Wykluczenie cyfrowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
kto nie korzysta z sieci?
Zagrożenia płynące z korzystania z sieci globalnej
Wykluczenie cyfrowe - definicja, przykłady, przeciwdziałanie Klara Malecka, Dominik Batorski, Jacek Zadrożny Forum współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Znaczenie podręcznika
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Dominik Batorski, ICM UW
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Co to jest TIK?.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
compulsory full-time education
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Komputer dla wszystkich. Marta Kowalewska Justyna Kapelewska.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Nowoczesna biblioteka multimedialna szansą wyrównania szans dla niepełnosprawnych. Materiał przygotowany na XVIII Konferencję Informatyka w Szkole, przez.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna Pokorska „E-nauczanie w kształceniu ustawicznym pracowników i pracodawców z obszarów.
INTERNET DLA WSZYSTKICH PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE BIAŁE BŁOTA WŁADZA WDRAŻAJĄCA: MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO 8.OŚ PRIORYTETOWA:
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
na rzecz cyfryzacji szkół
Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Projekty zrealizowane w ZS1
BEZPIECZNA+ PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Zapis prezentacji:

Wykluczenie cyfrowe

Tematyka Czym jest wykluczenie cyfrowe? Kto nie korzysta z sieci? Dlaczego ludzie nie korzystają z sieci? Konsekwencje wykluczenia cyfrowego. Przeciwdziałanie wykluczeniu.

Czym jest wykluczenie cyfrowe Podział społeczeństwa na: Osoby z dostępem do Internetu oraz nowoczesnych form komunikacji. Osoby bez dostępu do Internetu oraz nowoczesnych form komunikacji.

Osoby wykluczone cyfrowo to takie, które: Nie maja dostępu do technologii cyfrowych. Nie potrafią efektywnie korzystać z technologii cyfrowych. Mają dostęp do technologii cyfrowych, ale z nich nie korzystają.

Bariery Bariery upowszechnienia korzystania z komputerów i Internetu możemy podzielić na „twarde” i „miękkie”.

Bariery twarde powstają gdy: Nie ma możliwości skorzystania z odpowiedniego sprzętu lub oprogramowania. Nie ma dostępu do odpowiedniej infrastruktury sieciowej(łącza internetowego). Bariery twarde najczęściej powstają z powodu braku odpowiednich środków finansowych.

Bariery miękkie najczęściej spowodowane są pewnymi barierami psychologicznymi uniemożliwiającymi korzystanie z technologii informacyjnych: Bariery miękkie najczęściej powstają z powodu braku odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności.

Przyczyny Najczęściej: Brak odpowiedniej motywacji Brak umiejętności Przyczyny finansowe Bariery techniczne

Przyczyny Ponadto: Strach o bezpieczeństwo Obawa o własną prywatność Bariery językowe

Statystyki Według badań CBOS tylko 11 procent osób powyżej 65 lat i 23 procent w wieku 55-64 korzysta z Internetu, podczas gdy młodzi ludzie (18-24) korzystają z Internetu w zdecydowanej większości (93 procent).

Statystyki

Statystyki

Konsekwencje wykluczenia cyfrowego Wykluczenie cyfrowe = Wykluczenie społeczne i ekonomiczne (niedostatek)

Skutki wykluczenia cyfrowego: Ograniczony rynek pracy. Ograniczone możliwości kształcenia się. Wykluczenie społeczne. Brak świadomości w odniesieniu do działania współczesnego świata. Ograniczenia komunikacyjne

Cyfrowe włączenie Cyfrowe włączenie to inaczej przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu. Ogół działań powodujących wzrost odsetka ludzi z dostępem do sieci i technologii informacyjnych.

Działania umożliwiające cyfrowe włączenie: Stymulowanie potrzeb i wzbudzenie motywacji. Rozwijanie kompetencji korzystania z Internetu. Komunikowanie korzyści płynących z korzystania z Internetu. Realizacja programów szkoleniowych powiązanych z pomocą techniczną.

Sprawą kluczową jest: Odpowiednie podejście organizacyjne. Odniesienie się do określonej grupy: osoby starsze, nieaktywne zawodowo, mniej zamożne, gorzej wykształcone.

Dziękuje za uwagę Mateusz Tajak