. prof. Al. Kosiby w ZS-P w Libuszy 2 grupy Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnychPraca z uczniem młodszym SP im. Stefana Czarnieckiego w RacławicachTechniki uczenia się i metody motywujące do naukiBudowa koncepcji pracy szkoły Gim. im. T. Kościuszki w ZS-P w RożnowicachJak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sitnicy Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych SP im. M. Kopernika ZS-P w Strzeszynie Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnychBudowa koncepcji pracy szkoły

Wybrane oferty – Gmina Gorlice Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Szkoła Podstawowa w Bystrej w ZS w Bystrej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki SP w Zespole Szkół w DominikowicachBudowa koncepcji pracy szkoły Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych SP w Zespole Szkół w KlęczanachPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Gimnazjum w Kobylance w ZS w KobylancePostawy uczniowskie jak je kształtować?Nauczyciel 45+ Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w KobylancePostawy uczniowskie jak je kształtować?Nauczyciel 45+ SP w Kwiatonowicach w ZS w Kwiatonowicach Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkołaPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? SP w Ropicy Polskiej w ZS w Ropicy Polskiej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi SP w Stróżówce w Zespole Szkół w StróżówceJak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Gimnazjum w Szymbarku w ZS w Szymbarku Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Szymbarku Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Samorządowe Przedszkole w Kobylance Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej SP w Zagórzanach w Zespole Szkół w Zagórzanach Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki

Wybrane oferty – Gmina Bobowa Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Gimnazjum w Bobowej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Szkoła Podstawowa w Bobowej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Gimnazjum w Brzanie Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia sięPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? Gimnazjum w Siedliskach Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Szkoła Podstawowa w Jankowej Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Szkoła Podstawowa w Stróżnej Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Szkoła Podstawowa w WilczyskachPostawy uczniowskie. Jak je kształtować?Projekt edukacyjny w szkole Szkoła Podstawowa w SędziszowejNauczyciel 45+Praca z uczniem młodszym

Wybrane oferty – Miasto Gorlice Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku SP Nr 5 w Miejskim Zespole Szkół Nr 5w GorlicachRodzice są partnerami szkoły Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet SP Nr 4 w Miejskim Zespole Szkół Nr 4 w Gorlicach Techniki uczenia się i metody motywujące do naukiPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? SP Nr 6 w Miejskim Zespole Szkół Nr 6 w GorlicachPraca z uczniem zdolnym Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki SP Nr 3 w MZS Nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wspieranie wychowawców klas – bezpieczna szkoła M Przedszkole Nr 1 w Gorlicach Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Miejskie Przedszkole Nr 8 w MZS Nr 6 w GorlicachPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny M Przedszkole Nr 5 w GorlicachPraca z uczniem zdolnym Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?

Wybrane oferty – Gmina Uście Gorlickie Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Szkoła Podstawowa w BanicyUczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Szkoła Podstawowa w BrunarachJak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Gimnazjum w BrunarachJak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Szkoła Podstawowa w HańczowejWspółpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Szkoła Podstawowa w ŚnietnicyJak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Uściu Gorlickim Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Szkoła Podstawowa w Wysowej- Zdroju Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny InternetJak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną Gimnazjum w Uściu Gorlickim Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkołaPostawy uczniowskie. Jak je kształtować? SP im. Aleksandry Wisłockiej w GładyszowieRodzice są partnerami szkoły Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki

Wybrane oferty – Gmina Łużna Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Szkoła Podstawowa w BiesnejBudowa koncepcji pracy szkołyOcenianie kształtujące SP im. Królowej Jadwigi w BieśnikuOcenianie kształtujące Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Szkoła Podstawowa Nr 2 w Łużnej Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?Budowa koncepcji pracy szkoły SP im. Kazimierza Wielkiego w Mszance Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? SP im. Wacława Potockiego w Woli Łużańskiej Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej SP im. Ks. Stanisława Pękali w Szalowej Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet Publiczne Gimnazjum w Łużnej Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej

Wybrane oferty – Gmina Lipinki Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku Publ. Gimnazjum im. ks. J. Patrzyka w Lipinkach Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? Szkoła Podstawowa w Lipinkach Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Publ. Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Krygu Wspieranie wychowawców klas – bezpieczna szkoła Szkoła Podstawowa im. I. Łukasiewicza w Krygu Wspieranie wychowawców klas – bezpieczna szkoła SP im. św. Jadwigi Królowej w Pagorzynie Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa w Wójtowej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?

