Założenia prywatyzacji wojewódzkich samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w Małopolsce Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Advertisements

Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Dr Monika Mucha doradca podatkowy
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej
Rozwój ośrodków onkologicznych w Małopolsce Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej UMWM.
Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Gminne i powiatowe programy ochrony zdrowia.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Aktualne problemy działalności szpitali
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Katarzyna Zawada PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
Spółki.
FORMY ORGANIZACYJNO PRAWNE JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Kwestie podatkowe w przedsięwzięciach typu Partnerstwa Publiczno –Prywatnego - jakie zdarzenia rodzą jakie konsekwencje w obszarze opodatkowania Wojciech.
Powiatowe Centrum Zdrowia w Otwocku
Ubezpieczenie wypadkowe
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Restrukturyzacja zobowiązań
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
,,Własność, czyli rzecz o wolności’’.
ZBYCIE UDZIAŁÓW W SPÓŁCE ZGO NOVA przez 4 udziałowców JFPK Sp. z o.o., ZGO Sp. z o.o., JTBS Sp. z o.o., EKO DBAJ Sp. z o.o., w trybie publicznym – w trybie.
Weremczuk, Bobeł i Wspólnicy
ANALIZA ZATRUDNIENIA Zespół Marszałka Województwa Dolnośląskiego ds.Restrukturyzacji Zakładów Opieki Zdrowotnej dla których SWD jest organem założycielskim.
InTeKo Sp. z o.o. Katowice 25 lipca 2013.
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Ryzyko i niepewność w inwestycjach kapitałowych
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Warszawa, 25 stycznia 2011r.. Zmiany dla pacjentów: szersza oferta świadczeń zdrowotnych, krótszy czas oczekiwania na konsultacje specjalistyczne, możliwość.
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Akcje i nie tylko....
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Kalendarz 2020.
Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego
FINANSOWANIE SAMORZĄDÓW Kielce, 9 września 2015r.
Wykład specjalizacyjny
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Aporty Aporty w innej postaci niż przedsiębiorstwo i jego zorganizowana część.
Restrukturyzacja spółek
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Podatek dochodowy od osób prawnych Charakterystyka ogólna.
Restrukturyzacja spółek
PRAWO HANDLOWE ANNA SZERMACH Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytet Wrocławski.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Sytuacja ekonomiczno - finansowa podmiotów leczniczych podległych Samorządowi Województwa Dolnośląskiego w 2015 roku wyniki wstępne.
Przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Śląskie w latach Mariusz.
Zobowiązania po przekształconym SPZOZ-ie w Kluczborku, przejęte z mocy prawa - ustawa o działalności leczniczej, na dzień 10 maja 2012 roku wynosiły ,50.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Kodeksowe typy spółek Spółka cywilna Handlowe spółki osobowe Spółka jawna Spółka partnerska Spółka komandytowa.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Spółki nie będące podatnikami (jawna, komandytowa, partnerska) Utworzenie spółki : wniesienie przez wspólników.
Prawdy oczywiste Zmiany dotyczące amortyzacji w 2015 r. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Unijna recepta dla służby zdrowia Wsparcie dla sektora.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Formy organizacyjno- prawne przedsiębiorstw temat:
Sytuacja ekonomiczno – organizacyjna podmiotów leczniczych prowadzonych przez Samorząd Województwa Sytuacja ekonomiczno – organizacyjna podmiotów leczniczych.
3. SPÓŁKA JAKO ELEMENT NADZORU KORPORACYJNEGO
Mienie państwowe i jego prywatyzacja
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Zapis prezentacji:

Założenia prywatyzacji wojewódzkich samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w Małopolsce Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Kraków – listopad – 2000r.

Główne kierunki dalszych działań organów województwa małopolskiego Prywatyzacja Restrukturyzacja Profesjonalizacja zarządzania Wzrost nakładów

Generalne cele prywatyzacji Wzrost makroefektywności regionalnego systemu ochrony zdrowia, Wzrost efektywności poszczególnych jednostek organizacyjnych regionalnego systemu ochrony zdrowia, Poprawa dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych w regionalnym systemie ochrony zdrowia.

