Lokalny Program Wspierania Uzdolnień w powiecie kartuskim Dorota Granoszewska-Babiańska Departament Edukacji i Sportu UMWP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
LOKALNY PROGRAM WSPIERANIA UZDOLNIE Ń. LOKALNE CENTRUM NAUCZANIA KREATYWNEGO W MALBORKU UCZNIOWIE SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH KLAS I, II, III MATEMATYKAMATEMATYKA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Lokalny Program Wspierania Uzdolnień w powiecie kartuskim Dorota Granoszewska-Babiańska Departament Edukacji i Sportu UMWP

-stypendia motywacyjne, -dodatkowe godziny w programie nauczania, -projekty międzyszkolne, -upowszechnianie informacji i sukcesach uczniów, -współpraca z uczelniami wyższymi, -granty dla organizacji pozarządowych, -praktyki w ramach projektów europejskich, -obozy naukowe odkrywania talentów (Poławiacze Pereł) -projekty konkursowe POKL – zajęcia pozaszkolne, -finansowanie uczestnictwa uczniów w konkursach i przedsięwzięciach o różnym zasięgu Dotychczasowe lokalne inicjatywy wspierania uzdolnień uczniów

Cele:- stworzenie uczniom możliwości planowego rozwijania zdolności i zainteresowań, - towarzyszenie w rozwoju uczniom wybitnie uzdolnionym, w tym w kierunkach ścisłych, - doskonalenie umiejętności uczenia się i nauczania, - podnoszenie jakości i efektywności kształcenia, Lokalny Program Wspierania Uzdolnień

Cele:- umożliwienie wymiany doświadczeń i przykładów praktyki wspierania uzdolnień uczniów, - doskonalenie kadry nauczycielskiej i pracowników PPP w obszarze wspierania uczniów uzdolnionych, - stworzenie sieci szkół i PPP wspierających uczniów uzdolnionych, - korelacja działań różnych instytucji i podmiotów na rzecz wspierania rozwoju uczniów uzdolnionych. Lokalny Program Wspierania Uzdolnień

1.Sieć szkół wspierających uzdolnienia -tworzenie warunków każdemu uczniowi do rozwoju pasji i zainteresowań, -wymiana doświadczeń pomiędzy szkołami i nauczycielami, -wspieranie uczniów o uzdolnieniach kierunkowych, osiągających sukcesy w olimpiadach i konkursach oraz takich, którzy przejawiają różnorodne zainteresowania, wynikające z ich możliwości twórczych, oryginalności i kreatywności W jaki sposób działa Program

2. LCNK Tworzy warunki do kreatywnego nauczania i uczenia się, do podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności ucznia uzdolnionego w różnych dziedzinach oraz wspiera jego harmonijny rozwój, poprzez: -prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, -objęcie ucznia, rodzica i nauczyciela pomocą i/lub opieką psychologiczno-pedagogiczną, -zagwarantowanie uczniowi merytorycznego wsparcia nauczyciela, pracownika LCNK oraz uczelni wyższej,

2. LCNK -uczestnictwo w zajęciach na portalu edukacyjnym z platformą e-learningową i modułem InfoZadania, -organizowanie letnich obozów naukowych oraz wycieczek dydaktycznych, -umożliwienie korzystania z pracowni przedmiotowych i pomocy naukowych, -budowanie indywidualnej ścieżki edukacyjno- zawodowej ucznia uzdolnionego w oparciu o współpracę z uczelniami i pracodawcami.

zadaniespecyfikacja proponowany budżet uwagi rocznie w zł na 1 uczestnika w zł koszty utrzymania - korzystanie z pomieszczeń w tym adminitracyjnych, z wyposażeniem (tel/fax, ksero, komputer) media (woda, prąd, ogrzewanie, telefon), utrzymanie czystości, materiały biurowe, dostęp do internetu 400 zł x 12 m-cy 4 800,0080,00 zadanie może być realizowane bezkosztowo - włączone do wydatków rzeczowych szkoły lub placówki, przy której funkcjonuje LCNK porozumienie z samorządem województwa: prowadzenie platformy edukacyjnej dla powiatu bezkosztowo (zadanie prowadzi samorząd województwa w ramach CEN) zatrudnienie kadry nauczycielskiej 1 koordynator 1 x 400 zł x 12 m-cy 4 800,0080,00 6 nauczycieli G. 146 godz. (rok) x 45 zł 6 570,00219,00 możliwe zawarcie umowy z gminami o pomocy finansowej na współfinansowanie kosztów pracy nauczyciela w LCNK. Możliwe też wykorzystanie przez powiat dochodów z SOC, waga P43 na zajęcia pozaszkolne PG. 146 godz. (rok) x 45 zł 6 570,00219,00 Wstępny kosztorys prowadzenia LCNK - jako element wdrożenia LPWU

