Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
Sale W szkole jest 17 sal: chemiczna, biologiczna, plastyczna, polonistyczna, językowe, informatyczna, sekretariat, matematyczna, geograficzna, biblioteka.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Koncepcja pracy szkoły
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
DIAGNOZA W SZKOLE.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Asystentura Comeniusa – Georgi Georgiev
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
System edukacji w Polsce
Proponujemy:  naukę języka przez 5 godzin w tygodniu  lekcje z wykorzystaniem technik multimedialnych  poznanie kultury krajów anglojęzycznych  zajęcia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Szkoła Podstawowa Nr 55 im. Eugeniusza Lokajskiego szkoła z klasami sportowymi: lekkoatletyka pływanie Adres: Łódź, ul. Mackiewicza 9, tel
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Łódź, ul. Wici 16 tel fax
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha Łódź, ul. Jaskrowa 15.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Szkoła Podstawowa nr 16 w Krakowie ul. Dietla 70
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Doskonalenie nauczycieli granty
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Jak uczymy się niemieckiego
Szkoła z mocą zmieniania świata!
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
w Szkole Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku
Zapis prezentacji:

Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015

Szkolnictwo w Finlandii

Dlaczego Finlandia? W ostatnich studiach PISA (Projekt Międzynarodowej Oceny Uczniów) Finowie zajęli pierwsze miejsca na świecie. Od momentu, kiedy szkoły fińskie osiągały takie wspaniałe wyniki w badaniach, szkoły na całym świecie rozpoczęły wnikliwe poszukiwania przyczyn owych sukcesów.

Jaka jest ta fińska edukacja? - kształcenie prowadzone jest w językach urzędowych fińskim i szwedzkim oraz angielskim - ocenianie „bez ocen” - całkowita inkluzja społeczna, niedyskryminowanie - wszystkie szkoły w badaniach wydają się być dobre, niewielkie różnice pomiędzy uczniami osiągającymi najlepsze i najgorsze wyniki - prawie wszystkie szkoły są państwowe (niepaństwowe są bezpłatne) - w szkołach podstawowych nie ma testów i list rankingowych

- rywalizacja pojawia się dopiero między szkołami ponadpodstawowymi - liczba uczniów przypadająca na jednego nauczyciela (16) -bezpłatne studia podyplomowe - studia magisterskie są w języku angielskim - brak kontroli szkół -odpowiedzialność za samoocenę - brak oceny zewnętrznej -nie ma formalnej oceny nauczyciela - kultura zaufania

- Rząd decyduje co znajdzie się w programie, ale nie ingeruje w metody pracy nauczycieli Nikt nie pilnuje wejścia do szkoły, ubrań, nie ma dyżurów Wychowywać należy wyłącznie w domu, by nie upokorzyć dziecka przy innych Do pisania używa się ołówka a w klasie 1. pisze tylko literami drukowanymi W klasach sprzątają nauczyciele i uczniowie Wiele zadań manualnych. Robią szale, rękawiczki, szyją ubrania, robią meble, gotują, prasują, poznają obsługę urządzeń Najczęściej wykorzystywana metoda to metoda projektu (zintegrowane projekty łączące różne dyscypliny Nauczyciel spędza średnio 4 godziny dziennie w klasie. Jest zobowiązany przeznaczyć 2h tygodniowo na doskonalenie swoich umiejętności i kompetencji (kursy są bezpłatne)

„Nie postrzegamy rzeczy takimi jakimi są, ale takimi jak my jesteśmy” W pierwszych sześciu latach nauki nie chodzi o sukces akademicki, dlatego nie ocenia się uczniów. Chodzi o to, aby dziecko było gotowe do uczenia się później i znalazło swoją pasję. Integralną częścią nauki jest zabawa. Na pierwszym miejscu jest stawiana współpraca nauczyciela z uczniem na zasadzie partnerstwa.

Sala gimnastyczna w Lumon Lukio

Sala teatralna w szkole

Stołówka szkolna

Sale bez ścian….????

Sala językowa w remoncie…

Cytat jednego z nauczycieli fińskich: „Nie ważne jakich metod użyje nauczyciel…może liczyć patyczki w lesie z dziećmi…ma jeden cel..nauczyć. To tak jak w górach…mamy wspólny cel, by dojść na szczyt, każdy ma swój sposób, ale najważniejsze jest by tam dojść…tak jest z naszymi metodami.”

PODZIĘKOWANIA Składam serdeczne podziękowania dla Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, za umożliwienie uczestnictwa w projekcie „Coaching i Tutoring w stronę nowoczesnej dydaktyki” oraz panu dyrektorowi Jackowi Otto za wsparcie w jego realizacji. Wierzę, iż wszystkie lekcje, spotkania, rozmowy oraz wyjazd studyjny pomogą nam szybciej dotrzeć do celu….na szczyt dobrej edukacji. Anna Rudnicka-Ostrowska