Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego w Toruniu Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Edukacji Wydział Projektów Edukacyjnych i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
"Nowoczesny Nauczyciel
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
„Programowanie czas zacząć”
Szkoła Nauczycielem stoi
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego w Toruniu Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Edukacji Wydział Projektów Edukacyjnych i Stypendiów COACHING I TUTORING – w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel projektu: g łównym celem projektu jest wzrost skuteczności kształcenia poprzez podniesienie kompetencji 2 50 nauczycieli języków obcych z województwa kujawsko - pomorskiego, którzy będą uczestniczyć w różnorodnych formach doskonalących warsztat pracy nauczyciela z zakresu języków obcych w okresie realizacji projektu, tj. od do

Cele szczegółowe:  rozwój kompetencji dydaktycznych w zakresie metodyki nauczania języków obcych ;  z większenie umiejętności pedagogicznych pozwalających na skuteczne diagnozowanie specyficznych potrzeb edukacyjnych ucznia i wdrożenie skutecznych działań wychowawczych.

Wartość projektu: ,97 zł Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Priorytet IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty).

Rodzaj wsparcia, jakie otrzymuje nauczyciel – uczestnik projektu: Coaching Tutoring – w grupie 5 uczniów I-V.2015 Warsztaty metodyczne X-XII.2014 Seminaria X-XII.2014 Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w oparciu o autorski program I-V.2015 Kursy, szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe Studyjne wyjazdy zagraniczne dla maksymalnie 150 osób - IX.2015

Czym jest tutoring?  Tutoring – najczęściej rozumiany jest jako zindywidualizowana, regularna współpraca nauczyciela-tutora z uczniem, podczas któr ej – w ramach cyklicznych spotkań - uczeń pracuje pod kierunkiem tutora nad własnym rozwojem, a więc np. poznaniem siebie, wybranego obszaru wiedzy, rozwinięciem umiejętności samodzielnego jej zdobywania oraz nad tym, jak może odkrywać i wykorzystywać swoje talenty.

Na czym polega coaching?  Coaching to przede wszystkim partnerska relacja między coachem, czyli kimś w rodzaju osobistego trenera a osobą zdecydowaną na takie współdziałanie. Coach koncentruje się na tym, czego Ty chcesz, aktywnie słucha, jakie są Twoje potrzeby, zadaje pytania, które pomogą Ci dostrzec najlepsze rozwiązanie.  W szkołach i innych placówkach edukacyjnych coaching znajdzie zastosowanie wszędzie tam, gdzie istnieje system przekazywania informacji zwrotnych, a praca nauczycieli jest postrzegana nie tylko przez pryzmat systemu oceniania.

Seminaria  Zostaną przeprowadzone seminaria, podczas których nauczyciel zapozna się z metodologią pracy metodą tutoringu.  Projekt zakłada, że seminaria będą prowadzone w grupie ok. 40 osób, co oznacza, że zorganizowanych zostanie 6 grup seminaryjnych. Wsparciem objętym zostanie 250 nauczycieli.  Zajęcia realizowane będą w formie weekendowej. Każdy dzień seminarium obejmować będzie 8 godz. zajęć (razem 16 godz).

Seminaria c. d.  Zostaną zapewnione materiały dydaktyczne oraz catering. Zrefundowane zostaną koszty dojazdów nauczycieli na warsztaty i seminaria.  Realizacja warsztatów i seminariów odbywać się będzie w następujących, największych miastach regionu : Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Grudziądz. Takie rozwiązanie pozwoli zminimalizować koszty dojazdu i czas podróży uczestników.

Warsztaty metodyczne dla nauczycieli  Każdy nauczyciel będzie uczestniczył w dodatkowych formach wsparcia – warsztatach metodycznych w zakresie:  przygotowania autorskiego programu nauczania;  ewaluacji swojego warsztatu pracy, mając na względzie osiąganie efektów nauczania wyrażonych wynikami egzaminów zewnętrznych;  oceniania ucznia, aby wspierać go w rozwoju (nauczyciele zapoznają się z zasadami takiego oceniania i przygotują się do ich stosowania w swojej pracy dydaktycznej).

