Brzesko, 27 maja 2013 r.  Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi założeniami związanymi z marketingiem ich placówki edukacyjnej.  Nabycie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Advertisements

Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Katedra Marketingu Usług
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Biznesplan.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewaluacja w pracy nauczyciela
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
MARKETING INTERNETOWY
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Brzesko, 27 maja 2013 r.

 Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi założeniami związanymi z marketingiem ich placówki edukacyjnej.  Nabycie przez nich umiejętności zastosowania działań marketingowych.  Wykorzystanie umiejętności odpowiedniego doboru i zastosowania instrumentów marketingowych.  Identyfikacja oczekiwań i potrzeb „Klientów” swojej placówki edukacyjnej (uczniów, rodziców, nauczycieli, samorządu lokalnego).

 Marketing w placówce oświatowej (uwzględnienie specyfiki środowiska i samej placówki – wieś, miasto, SP, G, PG).  Oczekiwania wobec edukacji.  Rynki, na których działa szkoła.  Zadania marketingu.  Strategia marketingowa.  Żywotność „produktu”.  Wyzwania dla marketingowego zarządzania szkołą.  Promocja szkoły.  Wizja i misja szkoły.  Pozytywny wizerunek szkoły.  Wybrane formy reklamy usług edukacyjnych.

 Marketingiem nazywamy rozpoznawanie i wyko- rzystywanie znajomości rynku, tzn. występujących na nim związków przyczynowo-skutkowych oraz zależności między podmiotami działającymi na rynku a ich otoczeniem;  jest to jednak zaspakajanie pragnień kryjących się za potrzebami i związanych z nimi źródeł satysfakcji nabywcy.

1. Usługa edukacyjna 2. Cena usługi (koszty) 3. Dystrybucja usługi (dostępność) 4. Promocja usługi (reklama) 5. Ludzie (doskonalenie umiejętności i warunków pracy kadry dydaktycznej)

 co szkoła zamierza zaoferować uczniowi i w jaki sposób wyróżni swoją usługę ?  na jakich warunkach szkoła udostępni usługę uczniowi ?  gdzie, kiedy i w jakich warunkach usługa będzie dostępna ?  w jaki sposób szkoła zamierza poinformować ucznia (rodziców) o swojej ofercie i przekonać do jej wyboru ?  co szkoła zamierza zrobić, aby ludzie zatrudnieni w szkole pracowali jak najlepiej ?

 Uczniowie: ◦ wycieczki, atrakcje, dużo pochwał, mało kar, brak prac domowych, lepszy dostęp do komputerów i Internetu;  Rodzice: ◦ wyposażenie szkoły na wysokim poziomie, dobrze wykształcona kadra, nauka języków, zapewnione bezpieczeństwo dzieci;  Nauczyciele: ◦ rozwój zawodowy, dobry dyrektor, dobrze wyposażona baza szkolna, pomoc ze strony rodziców;  Samorząd lokalny: ◦ uzasadnione wydatki, dobra oferta edukacyjna, pozytywna ocena organu nadzorującego, otwartość na lokalne środowisko.

 wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta,  odgadywanie potrzeb klienta,  uświadamianie tych potrzeb klientowi,  kreowanie i pobudzanie nowych potrzeb,  zaspokajanie tych potrzeb.

Dążenie do wytwarzania i sprzedaży produktu:  którego jeszcze nikt nie ma,  którego możliwie największa liczba osób potrzebuje,  który byłby tak wyceniony, aby nabywców stać było kupić go,  który zapewniałby firmie odpowiedni zysk i dopin- gował jej kierownictwo do dalszego zwiększania produkcji.

 Strategia marketingu nastawiona jest na ciągły rozwój firmy, jej unowocześnianie i tym samym ciągłe badanie rynku, zmienności zachowań klienta, a także obserwację zachowań głównych konkurentów oraz stopnia ich przewagi.  Żywotność każdego produktu jest ograniczona i zmienna w czasie.

AB – mozolne zdobywanie rynku, BC – akceptacja i ekspansja produktu na rynku, CD – stopniowe wyczerpywanie się dalszego rozwoju na dotychczasowej drodze DE – spadek …

 W szkole - zupełnie inaczej niż w zakładzie produkcyjnym – „obróbce” poddaje się młodych ludzi, a nie martwe przedmioty.  W firmie ludzie są przedmiotem, w szkole – podmiotem. Dla dobra firmy można usunąć złych pracowników.  A dobro szkoły? Zawsze pozostaje mniej ważne niż dobro ucznia.