Wybrane oferty – Gmina Ropa Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku SP w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Łosiu Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjnyBudowa koncepcji pracy szkoły Szkoła Podstawowa Nr 2 w Ropie Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ropie Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Gimnazjum w Ropie Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła

Wybrane oferty – Gmina Moszczenica Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku SP w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Staszkówce Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?Budowa koncepcji pracy szkoły Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia sięNauczyciel 45+ SP im. Bronisława Wanata w Moszczenicy Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny

Wybrane oferty – Gmina Sękowa Szkoła/przedszkoleOferta w 1 rokuOferta w 2 roku SP w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Sękowej Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Gimnazjum w Zespole Szkół w SiarachRodzice są partnerami szkoły Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Samorządowe Przedszkole w ZS–P w Sękowej Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej

Godziny szkoleń - RPW 2370 godz. w formie warsztatów 1120 godz. w formie konsultacji z trenerem ponad 1200 godz. w formie zajęć i konsultacji z SORE (wywiady z dyrektorem, warsztaty diagnostyczno – rozwojowe, sprawozdania…) wsparcie szkoły/przedszkola literaturą z obszaru realizowanego wsparcia

Wybierane oferty w ramach RPW IlośćTytuł oferty 26Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? 20Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 18Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 15Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 10Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się 9Wspieranie wychowawców klas - bezpieczna szkoła 8Nauczyciel 45+ 7Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej 7Budowa koncepcji pracy szkoły 6Rodzice partnerami szkoły 5Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną szkoły? 5Ocenianie kształtujące 4Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych 3Projekt edukacyjny w szkole 3Praca z uczniem młodszym 3Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet 2Praca z uczniem zdolnym 1Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym 1Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich

Godziny szkoleń - Sieci 65 spotkań szkoleniowych – 260 godz. (po 4 spotkania w każdym roku po 4 godz.) 96 godz. szkolenia z trenerem (po 6 godz. w każdym z 2 lat szkolnych w każdej z 8 Sieci) indywidualnie realizowana praca nauczycieli na platformie internetowej przy moderacji Koordynatora Sieci

Sieci w Powiecie Gorlickim 1.„ Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki” dla szkół podstawowych 2.„Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki” dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 3.„Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły” 4.„Praca z nowoczesnymi technologiami TIK – bezpieczny Internet” 5.„Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych” 6.„Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” 7.„Rola pedagoga szkolnego i wychowawcy w pracy szkoły” 8.„Jak uczyć w klasach łączonych?”

Współpraca jednostek edukacyjnych Podpisanie listów intencyjnych o współpracy w ramach projektu PCE z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Gorlicach i Bieczu oraz z Biblioteką Pedagogiczną w Gorlicach Prowadzenie konsultacji wspomagających pracowników projektu przez w.w. placówki Prowadzenie zajęć eksperckich przez pracowników PCE, PPP oraz BP w ramach RPW

Opracowanie ankiet ewaluacyjnych GMINYIlość placówekIlość ankiet Powiat Gorlicki9256 Miasto Gorlice797 Gmina Gorlice12160 Gmina Biecz13178 Gmina Sękowa338 Gmina Łużna793 Gmina Bobowa8119 Gmina Moszczenica347 Gmina Ropa464 Gmina Lipinki666 Gmina Uście Gorlickie991 suma Ankietę wypełniło 1209 nauczycieli oceniając realizację Rocznych Planów Wspomagania w swoich placówkach – 98% z 1238 nauczycieli. Nieliczne braki odpowiedzi na poszczególne pytania!

