W drodze do maksimum efektywności… Coaching w biznesie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
RAPORT.
Jakość, zaufanie, konsekwencja
Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Hotel Courtyard – Warszawa
Znaczenie podręcznika
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Definicje operacji.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
tel.: Marynino 28, Serock.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Title Slide 1 It starts with you
Usługi Enterprise Europe Network
Co chcieliśmy osiągnąć?
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
JAKUB JAGIEŁŁO. CO TO JEST ?  Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Specjalność: Controlling Katedra Rachunkowości Katowice, r.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Nasz wpływ na kwestie globalne
Przykłady dobrych praktyk
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

W drodze do maksimum efektywności… Coaching w biznesie. Krzysztof Papis Trener Zarządzania Certyfikowany Coach ICC International Coaching Certyfication Wrocław, 10 czerwca 2008 r.

Jedna z wielu definicji… CO TO JEST COACHING? Jedna z wielu definicji… Coaching to ustrukturyzowany, praktyczny proces oparty na partnerskiej współpracy coacha z klientem, zmierzający do zwiększenia efektywności klienta oraz organizacji, w której on pracuje.

Są różne rodzaje i zastosowania coachingu… … najważniejszy jednak podział to: Coaching … … dotyczący prywatnej sfery życia tzw. life coaching. … stosowany w kontekście organizacyjnym i biznesowym (np. executive coaching, coaching menedżerski)

6 głównych charakterystycznych cech coachingu: Jest określony w czasie, Może dotyczyć zarówno celów organizacyjnych, jak i indywidualnych, Pomaga klientowi dojść samodzielnie do rozwiązań, Koncentruje się na konkretnych celach, obszarach, wyzwaniach/problemach, Skupia się na rozwoju i zwiększeniu efektywności klienta, Składa się z indywidualnych sesji coacha z klientem.

Z roku na rok zwiększa się liczba firm korzystających z coachingu… Raport Chartered Institute of Personnel and Development wykazał, że: W ciągu ostatnich lat, 79% firm w Wielkiej Brytanii korzystało z coachingu! Wykorzystanie coachingu jako narzędzia rozwoju w ciągu ostatnich kilku lat wzrosło aż o 77%!   PYTANIE: Co jest przyczyną tak dużego wzrostu wykorzystywania coachingu przez firmy?

SKUTECZNOŚĆ COACHINGU! Odpowiedź brzmi: SKUTECZNOŚĆ COACHINGU! Development Dimensions International przeprowadziło w firmach naukowe badania na temat tego jaki wpływ ma coaching na korzystające z niego osoby?   46 % ankietowanych, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma wspaniały wpływ . 45% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma umiarkowany wpływ . 8% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma mały wpływ . 1% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma niewielki wpływ .

Podsumowując: 91% osób korzystających z coachingu stwierdziła, że coaching miał znaczący wpływ na ich życie!

Na podstawie intensywnych badań przeprowadzonych w 2005 r Na podstawie intensywnych badań przeprowadzonych w 2005 r. przez Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) ustalono, że: 12 najczęstszych powodów, dla których firmy inwestują w coaching to : Poprawienie indywidualnych wyników - 78 % Radzenie sobie ze słabymi wynikami - 30% Poprawienie wydajności - 28% Planowanie kariery i rozwoju osobistego -27% Rozwijanie przyszłych pracowników wyższego szczebla -26% Utrzymanie procesu uczenia się - poniżej 25%

12 najczęstszych powodów, dla których firmy inwestują w coaching c.d 7.Motywowanie pracowników - poniżej 25% 8.Przyspieszenie zmian organizacyjnych - poniżej 25% 9.Chęć poprawienia zatrzymywania pracowników - poniżej 25% 10.Zmniejszenie kosztów wysyłania pracowników na zewnętrzne kursy - poniżej 25% Pomoc w utrzymaniu równowagi między życiem rodzinnym, a pracą - poniżej 25% 12.Zaspokojenie zapotrzebowania na coaching ze strony pracowników - poniżej 25%

CO MOŻNA OSIĄGNĄĆ DZIĘKI COACHINGOWI?

Kategorie efektów coachingu Mierzalnymi, dla organizacji, efektami zmiany osiągniętej poprzez coaching są np.: wzrost produktywności, poprawa jakości, siła organizacji, lepsza obsługa klienta, redukcja kosztów, wzrost zysków, wzrost obrotów. Niematerialne efekty coachingu dla organizacji to między innymi: lepsze relacje z pracownikami, z otoczeniem i klientami, lepsza praca zespołowa, zadowolenie z pracy, mniej konfliktów, większe zaangażowanie i motywacja pracowników.

Przykłady wskaźników określających zmiany indywidualne osiągnięte poprzez coaching: WIĘKSZA INDYWIDUALNA EFEKTYWNOŚĆ WDRAŻANIA W PRAKTYKĘ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UZYSKANEJ NA SZKOLENIACH (coaching jako uzupełnienie szkoleń i wsparcie procesu rozwoju pracowników po szkoleniach) poprawa organizacji czasu pracy, szybkość i trafność podejmowania decyzji, równowaga osobista, głównie pomiędzy życiem osobistym i zawodowym, zadowolenie i zaangażowanie w pracę (lub przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu), rozwój kariery (awans lub zmiana pracy)

Coaching w Polsce … Z roku na rok zwiększa się liczba firm korzystających z usług coachów, stale powiększa się liczba coachów zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, następuje coraz silniejszy proces regulacji i standaryzacji coachingu i jego rynku. Przykładem mogą być prace komisji do spraw coachingu przy PIFS, która w roku 2007 wypracowała dokumenty: Kodeks Dobrych Praktyk Coachingu, Kodeks Etyczny Coachingu, Opis Usługi Coacha, następuje coraz większa profesjonalizacja rynku (m.in wzrost ilości coachów posiadających uznane w świecie certyfikaty) OBECNIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA DOTACJI UNIJNYCH NA COACHING !

Najważniejsze organizacje coachów na świecie. International Coach Federation www.coachfederation.org International Coaching Community www.internationalcoachingcommunity.com

Jedne z najważniejszych organizacji coachów w Polsce. Polski oddział ICF http://pol.icf.org.pl Coaching Partners to Polska Społeczność Coachów posiadających certyfikat INTERNATIONAL COACH ICC wydany przez International Coaching Community (ICC). www.coachingpartners.pl Izba Coachingu 15 grudnia 2007r. odbyło się Walne Zgromadzenie Założycieli Izby Coachingu www.izbacoachingu.pl

Polecane lektury wydane w języku polskim: „Mistrzowski coaching” Robert Hargrove „Mistrz coachingu” dr Angus McLeod „Coaching dla kadry menedżerskiej” Mary Beth O’Neill „Psychologia coachingu kadry menedżerskiej” Bruce Peltier „Podręcznik coachingu. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów” Sara Thorpe, Jackie Clifford „Coaching” Amanda Vickers, Steve Bavister „Coaching – poznaj tajniki sukcesu” Scott Blanchard, Madeleine Homan „Coaching” Julie Starr

„Ci którzy nie chcą, szukają powodu Ci, którzy chcą, szukają sposobu”

Krzysztof Papis tel.(+48) 602 72 55 83 coaching@krzysztofpapis.pl Dziękuję za uwagę! Jeśli będą mieli Państwo pytania to zapraszam do kontaktu: Krzysztof Papis tel.(+48) 602 72 55 83 coaching@krzysztofpapis.pl