Sprawozdanie z działalności Prezesa UKE w 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Spam w Europie i w Polsce
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Służba Ochrony Zabytków
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Ochrona konsumenta usług bankowych
Reglamentacja procesu budowy
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Samodzielne Stanowisko do spraw Sporów Konsumenckich Delegatura we Wrocławiu Delegatura we Wrocławiu Delegatura w Bydgoszczy Delegatura w Bydgoszczy Delegatura.
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Departament Rozwoju Regionalnego XLVI Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P na lata Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z działalności Prezesa UKE w 2014 r.

Działania Prezesa UKE w zakresie: rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych rozwoju usług pocztowych i liberalizacji rynku Analizy rynku telekomunikacyjnego Współpraca międzyoperatorska Ochrona użytkownika końcowego i usługa powszechna Działalność kontrolna Infrastruktura telekomunikacyjna Gospodarowanie zasobami numeracji Gospodarowanie zasobami częstotliwości Radiodyfuzja Współpraca międzynarodowa w zakresie rynku usług telekomunikacyjnych Postępowania sądowe prowadzone przez Prezesa UKE Liberalizacja rynku pocztowego Usługa powszechna Działalność kontrolna Współpraca międzynarodowa w zakresie rynku usług pocztowych

Analizy rynku telekomunikacyjnego Działanie Konkluzja Efekt Regulacja rynku detalicznej dzierżawy łączy (7/2003) Stwierdzenie skutecznej konkurencji na rynku Uchylenie obowiązków regulacyjnych nałożonych na TP SA (obecnie Orange Polska SA) Regulacja rynku hurtowych usług dostępu szerokopasmowego (5/2007) Wyodrębnienie dwóch rynków: Obszar gmin, gdzie brakuje efektywnej konkurencji 76 obszarów gminnych, gdzie występuje skuteczna konkurencja. Na pierwszym rynku nałożone zostały obowiązki regulacyjne na operatora Orange Polska SA. Na drugim rynku uchylono obowiązki regulacyjne Przegląd rynków krajowych i międzynarodowych połączeń telefonicznych w sieci stacjonarnej (3-6/2003) Stwierdzenie skutecznej konkurencji na rynkach

Współpraca międzyoperatorska Postępowania w sprawie rozstrzygania sporów międzyoperatorskich o dostęp telekomunikacyjny (art. 28 Pt): 48 postępowań o dostęp telekomunikacyjny prowadzonych na podstawie art. 27-31 Pt, 109 postępowań administracyjnych wszczętych przed 2014 r. Postępowania dotyczyły m.in.: sporów międzyoperatorskich w zakresie dostosowania umów do postanowień Oferty SOR, ustalenia/zmiany warunków współpracy i rozliczeń za usługi dostępu użytkowników sieci do usług sieci inteligentnej, dostępu do infrastruktury technicznej Orange Polska (OPL) i operatorów alternatywnych. W ramach prowadzonych postępowań Prezes UKE wydał w 2014 r. m.in. następujące decyzje/postanowienia: 56 decyzji z zakresu dostępu telekomunikacyjnego, w tym m.in.: 8 decyzji rozstrzygających spory, 10 decyzji odmawiających określenia warunków współpracy z zakresu dostępu telekomunikacyjnego), 2 postanowienia w przedmiocie określenia terminu zakończenia negocjacji w zakresie dostępu telekomunikacyjnego, 2 postanowienia odmawiające uzupełnienia decyzji, 2 postanowienia odmawiające wszczęcia postępowania.

Ochrona użytkownika końcowego i usługa powszechna Mapy popytu Na koniec 2014 r. mapy popytu obrazowały dane uzyskane na podstawie około: 49 000 zgłoszeń na Internet stacjonarny, 21 000 zgłoszeń na telefon stacjonarny, 386 000 zgłoszeń na hotspoty. Memorandum w sprawie jakości usług „Raport z prac realizowanych w ramach memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym” Określono zunifikowane, wspólne – do stosowania przez dostawców – wymagania odnośnie do wskaźników jakości usług telekomunikacyjnych i wykonywania ich pomiarów. Stały Polubowny Sąd Konsumencki Do Sądu Polubownego wpłynęło 206 spraw. Przedmiotem sporu były w szczególności: -opłaty za rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przed terminem na jaki została zawarta umowa, -opłaty za świadczenie usług telekomunikacyjnych, -odszkodowania za nienależyte wykonanie usług pocztowych.