Płeć uczestników

Typ instytucji

Stopień awansu zawodowego

Staż pracy

Ocena pracy trenerów

Przydatność zdobytej wiedzy w pracy zawodowej (Tak/Nie)

Jeżeli Nie, to dlaczego… nie Nie dowiedziałam się niczego interesującego, ani nowego. tak TAK, ale.. Warsztaty tylko potwierdziły moją wiedzę, a nie wniosły nic nowego tak Zdobyta wiedza będzie potrzebna do diagnozowania uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz do pracy z nimi na zajęciach dodatkowych. nie omawiane w tym roku treści były mi znane. nie trudno powiedzieć tak wiem jak dobrze zorganizować pracę zespołów nauczycielskich nie teoria mija się z praktyką nie prezentowane zagadnienia nie dotyczyły moich obowiązków lub posiadałem już wiedzę z tego zakresu. nie nie dowiedziałam się niczego nowego nie treści szkolenia były mi znane wcześniej tak przydatne praktyczne ćwiczenia tak nie jestem pewny nie Nie widze potrzeby takich zajęć w takiej formie tak poznałam wiele ciekawych nowatorskich rozwiązań i metod pracy z dzieckiem nie zbyt powierzchowna wiedza, którą już w większości miałam nie bo nie tak wykorzystam w metodach pracy

Ocena SORE

Ocena materiałów dydaktycznych

Ocena tematyki szkoleń pod kątem spełnienia oczekiwań

Dobór ilości godzin szkoleń

Podniesienie kompetencji w zakresie diagnozy potrzeb i efektywnej realizacji zadań szkoły

Jeżeli Nie, to dlaczego… nie wszystko to było mi znane. tak w niewielkim stopniu tak ogólnie tylko trochę nie szkoda czasu na informacje, które już posiadamy tak w szkole powinien działać zespół ds. promocji nie udział w projekcie w minimalnym stopniu poszerzył moja dotychczasową wiedzę i rozwinął umiejętności. Nie ma wpływu na moja pracę. Na początku otrzymaliśmy mało precyzyjne informacje odnośnie realizowanych zadań - nie Tematyka szkoleń mi nie odpowiadała, niektóre tematy pojawiały się na wcześniejszych szkoleniach prowadzonych przez inne podmioty nie praktyka praktyką, teoria teorią, a polityka polityką nie Myślę, że dobór treści szkolenia nie wniósł nic nowego, ponieważ zagadnienie było potraktowane dość płytko. nie Nie widzę tych efektów tak Zajęcia były organizowane i prowadzone bardzo rzetelnie i profesjonalnie. tak możliwość uzyskania wiedzy na temat pracy dydakt.

Uwagi Typ placówki UWAGI SP Trenerka podchodziła bardzo otwarcie do naszych problemów, udzielała wyczerpujących wyjaśnień, przygotowane przez nia materiały były czytelne i przejrzyste. SP Prowadzący to osoba kompetentna, w znaczący sposób pomogła nam stworzyć koncepcję pracy szkoły SP Ciekawe szkolenie, trenerzy profesjonalnie przeprowadzali zajęcia łącząc teorię z praktyką GIMN Warsztaty szczegółowo zaplanowane, bardzo dobre przygotowanie merytoryczne prowadzącej, konsekwencja, ale też życzliwość i zrozumienie SP Kawa była w dalszym ciągu niedobra, Catering kiepski. SP Jakość cateringu kiepska GIMN Więcej wykładu zamiast warsztatów, ponieważ wydłużaj ą czas szkoleń T Niesprawiedliwa kategoryzacja uczestników na uczęszczających i ukończonych GIMN Szkolny koordynator projektu kompetentny, zaangażowany i pomocny. Atmosfera w trakcie warsztatów miła i sprzyjająca pracy SP Tematyka szkoleń była interesująca. Prowadzący w ciekawy i interesujący przedstawił problem oceniania kształtującego. SP Bardzo dobre prowadzenie, wysokie i bardzo dobre przygotowanie prowadzącego. Brak materiałów typu przykładowe konspekty lekcji. SP Szkolenia spełniły moje oczekiwania, przeprowadzone w miłej atmosferze przez b. dobrze przygotowanych trenerów. SP Tematyka warsztatów bardzo interesująca, trener komunikatywny, otwarty. Zdobyta na warsztatach wiedza będzie przydatna w mojej pracy. SP Temat realizowany podczas szkolenia był interesujący, przedstawiany w sposób ciekawy. Elementy oceniania kształtującego będę wykorzystywała w swojej pracy. SP Bardzo rzeczowe i konkretne przygotowanie prowadzącego, ciekawy przekaz i w pełni zrozumiały. SP Szkolenie zgodne z moimi potrzebami, wprowadzające coś nowego w szkole. Trenerzy bardzo dobrze przygotowani. Współpraca z SORE bez zastrzeżeń.