Uwarunkowania wzrostu efektywności, dostępności i jakości Małopolski Program Ochrony Zdrowia w latach 2001 – 2005 Program komercjalizacji i prywatyzacji wojewódzkich spzoz Kontrakty menedżerskie Składka, środki budżetowe, współpłacenie, kapitał inwestycyjny, zobowiązania długoterminowe Restrukturyzacja Prywatyzacja Profesjonalizacja zarządzania Wzrost nakładów

to proces polegający na przeniesieniu Prywatyzacja to proces polegający na przeniesieniu uprawnień właścicielskich ( prawa własności ) do określonych zasobów z podmiotu publicznego na osoby prywatne z jednoczesną likwidacją jednostki organizacyjnej, która te zasoby dotychczas wykorzystywała.

Cele prywatyzacji 1.   Zwiększenie efektywności wykorzystania istniejących zasobów 2.   Uzyskanie dostępu do nowych zasobów: v  Kapitału v  Technologii v  Know-how 3.   Zwiększenie innowacyjności ( w skali makro i mikro ) 4.   Ucieczka od słabości publicznego nadzoru właścicielskiego 5.  Ograniczenie szarej strefy ( wykorzystywania publicznych zasobów do udzielania prywatnych świadczeń zdrowotnych ) 6.   Rozwijanie ładu gospodarczego opartego na prawach rynku 7.  Obniżanie społecznych kosztów transformacji i restrukturyzacji systemu ochrony zdrowia

Komercjalizacja Nadaje formę organizacyjno-prawną lepiej przystającą do gospodarki rynkowej Umożliwia prywatyzację pośrednią Ułatwia profesjonalizację zarządzania Eliminuje nadzór społeczny i zastępuje go właścicielskim Umożliwia przeprowadzenie restrukturyzacji bez udziału organów władzy publicznej Ułatwia konsolidację szpitali a przez to koncentrację zasobów oraz obniżenie kosztów zarządu i zaopatrzenia

Zakres prywatyzacji Prywatyzacja zarządzania usług majątku Kontrakt menedżerski podstawowych pomocniczych ruchomego nieruchomego

Prywatyzacja świadczeń Gdy świadczenia medyczne wykonuje podmiot niepubliczny powstały w wyniku likwidacji ( całkowitej lub częściowej ) podmiotu publicznego, w oparciu o własny kontrakt z kasą chorych, wykorzystując wynajętą lub wydzierżawioną bazę materialną, Gdy świadczenia medyczne wykonuje podmiot niepubliczny działający na podstawie zamówienia udzielonego przez podmiot publiczny na zasadach określonych w art.. 35 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, wykorzystując wynajętą lub wydzierżawioną bazę materialną, przy czym kontrakt z kasą chorych ma podmiot publiczny.

Jednostka samorządu terytorialnego może założyć spółkę prawa handlowego, która utworzy niepubliczny zakład opieki zdrowotnej wyrok NSA w Warszawie z dnia 18 listopada 2000 r, sygn. II S.A. 1492/00

Wariant I 1. Likwidacja X jako samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w trybie art. 43 ust 1 ustawy o zoz, z uwzględnieniem art. 53a ust. 2 oraz art. 60 ust. 6 tej ustawy, 2. Założenie przez pracowników spzoz X (bezwzględną większość ew. większość ) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, 3. Utworzenie przez X spółka z o.o. niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej i jego rejestracja, 4. Przejęcie zadań likwidowanego jako spzoz X przez niepubliczny zakład opieki zdrowotnej utworzony przez X sp. z o.o., 5. Przejęcie pracowników likwidowanego spzoz X przez X sp. z o.o., Nabycie majątku ( ruchomego i/lub nieruchomego ) pozostałego po likwidacji X jako spzoz przez X sp. z o.o. na zasadach preferencyjnych ( ogólnych ).

Uchwały organów województwa Wariant I Uchwała SWM w sprawie likwidacji X jako samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, Uchwała ZWM w sprawie powołania likwidatora spzoz X, Uchwała SWM w sprawie zbycia majątku pozostałego po likwidacji X jako spzoz, Uchwała ZWM w sprawie wyceny majątku pozostałego po likwidacji X jako spzoz.