Ochrona użytkownika końcowego i usługa powszechna Polityka konsumencka W ramach przeprowadzonych interwencji i postępowań mediacyjnych Urząd „odzyskał” na rzecz konsumentów 1 434 670,69 zł. Przeprowadzono 2944 postępowań mediacyjnych, z czego: 1381 postępowań (46,91%) zostało zakończonych pozytywnie dla konsumenta. Urząd rozpatrzył 5474 wnioski o interwencję, z czego: 3857 wniosków (70,46%) zostało zakończonych na korzyść konsumenta.

Działalność kontrolna Kontrole w zakresie telekomunikacji 18 kontroli doraźnych. Dotyczyły one m.in.: wykorzystywania przydzielonej numeracji , przestrzegania przez JST zakresu i warunków świadczenia usługi dostępu do Internetu bez pobierania opłat. 10 kontroli planowych. Dotyczyły one przestrzegania przez przedsiębiorców obowiązku wynikającego z art. 36 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Kary pieniężne 1526 postępowań administracyjnych w sprawie nałożenia kar pieniężnych. Do ważniejszych postępowań w sprawie nałożenia kar pieniężnych należy zaliczyć m.in. postępowanie zakończone nałożeniem kary pieniężnej na P4 sp. z o.o. za naruszenie obowiązku zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej. Kontrole wyrobów Skontrolowano 1610 wyrobów. w zakresie spełniania przez wyroby zasadniczych, szczegółowych i innych wymagań wyrobów. W trakcie kontroli stwierdzono 513 wyrobów niezgodnych, co stanowi 31,86% wszystkich wyrobów poddanych kontroli. W 2014 r. przeprowadzono badania laboratoryjne 441 wyrobów. Spośród wszystkich poddanych badaniom wyrobów 140 nie spełniło wymogów w zakresie wymagań zasadniczych lub szczegółowych.

Infrastruktura telekomunikacyjna Opublikowano „Raport na temat pokrycia terytorium RP istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną i publicznymi sieciami telekomunikacyjnymi zapewniającymi lub umożliwiającymi zapewnienie szerokopasmowego dostępu do Internetu”; Zmodernizowano Bazę danych o infrastrukturze i usługach szerokopasmowych (SIIS); Przeprowadzonych zostało 57 postępowań administracyjnych na podstawie art. 30 ust. 1 Megaustawy oraz art. 139 ust. 1 Pt, w zakresie dostępu do nieruchomości oraz art. 17 Megaustawy, w zakresie dostępu infrastruktury przedsiębiorcy użyteczności publicznej. Mapa 1. Liczba zrealizowanych inwestycji na obszarze białych plam 2G i 3G Źródło: Raport pokrycia terytorium Rzeczypospolitej Polskiej istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną, zrealizowanymi w 2013 r. i planowanymi w 2014 r. inwestycjami oraz budynkami umożliwiającymi kolokację, sierpień 2014.

Infrastruktura telekomunikacyjna Memorandum o przeciwdziałaniu kradzieży i dewastacji infrastruktury Efektem działań podejmowanych w ramach podpisanego 23 sierpnia 2012 r. „Memorandum w sprawie współpracy na rzecz przeciwdziałania zjawisku kradzieży i dewastacji infrastruktury” było m.in.: wprowadzenie zmian do Ustawy o odpadach, włączenie Memorandum do projektu rządowego „Razem Bezpieczniej”, zmniejszenie zjawiska kradzieży infrastruktury telekomunikacyjnej, założenie Fundacji na rzecz przeciwdziałania kradzieży i dewastacji infrastruktury, propagowanie działań podczas I Międzynarodowej Konferencji przeciwdziałania kradzieżom metali . Wykres 1. Liczba zdarzeń kradzieży infrastruktury Źródło: UKE na podstawie Sprawozdania z działalności Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej za 2014 rok, kwiecień 2015 r.  