 Zastanawiając się nad tym, czym charakteryzuje się dobra firma i przekładając to na warunki szkoły, należałoby zwrócić uwagę na: dyrekcję, kadrę, kierunki i strategię działania, lokal, warunki pracy, możliwość rozwoju pracowników, reklamę i promocję firmy, no i oczywiście finanse.  Dyrektor szkoły powinien mieć wykształcenie, predyspozycje osobowościowe i mentalne, umiejętność zaplanowania i zrealizowania celów, które pragnie osiągnąć. Duże znaczenie ma tu też otwartość i komunikatywność takiego człowieka. Liczne i życzliwe kontakty z innymi nie są bez znaczenia. Ideałem byłby ktoś z dużym wdziękiem osobistym.

Czynniki rozwoju szkoły;  pozyskać nowych uczniów,  sprawić, by uczniowie więcej korzystali z oferty szkoły,  sprawić, by uczniowie częściej korzystali z oferty szkoły.

 Promocja (formalna) to komunikacja z otoczeniem za pomocą tzw. mieszanki promocyjnej: ◦ promocji osobistej (przekaz osobisty), ◦ reklamy, ◦ promocji dodatkowej, ◦ Public Relations

 Czym się charakteryzujemy jako szkoła?  Jakie mamy tradycje?  Czego uczymy się na lekcjach, a czego po lekcjach?  Jaką posiadamy kadrę?  Jaką posiadamy bazę?  Jakie mamy osiągnięcia?  Czym różnimy się od innych szkół?

 Wizja wyznacza miejsce, do którego chcemy podążać. Jest umysłowym modelem pożądanej/idealistycznej przyszłości.  Ma porywać ludzi do działania.

 Jak powinna wyglądać szkoła naszych marzeń?  Co chcemy osiągnąć ucząc w tej szkole?  Jakie efekty ma przynieść nasza praca?  Jakie plany i zamierzenia pragniemy realizować zgodnie z wcześniej określoną koncepcją szkoły?  Jaki model nauczyciela powinien funkcjonować w naszej szkole, jaki powinien być jego etos?  Czego musimy dokonać, aby osiągnąć sukces?  Czego będą potrzebować nasi uczniowie w przyszłości?

Misja jest swoistym kompasem, który prowadzi w stronę wizji. Odpowiada na pytania;  Po co jesteśmy?  Czym się kierujemy?  Co jest ważne?  Misja nakreśla cel szkoły, wskazuje co ludzie mają robić, czym się mają kierować.

 Wizja,  Misja – wspiera, rozwija i realizuje W(wizję),  Cele ogólne – wspierają, rozwijają i realizują M (misję),  Cele szczegółowe – wspierają, rozwijają i realizują C. O.,  Strategia– wspiera, rozwija i realizuje C. Szcz.,  Plany działania – wspierają, rozwijają i realizują S.

 Metaplan – problem przykładowy: Promocja szkoły. ◦ Jaka jest? ◦ Jaka być powinna? ◦ Dlaczego nie jest taka, jak być powinna? ◦ Co zrobić, aby była taka, jaka być powinna? ◦ Wnioski.

 S (Strengths) – mocne strony: wszystko to co stanowi atut, przewagę, zaletę analizowanego obiektu,  W (Weaknesses) – słabe strony: wszystko to co stanowi słabość, barierę, wadę analizowanego obiektu,  O (Opportunities) – szanse: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu szansę korzystnej zmiany,  T (Threats) – zagrożenia: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej.

 Problem: ………………………………… ◦ mocne strony, ◦ słabe strony, ◦ szanse, ◦ zagrożenia.

Problem: ◦ siły napędowe (czynniki sprzyjające), ◦ siły hamujące, ◦ działania wzmacniające siły napędowe, ◦ działania osłabiające siły hamujące.

 poziom A – bardzo wysoki poziom wypełniania przez szkołę danego wymagania z ww. Rozporządzenia,  poziom B – wysoki poziom spełniania... wymagania...  poziom C –średni poziom spełniania... wymagania...  poziom D – podstawowy poziom spełniania... wymagania...  poziom E – niski stopień spełniania... wymagania…

 sprzyja akceptacji działań szkoły przez podmioty działające w jej otoczeniu  daje większą możliwość udziału w różnych ciekawych przedsięwzięciach  podnosi morale pracowników i uczniów  nakręca spiralę sukcesu  wytwarza dumę z uczęszczania do szkoły i wiąże z nią na wiele lat nawet po opuszczeniu jej murów.

 J. A. Fazlagić – Marketingowe zarządzanie szkołą. Warszawa 2003  D. Elsner – Kreowanie wizerunku szkoły - czas zacząć. Nowa Szkoła 1998 nr 9  G. Habigier - Pipska – Propozycja promocji szkoły. Nowa Szkoła 2001 nr 4