Tutoring (wzmocnienie pracy wychowawczej w szkole)  Prowadzenie zajęć z tutoringu pozwoli nauczycielowi lepiej zrozumieć misję jego zawodu, udoskonalić warsztat pracy, a zwłaszcza umożliwi rozwinięcie kompetencji wychowawczych.  Każdy nauczyciel obejmie opieką merytoryczną jako tutor grupę 5 uczniów ze szkoły, w której pracuje i odbędzie 30 godz. spotkań (20 godz. zaj. dydaktycznych i 10 godz. przeznaczonych na pracę związaną z dokumentacją).

Tutoring - metody i techniki pracy:  Zajęcia mogą zostać zrealizowane w ramach tzw. „godzin karcianych”.  O doborze uczniów do grupy tutorskiej zdecyduje nauczyciel wraz z dyrektorem szkoły (nauczyciel wskaże kryteria doboru uczniów do zajęć).  Dla każdego ucznia wypracowany zostanie - w oparciu o diagnozę jego potrzeb - Indywidualny Plan Rozwoju.

Jakie działania rozwojowe zostaną zaproponowane?:  diagnoza potrzeb rozwojowych i szkoleniowych związanych z nauczaniem;  planowania procesów rozwojowych i programów szkoleniowych;  prowadzenia ewaluacji efektywności programów szkoleniowych i rozwojowych;  opracowanie autorskich programów nauczania – scenariuszy zajęć pozalekcyjnych z języka obcego (12 godz.), zaakceptowanych przez coachów i ich wdrożenie w szkołach;  opracowanie Indywidualnych Planów Rozwoju uczniów w ramach zajęć z tutoringu (30 godz.).

Dodatkowe formy wspierające warsztat zawodowy nauczyciela  Kursy doskonalące, szkolenia podnoszące kompetencje, warsztaty, studia podyplomowe – istnieje możliwość ich sfinansowania w wysokości do zł brutto na osobę.  Dodatkowa ścieżka rozwoju nauczyciela zostanie dobrana indywidualnie, w drodze konsultacji z coachem (może również zostać zasugerowana przez dyrektora szkoły).  Przykładowe kursy: komunikacj a w relacji nauczyciel-uczeń, wystąpienia publiczne, diagnoza i rozwiązywanie problemów w grupie rówieśniczej, rodzinie itp.

Szkoleniowe zagraniczne wyjazdy studyjne  We wrześniu 2015 r. zorganizowane zostaną 5-dniowe studyjne wyjazdy zagraniczne dla grupy maksymalnie 150 osób: do Niemiec (1 grupa) i Finlandii (3 grupy).  Uczestnicy wyjazdów odwiedzać będą placówki oświatowe u zagranicznych partnerów, wymienią się doświadczeniami w zakresie modelowych rozwiązań, stosowanych głównie w nauczaniu języków obcych, które będą upowszechnianie jako dobre praktyki na gruncie lokalnym i regionalnym.  W kosztach wyjazdu uwzględniony został: nocleg, całodzienne wyżywienie, koszty podróży, ubezpieczenie, miejscowy transport, program edukacyjno- integracyjny.

Platforma edukacyjna  Platforma edukacyjna będzie bazą tematów, tekstów naukowych i innych opracowań, materiałów edukacyjnych i metodycznych, w tym audiowizualnych, stanowiących wspólne zasoby do swobodnego wykorzystania.  Platforma będzie oferować newsletter i wewnętrzny panel dyskusyjny udostępniany uczestnikom projektu, stwarzając im możliwość udzielania porad on-line.

Podsumowanie Dzięki powyższym działaniom projektowym coaching i tutoring mogą stać się nowoczesnymi, innowacyjnymi metodami skutecznej pracy dydaktycznej w szkołach województwa kujawsko- pomorskiego! Oprac. Biuro projektu, wrzesień 2014; aktualizacja - sierpień 2015.