Uwagi Typ placówki UWAGI SP Konieczna kontynuacja tej formy LO więcej materiałów dydaktycznych SP Miła i życzliwa postawa trenera. Wysoki zasób wiedzy, kompetentny sposób przekazywania informacji i łączenie teorii z praktyką. SP Pracę trenerów oceniam pozytywnie. Zajęcia prowadzone były w miłej atmosferze, bardzo dobrzy były przygotowane pod względem merytorycznym. Zdobytą wiedzę wykorzystam w mojej pracy dydaktyczno-wychowawczej. SP Zajęcia prowadzone były zawsze w miłej atmosferze, a trenerzy byli komunikatywni, zawsze przygotowani. Myślę, że zdobytą wiedzę wykorzystam w swojej pracy. SP Zdobyta wiedza z powyższych zajęć stała się bardzo przydatna w naszej pracy dydakt-pedagog. Przede wszystkim kompetencja trenera i wprowadzana mila, twórcza atmosfera zasługuje na szczególne uznanie. SP Pozytywnie oceniam pracę trenerów, przygotowani merytorycznie, bardzo komunikatywni, potrafią łączyć teorię z praktyką, wskazać właściwe rozwiązania nurtujących nas problemów. T dziękujemy za fachowe, profesjonalne szkolenie dla wszystkich nauczycieli T Brak przepływu informacji o harmonogramie spotkań P Prośba o kontynuowanie tego typu szkoleń w placówkach P Dziękujemy za dobrego trenera P Szkolenie przeprowadzone w miłej atmosferze, zdobyta wiedza będzie bardzo przydatna w pracy zawodowej P Miła atmosfera pozwalająca na wymianę doświadczeń, wiadomości. SP Szkolenie wysokiej jakości dzięki kompetencji trenera. SP Uczestnicząc w projekcie znacząco zwiększyłam swoje kompetencje w zakresie tworzenia ważnych dokumentów szkolnych oraz uświadomiłam sobie rolę poszczególnych nauczycieli w realizacji zadań szkoły.

Uwagi Typ placówki UWAGI SP Profesjonalne i praktyczne przygotowanie prowadzących, wzbogacenie mojego warsztatu dydaktycznego, ciekawa formuła prowadzenia zajęć. SP Zajęcia ciekawie, rzetelnie prowadzone. Zdobyte umiejętności wykorzystam w …. pracy zawodowej. SP Udział w projekcie pozwolił mi na: wymianę doświadczeń, poszerzenie bibliografii, udział w szkoleniach z ekspertami, wzmocnienie samooceny i świadomości w prawidłowym wykonywaniu obowiązków zawodowych. SP Odpowiednie przygotowanie trenerów do warsztatów oraz metody i formy pracy. SP Tematyka szkoleń oraz dostarczone materiały dydaktyczne uwzględniały nie tylko potrzeby całej szkoły, ale również poszczególnych nauczycieli. Na uwagę zasługuje również bardzo dogodna forma organizacji zajęć. SP Przekazana przez trenerów wiedza przyczyniła się do podniesienia jakości mojej pracy, znacznie poszerzyła moja wiedzę i umiejętności. SP Sposób prowadzenia zajęć pozwolił na wymianę doświadczeń i wzbogacenie warsztatu. Bardzo cenne były praktyczne wskazówki prowadzącego. SP Bardzo miła i sprzyjająca doskonaleniu warsztatowemu atmosfera. SP Realizacja projektu - wzbogacenie mojej wiedzy i warsztatu pracy, ciekawa formuła prowadzenia zajęć, kompetentność prowadzących. T Takie podejście do szkoleń daje możliwość udziału w szkoleniu wszystkim zainteresowanym nauczycielom, a tym samym daje szansę na podniesienie kompetencji całego zespołu. SP Zajęcia prowadzone w bardzo ciekawy sposób. SP Projekt przyczynił się do mojego rozwoju osobistego jako nauczyciela. SP Realizacja projektu przyczyniła się niewątpliwie do poszerzenia mojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych, które wykorzystuję w codziennej pracy. SP uczestnictwo w projekcie uznaję za efektywne, wpłynęło na poszerzenie wiedzy i podniesienie kompetencji nauczyciela i wychowawcy.

