Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Zmiany w prawie oświatowym
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Przykładowy model podziału środków
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.

Kuratorium Oświaty w Opolu Wyniki przeprowadzonej analizy sprawowanego nadzoru w placówkach doskonalenia nauczycieli w szczególności realizacja grantów. Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli, czyli jak zmieniają się zadania ośrodków doskonalenia w zakresie wspomagania szkół. Formy współpracy kuratorium z placówkami doskonalenia nauczycieli. Doświadczenia placówek – dyskusja. Podsumowanie spotkania Program spotkania:

Kuratorium Oświaty w Opolu Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli, jak zmienią się zadania w zakresie wspomagania szkół

Kuratorium Oświaty w Opolu Rekomendacje dotyczące zmian w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli być blisko szkoły i pracować na potrzeby szkoły (rady pedagogicznej jako całości i szkoły jako instytucji); wykorzystywać potencjał różnych instytucji, które mogą świadczyć na rzecz szkoły, organizować ich współpracę; realizować zadania polegające na wspomaganiu pracy szkół, obejmujące w szczególności: diagnozowanie problemów szkoły, planowanie działań rozwojowych, organizację i realizację zaplanowanych działań, ocenę efektów przeprowadzonych działań; doskonalenie nauczycieli powinno być traktowane jako element wspomagania służącego szkole polegający na motywowaniu nauczycieli do dalszego kształcenia w miejscu pracy, indywidualnie lub w grupie innych nauczycieli, dostarczaniu odpowiedniej oferty szkoleń i ich organizowaniu

Kuratorium Oświaty w Opolu Rekomendacje dotyczące zmian w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli Do placówek doskonalenia nauczycieli - w związku z realizacją wspomagania szkół – powinien należeć także obowiązek: organizowania współpracy szkół (np.: tworzenie sieci szkół), polegającej na współdziałaniu dyrektorów i nauczycieli (np.: opiekunów stażu, liderów, przewodniczących zespołów, nauczycieli przedmiotów) tworzenia i prowadzenia bazy zasobów, niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań przez szkoły i placówki (specjaliści, wydawnictwa, inicjatywy) informowania o kierunkach polityki oświatowej państwa, w tym planowanych i wprowadzanych zmianach;

Kuratorium Oświaty w Opolu Zmiany w przepisach prawa oświatowego Nowelizacja rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej: w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli w sprawie szczegółowych zasad działania bibliotek pedagogicznych w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno- pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych w sprawie nadzoru pedagogicznego

Kuratorium Oświaty w Opolu Nowe zadania obowiązkowe publicznych placówek doskonalenia Organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie wynikającym z: kierunków polityki oświatowej państwa oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty, wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych, wymagań stawianych szkole lub placówce, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej;

Kuratorium Oświaty w Opolu Nowe zadania obowiązkowe publicznych placówek doskonalenia Organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie: realizacji podstaw programowych, w tym tworzenia programów nauczania diagnozowania potrzeb uczniów i indywidualizacji procesu nauczania i wychowania przygotowania nauczycieli oraz dyrektorów szkół do analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników sprawdzianu i egzaminów oraz korzystania z nich w celu doskonalenia pracy zarządzania oświatą dla dyrektorów szkół i placówek przy jednoczesnym obowiązku prowadzenia doskonalenia

Kuratorium Oświaty w Opolu Zachowane zadania obowiązkowe wojewódzkich placówek doskonalenia prowadzenia wojewódzkiego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenia i udostępniania informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli

Kuratorium Oświaty w Opolu Nowe formy realizacji zadań obowiązkowych przez publiczne placówek doskonalenia organizowanie i prowadzenie w szkołach i placówkach wspomagania we wskazanych przez szkołę lub placówkę zakresach organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek upowszechnianie przykładów dobrej praktyki

Kuratorium Oświaty w Opolu Organizowanie i prowadzenie w szkołach i placówkach wspomagania Organizowanie i prowadzenie w szkołach i placówkach wspomagania we wskazanych przez szkołę lub placówkę zakresach będzie obejmować: pomoc szkole w zakresie diagnozowania potrzeb lub problemów ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub rozwiązania problemów zaplanowanie, adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb szkoły oraz jej możliwości, form wspomagania i ich realizacja, wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania FORMA OBOWIĄZKOWA OD 2016 ROKU

Kuratorium Oświaty w Opolu Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia W ramach organizowanych i prowadzonych przez placówki doskonalenia nauczycieli sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół będzie możliwe organizowanie doskonalenia w różnych formach obejmujących: spotkania z udziałem zewnętrznych ekspertów (np. wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe), formy inicjowane przez organizatora i prowadzącego sieć (np. organizowanie lekcji pokazowych, omawianie dobrych praktyk, wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań bieżących problemów dydaktycznych i wychowawczych).

Kuratorium Oświaty w Opolu Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia  Sieci współpracy będą mogły mieć charakter: przedmiotowy (np. sieć współpracy matematyków, polonistów czy przyrodników) lub problemowy (np. sieć współpracy dyrektorów szkół, nauczycieli pracujących z uczniem zdolnym czy też sieć łącząca osoby zainteresowane rozbudzeniem nauczycielskiej kreatywności).  Działania sieci wspierane będą poprzez aktywności podejmowane przez uczestników sieci na platformach internetowych

Kuratorium Oświaty w Opolu Planowanie pracy zmieniono okres planowania pracy placówek doskonalenia z roku kalendarzowego na rok szkolny, określono zakres zadań, które powinny być ujęte w planach pracy publicznych placówek doskonalenia nauczycieli, odnosząc ten zakres do obowiązkowych zadań określonych odpowiednio dla poszczególnych placówek