Wariant II Likwidacja X jako spzoz w trybie art.43 ust 1 ustawy o zoz, z uwzględnieniem art.. 53a ust 2 oraz art.. 60 ust 6 tej ustawy, Założenie przez Województwo Małopolskie spółki z o.o. ( lub akcyjnej ) pod nazwą X lub Y, Utworzenie przez X spółka z o.o. niepublicznego zoz, Przejęcie zadań likwidowanego jako spzoz X przez niepubliczny zoz utworzony przez X spółka z o.o., Przejęcie pracowników likwidowanego spzoz X przez X spółka z o.o.,

Wariant II c.d. 6. Wniesienie majątku ( ruchomego i nieruchomego ) pozostałego po likwidacji X jako spzoz aportem do X spółka z o.o. 7. Zbycie udziałów w X sp. z o.o. przez Województwo Małopolskie ( pracownikom i innym inwestorom ).

Uchwały organów województwa Wariant II Uchwała SWM w sprawie likwidacji X jako spzoz, Uchwała ZWM w sprawie powołania likwidatora spzoz X, Uchwała SWM w sprawie utworzenia przez Województwo Małopolskie X spółka z o.o. oraz zasad zbywania udziałów tej spółki, Uchwała SWM w sprawie wniesienia aportu do X spółka z o.o. Uchwała ZWM w sprawie wyceny przedsiębiorstwa X spółki z o.o.

Wariant III 1. Likwidacja X oraz Y jako samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w trybie art. 43 ust 1 ustawy o zoz, z uwzględnieniem art. 53a ust. 2 oraz art. 60 ust. 6 tej ustawy, 2. Założenie przez Województwo Małopolskie oraz inną jednostkę samorządu terytorialnego Z spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, 3. Utworzenie przez Z spółka z o.o. niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej ( lub niepublicznych zakładów ) i jego rejestracja, 4. Przejęcie zadań likwidowanych jako spzoz X oraz Y przez niepubliczny zakład opieki zdrowotnej utworzony przez Z sp. z o.o., 5. Przejęcie pracowników likwidowanych jako spzoz X oraz Y przez Z sp. z o.o.,

Wariant III c.d. Wniesienie majątku ( ruchomego i nieruchomego ) pozostałego po likwidacji X oraz Y jako spzoz aportem do Z spółka z o.o. Zbycie udziałów w Z sp. z o.o. pracownikom ( na zasadach preferencyjnych ) oraz innym inwestorom.

Uchwały organów województwa Wariant III Uchwała SWM w sprawie likwidacji X jako spzoz, Uchwała ZWM w sprawie powołania likwidatora spzoz X, Uchwała SWM w sprawie utworzenia przez Województwo Małopolskie Z spółka z o.o. oraz zasad zbywania udziałów tej spółki, Uchwała SWM w sprawie wniesienia aportu do Z spółka z o.o.

Zasady zbywania udziałów/akcji 1.  Udziały mogą być zbyte pracownikom spółki oraz krajowym i zagranicznym osobom fizycznym i prawnym. 2. O zamiarze zbycia udziałów wspólnik obowiązany jest powiadomić spółkę i uzyskać jej zezwolenie, z wyłączeniem zbycia udziałów na rzecz pracowników. 3.   Pracownikom przysługuje prawo nieodpłatnego nabycia 15% udziałów w spółce na zasadach określonych przez Zgromadzenie Wspólników, przy czym prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od daty jego powstania.

Zasady zbywania udziałów/akcji c.d. 4. Pracownicy mają także prawo do nabycia 60% udziałów w Spółce na zasadach preferencyjnych w ciągu 6 miesięcy od daty ich udostępnienia, przy czym: - członkowie Zarządu mają prawo do nabycia 10% udziałów przeznaczonych do odpłatnego zbycia dla ogółu pracowników, - wyższy personel medyczny ma prawo do nabycia 40% udziałów przeznaczonych do odpłatnego zbycia dla ogółu pracowników, - pozostałym pracownikom przysługuje prawo do nabycia 50% udziałów przeznaczonych do odpłatnego zbycia dla ogółu pracowników,

