Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak."— Zapis prezentacji:

1 MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak Joachim Górnicki Edyta Susłowska

2 KFC – Kentucky Fried Chicken
Jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi serwujących dania fast food, założona przez Harlanda Sandersa.

3 KFC Na świecie sieć liczy około 15000 restauracji.
Restauracje działają na zasadzie franczyzy, czyli sprzedaży usług restauracyjnych opierającej się na ścisłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi firmami. Istotą tego systemu jest prowadzenie działalności firmy zgodnie z daną koncepcją i w określony sposób, pod daną nazwą handlową i znakiem usługowym.

4 KFC W Polsce znajduje się około 210 restauracji.
My omówimy strategię marketingową firmy na przykładzie restauracji KFC znajdującej się w Centrum Handlowym „Pogoria" w naszym mieście. KFC

5 MARKETING-MIX jest rozumiany jako „4P” określające strategiczną pozycję produktu na rynku.
W skład marketingu-mix wchodzą: Produkt Cena Pozycja (kanały dystrybucji) Promocja

6 PRODUKT Specjalnością KFC jest smażony kurczak serwowany w różnorodnych formach. Unikalna receptura na kurczaka KFC stworzona została na bazie mieszanki 11 ziół i przypraw - panierka, którą obtaczane są wyselekcjonowane kawałki kurczaka. Stanowi ona tajemnice. Oryginalny przepis znajduje się w sejfie, w siedzibie głównej KFC w Louisville.

7 PRODUKT W menu restauracji można znaleźć m.in: Kurczaki Kanapki
Sałatki Desery Napoje

8 CENA To ilość pieniędzy, które klient musi zapłacić gdy chce nabyć produkt. W szerszym znaczeniu cena to suma wszystkich korzyści, jaką otrzymuje konsument z nabycia produktu lub usługi.

9 CENĘ PRODUKTÓW KFC KSZTAŁTUJE:

10 CZYNNIK DEMOGRAFICZNY
Wiek – głównie młode osoby Płeć – nie odgrywa roli Wielkość gospodarstwa domowego – oferta raczej skierowana jest do rodzin niż do pojedynczych klientów.

11 CZYNNIK EKONOMICZNY Obecnie KFC koncentruje się na konsumencie z klasy średniej i niżej uposażonym.

12 CZYNNIK LOKALIZACJI Klientem zazwyczaj jest osoba mieszkająca w mieście.

13 CZYNNIK KONKURENCYJNOŚCI
Jeśli firma konkurencyjna (np. McDonald ) wprowadziła podobny produkt na rynek, KFC automatycznie obniża cenę.

14 CZYNNIK OSOBOWOŚCI KLIENTA
Klient ceniący sobie smak i jakość.

15 CENA Strategia cenowa firmy polega na tym, iż najpierw cena nowo oferowanego produktu jest stosunkowo wysoka, a następnie firma stopniowo obniża cenę, aby zachęcić klientów o niższym zasobie gotówki do konsumpcji w restauracjach KFC.

16 KANAŁY DYSTRYBUCJI Cele jakie firma stara się osiągnąć na danym obszarze to m.in. dostępność produktów poprzez sieć restauracji w miastach, szybkość przygotowania posiłków, dostępność cenową dla różnych grup społecznych.

17 KANAŁY DYSTRYBUCJI Kanały dystrybucji docierają do klienta z informacją o tym, że potrzebuje on właśnie tego produktu gdyż jest on ŚWIADOM TEGO CO JE.JEST KLIENTEM LUBIĄCYM NOWOŚCI – OCZEKUJĄCYM ZMIAN.

18 PROMOCJA To metoda informowania i zapoznania potencjalnych klientów z działalnością firmy i oferowanymi przez nią produktami. FORMY PROMOCJI: - reklama - promocja sprzedażowa - public relations - sponsoring - rabaty, kupony, sprzedaż pakietów produktowych

19 PROMOCJA W KFC promocja jest głównym narzędziem kształtowania pozycji marki w świadomości klientów. Logo z uśmiechniętym Colonelem ( założycielem KFC) jest znane, rozpoznawalne na świecie i kojarzone ze smażonym kurczakiem KFC.

20 PROMOCJA Kampanie reklamowe mają na celu wciąż przypominać konsumentowi jak wspaniale czuł się ostatnio, gdy zajadał się daniem z kurczaka w KFC. Firma zamieszcza ogłoszenia w telewizji, internecie, na billboardach i ulotkach. Aktualnie korzysta z hasła reklamowego „so good”.

21 PROMOCJE W DĄBROWSKIM KFC
Stwórz swój „MixBox” AmKarta Bsmart

22 BIBLIOGRAFIA KFC.PL CONSUMERPSYCHOLOGIST.COM SCRIBB.COM XTIMELINE.COM
WIKIPEDIA.ORG TIPTOPTENS.COM LUBLINPLAZA.PL ANEVENINGMEALBLOGSPOT.COM HEJ.RZESZÓW.PL WROCLAW.DLASTUDENTA.PL HOTMONEY.PL WARSZAWA.GAZETA.PL JAGIELLONIA.PL TARGETMARKETING.PL INTERAKTYWNIE.COM PLATANCLUB.PL CH-POGORIA.PL


Pobierz ppt "MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google