“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
czyli zostań kowalem swojego losu
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Poradnictwo Zawodowe II
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
PIOTR PSZENICZNY IA Prezentacja autoryzowana. SAMODZIELNY OTWARTY DYNAMICZNY AKTYWNY WYTRWAŁY ODPOWIEDZIALNY NIEZALEŻNY TOLERANCYJNY TWÓRCZY ŚWIADOMY.
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Wyzwania przedsiębiorczości
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Charakterystyka zawodu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Wstęp Wybór edukacyjny, decyzja o wyborze kierunku studiów jest bardzo istotna, ponieważ decyduje o dalszych planach kształcenia każdego ucznia. W dzisiejszym.
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Co zawierają poszczególne tematy projektu?
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Rozwój społeczny dziecka
Moja przedsiębiorczość
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Zasady pracy metodą projektu
Postawa asertywna.
The Leader in Me.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Stres w pracy nauczyciela
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zarządzanie międzynarodowe
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
WYMARZONY ZAWÓD.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G posiadać umiejętność organizacji swojego miejsca i czasu pracy

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być przygotowani na okresy bezrobocia, które mogą nastąpić w życiu zawodowym

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być odporni na stres, tzn. mieć dystans do otoczenia, oraz umiejętność kontroli emocji i trzeźwego myślenia

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być asertywni, tzn. klarownie wyrażać swoje opinie, uczucia niezależnie od wpywów wywieranych przez inne osoby

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G łatwo przystosowywać się do nowych warunków pracy, nowych wyzwań G konsekwentnie dążyć do celu i pokonywać wszelkie trudności

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być pomysłowi, niezależni, systematyczni, konsekwentni, skuteczni

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G brać pod uwagę zatrudnienie w krajach UE

B E Z P O W Y Ż S Z Y C H U M I E J Ę T N O Ś C I Ż A D E N Z A W Ó D N I E Z A P E W N I P R Z Y S Z Ł O Ś C I.

CO CZULIŚCIE, GDY DOWIEDZIELIŚCIE SIĘ, ŻE MACIE MÓWIĆ O SOBIE? DLACZEGO TA SYTUACJA WYWOŁAŁA TAKIE A NIE INNE ODCZUCIA? CZY WSZYSCY MIELI PODOBNE WRAŻENIA?

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G znać języki obce Powód: globalizacja, umiędzynarodowienie

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G posługiwać się sprawnie komputerem i internetem Powód: rozwój technologii informacyjnych

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być mobilni i elastyczni Powód: nastawienie na zmianę miejsca pracy, wykorzystanie zawodu drugiej szansy

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G umieć liczyć (w sensie dosłownym i w przenośni - „na siebie”) Powód: państwo wycofuje się coraz bardziej z roli opiekuna

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G rozwijać umiejętności: komunikacyjne, negocjacyjne, pracy z ludźmi, organizatorskie Powód: przesunięcie zasobów ze sfery produkcji do sfery usług

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G mieć jasno i dokładnie określony cel zawodowy G być nastawieni na osiąganie celów na granicy własnych możliwości i ich realizacje

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być przedsiębiorczy, aktywni, kreatywni G być gotowi do podejmowania nowych wyzwań i zadań, nie czekając na impuls z zewnątrz

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G śledzić rynek pracy i dokształcać się G stale aktualizować wiedzę, tzn. analizować dane, dostrzegać zależności i wyciągać na ich podstawie wnioski

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G mieć odwagę w podejmowaniu decyzji, G dążyć konsekwentnie do osiągania wytyczonych celów

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G posiadać zdolność perswazji - umiejętność przekonywania innych do własnych poglądów oraz wpływania na ich postawy

By móc sobie dobrze radzić na rynku pracy, powinniśmy: G być wytrwali w dążeniu do celu, G być nastawieni na osiąganie wybranych celów i ich realizację