Zasady zbywania udziałów/akcji c.d. 5. Pracownicy nabywają udziały za cenę stanowiącą 50% wartości udziału ustalonej na podstawie ostatniego bilansu Spółki jako iloraz wartości aktywów ogółem i liczby udziałów ogółem, 5a. Pracownicy nabywają udziały za cenę stanowiącą 50% wartości udziału ustalonej w wyniku wyceny wartości przedsiębiorstwa spółki, 6. Pozostali nabywcy nabywają udziały za cenę ustaloną w wyniku rokowań podjętych na podstawie publicznego zaproszenia, jednak nie mniejszą niż 75% wartości udziału ustalonej zgodnie z zasadą określoną w ust. 5,

Zasady zbywania udziałów/akcji c.d.   7. Sprzedaż udziałów ustala się w sposób następujący: - przez jednorazową zapłatę ceny sprzedaży gotówką z uwzględnieniem dyskonta w wysokości 5%, - przez sprzedaż ratalną, przy czym minimum 25% ceny zostanie zapłacone gotówką w dniu zakupu, zaś pozostała część odpowiadająca wartości przyszłej kwoty pozostałej do zapłaty, obliczonej przy założeniu rocznej stopy procentowej wynoszącej 7%, zostanie rozłożona na 12 kwartalnych kwot płatności, płatnych do 10 dnia po zakończeniu kwartału.

Model prywatyzacji A Jednostka samorządu terytorialnego Województwo Małopolskie Pracownicy KCR/CMP Sp. z o.o./S.A. Krajowe lub zagraniczne osoby prawne i fizyczne Niepubliczny zoz

Model prywatyzacji B Jednostka samorządu terytorialnego Krajowa lub zagraniczna osoba prawna Województwo Małopolskie Pracownicy Krakowskie Szpitale S.A. Niepubliczny zoz Niepubliczny zoz Niepubliczny zoz

Wykaz szpitali kwalifikujących się do komercjalizacji i/lub prywatyzacji Krakowskie Centrum Rehabilitacji Krakowski Szpital Reumatologii i Rehabilitacji Akademickie Centrum Rehabilitacji Szpital Rehabilitacyjny dla dzieci w Radziszowie Ośrodek Rehabilitacji Narządu Ruchu w Krzeszowicach Ośrodek profilaktyczno-rehabilitacyjny dla dzieci w N.T. Szpital Ginekologiczno-Położniczy Wojewódzki Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika Dziecięcy Szpital Uzdrowiskowy w Rabce Szpital Specjalistyczny im.J.Dietla

Małopolskie Centrum Reumatologii i Rehabilitacji S.A. Krakowskie Centrum Rehabilitacji Krakowski Szpital Reumatologii i Rehabilitacji Akademickie Centrum Rehabilitacji Szpital Rehabilitacyjny dla dzieci w Radziszowie Ośrodek Rehabilitacji Narządu Ruchu w Krzeszowicach Ośrodek profilaktyczno-rehabilitacyjny dla dzieci w N.T.

Krakowski Szpital Śródmiejski S.A. Szpital Ginekologiczno-Położniczy Wojewódzki Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika Szpital Specjalistyczny im.J.Dietla

Krakowskie Szpitale S.A. WSS im. L. Rydygiera Szpital im. S. Żeromskiego Szpital im G. Narutowicza Szpital Ginekologiczno-Położniczy Wojewódzki Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika Szpital Specjalistyczny im.J.Dietla Okręgowy Szpital Kolejowy

Tarnowskie Szpitale S.A. Tarnowskie Centrum Medyczne S.A. Szpital im. św. Łukasza w Tarnowie Szpital im. E. Szczeklika w Tarnowie

Wykaz zakładów lecznictwa ambulatoryjnego kwalifikujących się do prywatyzacji Centrum Medycyny Profilaktycznej Centrum Medyczne Kol-Med. w Tarnowie Obwód Lecznictwa Kolejowego w Nowym Sączu

Usługi ponadstandardowe w szpitalach Wolny wybór lekarza prowadzącego Zindywidualizowana opieka pielęgniarska Pokój maksymalnie dwuosobowy TV, radio, prasa Ponadstandardowe wyżywienie Prawo do odwiedzin w dowolnej porze Prawo jednego z rodziców do noclegu z dzieckiem w szpitalu