Gospodarowanie zasobami numeracji W ramach gospodarowania zasobami numeracji w 2014 r. wydano blisko 500 decyzji dotyczących: Platforma Lokalizacyjno - Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD) Prezes UKE od 31 marca 2011 r. zarządza systemem PLI CBD, która jest częścią ogólnokrajowego Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego. Platforma służy do przekazywania systemom i służbom odpowiedzialnym za przyjmowanie wywołań alarmowych informacji lokalizacyjnych dla zakończenia sieci telefonicznych. Dzięki zbudowaniu PLI CBD skrócił się czas reakcji służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy. • numeracji dla publicznej sieci telekomunikacyjnej (numeracji geograficznej dla sieci stacjonarnej PSTN), • numeracji niegeograficznej dla publicznej sieci radiokomunikacji ruchomej lądowej PLMN (w tym MVNO), • numeracji niegeograficznej dla świadczenia usługi telefonii wykorzystującej pakietową transmisję danych w technologii IP (VoIP), • numerów dostępu do sieci teleinformatycznych NDSI, • numerów krajowych i międzynarodowych punktów sygnalizacyjnych NSPC i ISPC, • numeracji dostępu do usług sieci inteligentnych NDIN, • numerów dostępu do sieci NDS, • numerów strefowych abonenckich usług specjalnych AUS, • kodów sieci ruchomej MNC, • numerów rutingowych NR NP.

Gospodarowanie zasobami częstotliwości Prezes UKE wydał w roku 2014 r. we wszystkich służbach łącznie 67 923 decyzji związanych z obsługą wykorzystania częstotliwości: Rodzaj decyzji Liczba Decyzje w służbie stałej typu punkt-punkt 23 186 Decyzji w służbie ruchomej wydane dla operatorów sieci komórkowych 38 758 Decyzje w służbie ruchomej dla sieci RRL 2066 Decyzje w zakresie służby lotniczej 640 Decyzje w zakresie przydziałów numerów identyfikacyjnych oraz decyzje z zakresu służby morskiej identyfikacje – 329 stacje – 346 Decyzje w zakresie radiofonii 621 Decyzje w zakresie służby stałej typu punkt-wiele punktów 1714 Decyzje w zakresie telewizji 202 Decyzje w służbach satelitarnych 56 Decyzji w służbie amatorskiej wydanych dla cudzoziemców 5 Razem 67 923 Aukcja na rezerwację częstotliwości z zakresu 791-816 MHz oraz 832-857 MHz oraz z zakresu 2500-2570 oraz 2620-2690 MHz 10 października 2014 r. Prezes UKE ogłosił aukcję na 19 rezerwacji częstotliwości z pasma 800 MHz i 2,6GHz, każda na obszarze całego kraju, przeznaczona do świadczenia usług telekomunikacyjnych w służbie radiokomunikacyjnej ruchomej lub stałej. Rozdysponowanie częstotliwości z pasma 800 MHz powinno doprowadzić do zwiększenia liczby podmiotów uczestniczących w rozwoju szybkiego dostępu do Internetu. Uczestnicy aukcji będą zobowiązani do komercyjnego zaoferowania usług w terminie 12 miesięcy od daty doręczenia rezerwacji częstotliwości z pasma 800 MHz oraz nie później niż w terminie 36 miesięcy od daty doręczenia rezerwacji częstotliwości z pasma 2,6 GHz. Ponadto uczestnicy aukcji, którzy otrzymają rezerwacje częstotliwości z pasma 800 MHz, będą zobowiązani do pokrycia w terminie 24 miesięcy zasięgiem własnej sieci z wykorzystaniem przyznanych częstotliwości minimum 83-89% gmin wskazanych przez Prezesa UKE.

W 2014 r. Prezes UKE prowadził kontrole z zakresu: Radiodyfuzja Do końca 2014 r. w Polsce zostało uruchomionych 1001 stacji radiofonicznych, z czego 309 stacji emituje programy Polskiego Radia S.A. lub Rozgłośni Regionalnych Polskiego Radia. zwalczania zakłóceń wzajemnych krajowych służb i stacji nadawczych, zakłóceń zgłoszonych przez inne administracje. W 2014 r. Prezes UKE prowadził kontrole z zakresu:

Współpraca międzynarodowa Współpraca w ramach Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU): Konferencja Pełnomocników Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego (WSIS), Ogólnoświatowe Sympozjum Regulatorów. Działalność w ramach Unii Europejskiej: Współpraca w ramach Komitetu ds. Łączności (COCOM), Współpraca z Radą Unii Europejskiej, Współpraca z Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Współpraca w ramach Europejskiego Organu Regulatorów ds. Łączności Elektronicznej (BEREC): Stymulowanie rozwoju sieci nowej generacji, Ochrona konsumentów, Wspieranie rynku wewnętrznego. Współpraca bilateralna: Algieria, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Gruzja, Mołdawia, Oman, Stany Zjednoczone, Tajlandia, Ukraina.

