Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Advertisements

Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Projektowanie programów studiów
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Warsztaty zawodoznawcze
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Ekonomika procesów logistycznych
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
Uniwersytety Trzeciego Wieku
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WYDZIAŁ NAUKI o ŻYWNOŚCI (ABSOLWENCI 2012) BADANIE OPINII ABSOLWENTÓW WN O Ż O PROCESIE KSZTAŁCENIA ORAZ ICH LOSY ZAWODOWE.
Badanie losów absolwentów
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
1 Umiejętności informatyczne w przygotowaniu zawodowym przyszłych nauczycieli Krystyna Buchta Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie ZWWF w Białej.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Specjalność: Specjalista Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Technik transportu drogowego
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych specjalności cyklu W treści ankiety zadano pięć pytań w tym jedno otwarte. Pytania dotyczyły oceny procesu kształcenia oraz realizowanych przez poszczególne krupy zajęć efektów. Na pierwsze pytanie Czy po ukończeniu studiów ma Pan/Pani zamiar pracować w zawodzie? Większość z ankietowanych odpowiedziała pozytywnie. Może to świadczyć o tym że podczas studiów jesteśmy w stanie zainteresować studentów Oceanografią oraz że widzą potrzebę i chęć dalszego samodzielnego rozwoju. Kolejne pytanie dotyczy wykładów z przedmiotów kierunkowych. Ponad połowa z ankietowanych oceniła je pozytywnie jednak wśród nich zdecydowanych głosów było bardzo mało. Może to świadczyć o koniczności ulepszania procesu kształcenia na teoretycznych kursach kierunkowych ewentualnie poszukiwaniu nowych- nowoczesnych metod kształcenia. Trzecie pytanie miało dotyczyć realizacji ćwiczeń z przedmiotów zawodowych. Ich przebieg pozytywnie ocenia średnio połowa ankietowanych przy czym dla specjalności geologiczno-fizyczno-chemicznej odsetek jest niższy jednak pojawia się niewielka grupa osób oceniających ćwiczenia zdecydowanie pozytywnie której brak wśród specjalności biologicznej gdzie odsetek głosów pozytywnych jest większy i przekracza 50%. Jest to sygnał do pracy nad rozwijaniem kierunkowych umiejętności kształcenia. Kolejne pytanie dotyczyło realizacji zajęć praktycznych. Wśród studentów specjalności geologiczno-fizyczno- chemicznej większość głosów jest pozytywna z niewielkim odsetkiem zdecydowanie dobrych ocen. Ocena zajęć praktycznych przez studentów specjalności biologicznej jest zdecydowanie negatywna. Widać wyraźną potrzebę pracy nad rozwojem efektów związanych z kompetencjami miękkimi które mogą być realizowane na zajęciach praktycznych i laboratoriach. Ostatnie pytanie w treści było otwarte, generalnie studenci wykazywali chęć poświęcenia w toku studiów większej ilości godzin na zajęcia praktyczne, ćwiczenia i przedmioty specjalistyczne oraz laboratoria- głosy choć różne w ilości były zgodne. W mniejszym stopniu zwrócono uwagę na rozwój umiejętności programowania, prowadzenia kursów nowoczesnymi metodami oraz przedstawiania światowych osiągnięć studiowanej dziedziny, większy udział w planie studiów rejsów po morzu, przedmiotów do wyboru oraz zaangażowanie pracodawców. Ogólnie pytania otwarte pokrywają się z zadanymi wcześniej pytaniami. Zwracają uwagę na potrzebę zwiększenia rolę umiejętności oraz rozwój kompetencji miękkich. Opinia, którą możemy wyciągnąć z ankiety pokrywa się z wynikami cyklicznych konsultacji prowadzonych przez Dyrekcję Instytutu Oceanografii UG ze studentami, pracodawcami oraz pracownikami Instytutu. Istnieje potrzeba poszukiwana nowych metod kształcenia w celu opanowania przez absolwentów szerszego spektrum umiejętności kierunkowych oraz wyraźny sygnał rozwoju kompetencji miękkich.