zatrudnienie kadry nauczycielskiej psycholog bezkosztowo - wspomaganie młodzieży i szkół w zakresie rozwijania uzdolnień jest zadaniem statutowym PPP opieka nauczyciela (wyjazdy na uczelnie) G. 6 godz. X 4 spotkania x 45 zł 1 080,0036,00 PG. 6 godz. x 6 spotkań x 45 zł 1 620,0054,00 praca wykładowcy G. 6 godz. x 4 spotkania x 200 zł 4 800,00160,00 G. 6 godz. x 6 spotkania x 200 zł 7 200,00240,00 konsultant / ekspert / doradca bezkosztowo - wspomaganie nauczycieli w zakresie rozwijania uzdolnień młodzieży jest zadaniem statutowym placówki doskonalenia nauczycieli nagrody 5 uczniów x 150 zł750,0012,50 RAZEM38 190,00 zł1 100,50 zł

3. Nagrody Starosty -stypendium motywacyjne. 4.Jednorazowa, roczna nagroda Starosty dla nauczyciela za twórcze i kreatywne działania wspierające rozwój ucznia uzdolnionego. 5.Przedsięwzięcia edukacyjne o wysokich walorach wychowawczych, skierowane do dzieci i młodzieży uzdolnionej, organizowane z uwzględnieniem priorytetów wskazanych przez Powiat na dany rok, zgodnie z planem współpracy samorządu z organizacjami samorządowymi.

6. Mecenat i upowszechnianie informacji o wynikach i efektach pracy z uczniami uzdolnionymi poprzez: -publikowanie w mediach przez nauczycieli, uczniów i rodziców, materiałów i wypowiedzi, -prezentowanie osiągnięć uczniów i prac LCNK o przekazywanie ich Radzie Konsultacyjnej projektu -promocja w celu rozwijania kariery naukowej i zawodowej wybitnych uczniów i absolwentów.

1.Uczniowie -poznanie własnego stylu uczenia się, typu inteligencji, technik organizacji materiału, -wykorzystania tej wiedzy w procesie uczenia się, -wzrost motywacji i kompetencji, -przygotowanie do efektywnego uczenia się przez całe życie, -wzrost umiejętności współpracy, planowania i realizowania celów. Spodziewane efekty

2. Szkoły: -rozwój kreatywności i umiejętności nauczycieli oraz wzbogacanie metod pracy, -uaktualnienie wiedzy na temat procesów poznawczych, w tym sposobów efektywnego uczenia i nauczania, -zwiększenie udziałów rodziców w życiu szkoły, -wzrost liczby uczniów osiągających mierzalne sukcesy, Spodziewane efekty

2. Szkoły: -wzrost liczby uczniów uczestniczących w zajęciach pozalekcyjnych, -promocja szkoły w środowisku lokalnym, -poszerzenie oferty edukacyjnej szkół, -przełamywanie barier utrudniających wykorzystanie umiejętności i wiedzy nabytej we wcześniejszych etapach edukacyjnych. Spodziewane efekty

1.Koszty utrzymania rezultatów projektu Zdolni z Pomorza 2.Trudności w pozyskiwaniu nauczycieli do pracy w LCNK 3.(uczelnie ?) ……………………………… 4.(pracodawcy?) ………………………….. Zagrożenia

Wziąć to, co najlepsze, i tym się podzielić... -sieci współpracy, -szerokie i wielorakie oddziaływanie wspomagających, -baza dobrych praktyk (wyjątkowi nauczyciele, pomocne uczelnie, wspierający pracodawcy, przyjazny system).

Dziękuję za uwagę Dorota Granoszewska-Babiańska