MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Marketing w firmie Kinga Korniejenko.
Dr Aleksandra Gniot MARKETING Dr Aleksandra Gniot
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
ZARZĄDZANIE OPERACYJNE W TRANSPORCIE
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Podstawy marketingu Podyplomowe Studium
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak.
DZIAŁALNOŚĆ WYTWÓRCZA A DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług i produktu w Spółdzielni Socjalnej
Marketing usług agroturystycznych
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
PRODUKT mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Created by BM|DESIGN|ER QUANTIC MEDIA default. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS Google Partnerzy RTB Partnerzy SEO Copywriterzy Graficy Partnerzy z sieci.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
ZKM przypomnienie.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zapis prezentacji:

MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz

MODEL MARKETING-MIX Marketing – mix to model umożliwiający implementację strategii marketingowych Podkreśla on przenikanie się poszczególnych jego części na płaszczyźnie zetknięcia się organizacji z rynkiem

CECHY MODELU MARKETING - MIX Spójność oznacza ścisłe połączenie ze sobą poszczególnych komponentów Dynamika dotyczy tego, że mieszanka musi na bieżąco adoptować się do zmieniającego się środowiska działania

PRODUKT PROMOCJA CENA DYSTRYBUCJA Jerome McCarthy r. 1960 MARKETING MIX PRODUKT PROMOCJA CENA DYSTRYBUCJA

P- partners P- people P- packaging P- phisical evidence P- process WIĘCEJ ‘P’ W MIXIE! P- partners P- people P- packaging P- phisical evidence P- process

people ludzie personel obsługujący, klient, inni nabywcy process proces przebieg świadczenia usługi od zainteresowania klienta, poprzez informację, sprzedaż i obsługę posprzedażową physical evidence świadectwo materialne Są to wszystkie wizualne i materialne elementy (budynki, meble, wyposażenie techniczne, ulotki itp.), które dla klientów są dowodem jakości danej usługi

ELEMENTY MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz

PRODUKT Produkt właściwy Marka Opakowanie Oznakowanie Jakość Asortyment Gwarancja Usługi posprzedażowe

CENA Cena postulowana Różnicowanie cen Rabaty Warunki płatności

Logistyka marketingowa DYSTRYBUCJA Kanały dystrybucji Logistyka marketingowa

Reklama Sprzedaż osobista Public relations Promocja sprzedaży Sponsoring

WARUNKI POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA MODELU Nie może funkcjonować w oderwaniu od aspektów finansowych Nie może dzielić firmy na niezależne piony funkcjonalne

MARKETING MIX, FORMUŁA 4C W 1990 roku Robert Lauterborn stwierdził, że klasyczna formuła koncentruje się na punkcie widzenia przedsiębiorstwa, podczas gdy w marketingu ważniejsze od opisu sytuacji oczami firmy jest ujęcie z perspektywy klienta

4C LAUTERBORN’A customer value - wartość dla klienta (4P produkt) cost - koszt jaki ponosi klient (4P cena) convenience - wygoda nabycia ( 4P dystrybucja) communication - komunikacja z rynkiem (4P promocja)