Postępowania sądowe prowadzone przez Prezesa UKE Do UKE wpłynęło ogółem 206 spraw, w tym: 56 odwołań wniesionych do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), 121 skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA), 2 sprawy dot. wyjawienia majątku, zgłoszenia wierzytelności, wniosków o ogłoszenie upadłości, wytoczenia powództwa z 299 ksh, zawezwania do próby ugodowej, a także przystąpienia przez Prezesa UKE do sprawy cywilnej.

Rachunkowość regulacyjna Liberalizacja rynku pocztowego Konkurs na operatora pocztowego wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych 30 grudnia 2014 r. Prezes UKE ogłosił konkurs na operatora wyznaczonego do świadczenia pocztowych usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym. Obowiązki nowego operatora wyznaczonego obejmą okres 10 lat od dnia 1 stycznia 2016 do końca 2025 r. Rachunkowość regulacyjna Zatwierdzono instrukcję rachunkowości regulacyjnej oraz opis kalkulacji kosztów operatora wyznaczonego na 2015 r., co pozwoli na monitorowanie prawidłowości alokacji kosztów i przychodów oraz sposobu kalkulacji kosztów jednostkowych usług powszechnych i co także będzie miało wpływ na koszt netto obowiązku świadczenia usług powszechnych oraz na wysokość opłat za te usługi. Wskaźnik zwrotu kosztu zaangażowanego kapitału dla operatora wyznaczonego Decyzją z dnia 19 maja 2014 r. Prezes UKE określił dla operatora wyznaczonego wskaźnik zwrotu kosztu zaangażowanego kapitału.

Usługa powszechna Projekty zmian cennika Poczty Polskiej W 2014 r. Poczta Polska S.A. przedłożyła projekt zmian do obowiązującego cennika usług powszechnych, który dotyczył modyfikacji w zakresie dotychczasowego sposobu traktowania kartki pocztowej jak i opłaty za kartkę pocztową ekonomiczną w obrocie krajowym. Zmiany weszły w życie w planowanym przez Pocztę Polską S.A. terminie, tj. od 7 kwietnia 2014 roku. Koszt netto obowiązku świadczenia usług powszechnych za rok 2013 29 stycznia 2014 r. Poczta Polska S.A. przedłożyła Prezesowi UKE do uzgodnienia i zatwierdzenia projekt opisu kalkulacji kosztu netto za 2013 r. 30 czerwca 2014 r. Prezes UKE wydał decyzję, którą dokonał zmian w ww. projekcie opisu oraz zatwierdził opis kalkulacji kosztu netto uwzględniający wprowadzone zmiany.

Działalność kontrolna Kontrolą objęto 36 operatorów pocztowych działających na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych oraz 4 przedsiębiorców niebędących operatorami pocztowymi. Badania jakości powszechnych usług pocztowych W wyniku badania czasu przebiegu przesyłek listowych nierejestrowanych uzyskanego w roku 2014 stwierdzono, że: 65,4% przesyłek listowych priorytetowych było doręczanych w terminie D+1, 91,2% przesyłek listowych priorytetowych było doręczanych w terminie D+2, 97,3% przesyłek listowych priorytetowych było doręczanych w terminie D+3, 81,6% przesyłek listowych ekonomicznych było doręczanych w terminie D+3, 97,3% przesyłek listowych ekonomicznych było doręczanych w terminie D+5. W wyniku badania czasu przebiegu paczek pocztowych przeprowadzonego w 2014 roku stwierdzono, że: 84,4% paczek pocztowych priorytetowych było doręczanych w terminie D+1, 99,4% paczek pocztowych ekonomicznych było doręczanych w terminie D+3.

Współpraca międzynarodowa w zakresie rynku usług pocztowych Działalność międzynarodowa Prezesa UKE na rynku usług pocztowych: Europejska Grupa Regulatorów ds. Usług Pocztowych (ERGP), Komitet Dyrektywy Pocztowej, CERP – Europejski Komitet Regulacji Pocztowej, Światowy Związek Pocztowy (UPU).