Dyrektorzy - płeć

Dyrektorzy – typ instytucji

Dyrektorzy – stopień awansu zaw.

Dyrektorzy – staż pracy

Dyrektorzy – ocena eksperta

Dyrektorzy – przydatność zdobytej wiedzy w pracy zawodowej

Dyrektorzy- ocena pracy SORE

Dyrektorzy – ocena mat. dydaktycznych

Dyrektorzy – ocena tematyki szkoleń pod kątem spełnienia oczekiwań

Dyrektorzy – ilość godz. szkoleń

Dyrektorzy – podniesienie kompetencji w zakresie przeprowadzania diagnozy potrzeb w obszarze doskonalenia

Dyrektorzy - Uwagi Typ placówki UWAGI GIMNZbyt wysokie koszty programu w stosunku do uzyskanych efektów i otrzymanych pomocy. GIMN Praca trenera w zakr. realizacji projektu w br. roku szk. zarówno w mojej opinii jak i naucz. uczących w gimn. zasługuje na szczególne podkreślenie. Znakomicie połączyła wiedzę, praktyczne doświadcz. i zaangażowanie podczas prowadzonych warszt. i konsult. TMam nadzieję, że projekt będzie kontynuowany w przyszłości. SPRealizacja projektu przyczyniła się do poszerzenia zakresu wiedzy i kompetencji nauczycieli co z pewnością zaowocuje w pracy szkoły. GIMN Bardzo dobrze przygotowane warsztaty - realizowane planowo, założone cele osiągnięte poprzez stworzenie odpowiedniej atmosfery pełnej życzliwości i zrozumienia ale także konsekwencji w realizacji tematu SP Szkolenie poprowadzone ze znawstwem tematu. Przekaz jasny zrozumiały. Współpraca z SORE b. dobra. Chętnie przystąpilibyśmy do takiego projektu od września PProjekt realizowany w naszej placówce wpłynął na podniesienie kompetencji wszystkich nauczycieli SP Korzyści wynikające z realizowanego projektu: -poszerzenie wiedzy i umiejętn. w zakr. realizowanych tematów, -doskonałe przygotow. merytor. trenerów, bogactwo materiałów, ciekawy sposób prow. zajęć, - b.dobra współpr. z SORE, - możliwość doskon. się w szk GIMNZrealizowany projekt przyczynił się do zwiększenia kompetencji rady pedagogicznej w obszarach objętych wspomaganiem.

Uczestnicy Sieci 200 nauczycieli w 8 Sieciach Współpracy i Samokształcenia – ankietę wypełniło 157, co stanowi 78,5% wszyscy pracujący w Sieciach są również odbiorcami wsparcia w ramach RPW – odniesienie tylko do pytań merytorycznych

Ocena trenerów Sieci

Przydatność zdobytej wiedzy w pracy zawodowej

Ocena pracy Koordynatora Sieci

Ocena mat. dydaktycznych i cateringu

Ocena tematyki szkoleń pod kątem spełnienia oczekiwań

Ilość godzin szkoleń

Ocena pracy na platformie internetowej

Wnioski końcowe Bardzo dobra ocena pracy SORE, Koordynatorów Sieci jak i trenerów zewnętrznych Właściwie dobrana tematyka szkoleń jak i wymiar tych szkoleń w ramach RPW oraz w Sieciach Podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli i dyrektorów placówek biorących udział w projekcie Uaktywnienie współpracy pomiędzy PCE, PPP oraz BP Wskazana kontynuacja działań

Dziękuję za uwagę!