Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego."— Zapis prezentacji:

1 Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego

2 Definicja zatrudnienia wspomaganego Zatrudnienie wspomagane to płatne zatrudnienie z ciągłym wsparciem na otwartym rynku pracy

3 Czym różni się ZW? Bez dopłat dla pracodawców Bez szkolenia przed podjęciem pracy Wsparcie w znalezieniu pracy Wsparcie w nauczeniu się pracy Wsparcie w utrzymaniu pracy Pracodawca płaci normalną stawkę

4 Harmonogram – Spotkanie 2 Klienci zatrudnienia wspomaganego Rola personelu w zatrudnieniu wspomaganym Potrzeby wsparcia pracownika PRZERWA Potrzeby wsparcia pracodawców Potrzeby wsparcia rodzin Zakres wsparcia

5 Petenci - udają się do specjalistów i usługodawców i są zdani na ich kompetencje Usługobiorcy - dokonują swobodnego wyboru z oferty rynkowej usług. Jednak to usługodawca decyduje co jest im oferowane Klienci – dokonują swobodnego wyboru z oferty rynkowej i w ten sposób wpływają na to co jest im oferowane. Zasada: „klient ma zawsze rację”.

6 Trzy główne obszary wsparcia dla osób niepełnosprawnych WYBIERANIE karier ZNAJDOWANIE właściwej pracy, części planu kariery UTRZYMANIE pracy tak długo, jak się tego chce

7 Kluczowe zachowania oczekiwane przez pracodawców: Stosowanie się do reguł panujących w firmie Punktualne przychodzenie do pracy; odpowiednio wczesne zawiadamianie w przypadku spóźnień i choroby Wysoki poziom higieny osobistej i schludny ubiór Profesjonalne kontakty ze współpracownikami i klientami Kontrola nad nastrojami i emocjami w miejscu pracy. Umiejętność zakomunikowania problemu i przyznania się do popełnienia błędu Zdolność do przyjęcia konstruktywnej krytyki wyciągania z niej wniosków

8 Trzy główne obszary wsparcia dla pracodawców: ZNAJDOWANIE właściwych pracowników SZKOLENIE nowych pracowników UTRZYMYWANIE dobrych pracowników

9 Identyfikacja wymagań związanych z zadaniami w miejscu pracy i otoczeniem fizyczno-społecznym miejsca pracy Identyfikacja umiejętności osób, które pasują do zadań oraz do otoczenia fizyczno-społecznego miejsca pracy Ułatwienie dostępu do właściwych kandydatów Ułatwienie dostępu do informacji o kandydacie poprzez CV oraz referencje Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem Wspieranie pracodawcy w ZNALEZIENIU właściwych pracowników

10 Wspieranie pracodawcy w SZKOLENIU właściwych pracowników Wprowadzenie nowego pracownika w miejsce pracy Szkolenie zadaniowe (dopasowanie zwyczajowych metod szkoleniowych) Szkolenie przełożonych, mentorów i trenerów Informacje dla przełożonych i opiekunów/mentorów Zapewnienie trenera pracy

11 Wsparcie dla pracodawcy w celu UTRZYMANIA właściwego pracownika Wsparcie w dostosowaniu do zmian w zakresie i charakterze wykonywanych zadań Dopasowanie otoczenia fizycznego miejsca pracy Wsparcie dla przełożonych i współpracowników dotyczące interakcji społecznej Ciągła ewaluacja produktywności Dostarczanie informacji zwrotnych dotyczących produktywności Procedury dyscyplinarne

12 Wsparcie ze strony rodziny dla pracowników pełnosprawnych Porady dotyczące kariery Informacje o zasłyszanych wolnych miejscach pracy Zajmowanie się dziećmi, gdy rodzice są w pracy Podwożenie do i z pracy Wysłuchiwanie i doradzanie, jak rozwiązywać problemy w pracy

13 Typowe obawy rodzin Finansowe  Czy będą sprawiedliwie wynagradzani? Czy nie będą wyzyskiwani?  Czy ich zarobki wpłyną na wysokość zasiłków?  Czy zarobki wpłyną na świadczenia dodatkowe (np.. Ubezpieczenie zdrowotne, zniżki i zwolnienia z opłat za transport)? Dotyczące zadań w pracy  Czy zostaną odpowiednio przeszkoleni?  Czy podołają pracy?  Czy dostaną odpowiednią pracę, nie poniżającą? Dotyczące otoczenia społecznego  Czy poznają nowych przyjaciół i będą prawdziwie włączeni społecznie?  Czy istnieje ryzyko wykorzystywania osób? Inne  W jaki sposób dostaną się do pracy?  Ile godzin/ dni tygodniowo są w stanie pracować?  Czy będą mogli brać wolne wtedy, kiedy najbardziej pasuje to rodzinie?

14 Rodzaje wsparcia 1. Ze strony organizacji 2. Ze strony biznesu 3. Ze strony rządu 4. Ze strony rodziny/społeczności

15 Wsparcie ze strony organizacji Doradztwo zawodowe Rozwijanie pracy Asysta trenera pracy Technologie pomocnicze Porady Opieka kliniczna Transport

16 Wsparcie ze strony biznesu „Rzeźbienie” pracy Restrukturyzacja pracy Udogodnienia w miejscu pracy Autorytet wśród współpracowników Nadzór nad pracą Wsparcie dla pracowników (zasoby ludzkie)

17 Wsparcie ze strony rządu Motywacja finansowa (elastyczne podejście do świadczeń i zasiłków) Technologia pomocnicza Ulgi podatkowe (nie we wszystkich krajach) Ustawodawstwo

18 Wsparcie ze strony rodziny/społeczności Członkowie rodziny jako konstruktorzy pracy (job developers) Członkowie rodziny jako doradcy zawodowi Transport Przygotowanie do pracy każdego dnia Porady Dostęp do niezbędnych dokumentów, także podatkowych


Pobierz ppt "Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google