Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Advertisements

Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Zespół Szkół w Przebrodzie
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Biblioteka szkolna.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Szybkość spadku swobodnego
Panel Roboczy M1 Tworzywa sztuczne termoplastyczne.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Liczba “fi” Prezentację przygotowali:
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Sztandar Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Baranowie Sandomierskim.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, czerwiec 2009.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
Zapis prezentacji:

Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt w ramach Regionalnego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych pod opieką pani Agnieszki Kopyckiej – nauczyciela matematyki.

Tematem naszego projektu jest Historia i przyszłość naszego gimnazjum wyrażona liczbami. Składa się on z dwóch części: I. Historia naszego gimnazjum II. Przyszłość naszego gimnazjum – prognoza. Realizacja tych zadań polegała na przeprowadzeniu badań, dotyczących zmiany liczby uczniów naszej szkoły w kolejnych latach, różnic pomiędzy ilością chłopców i dziewcząt oraz stworzenie prognozy liczby dzieci, które przyjdą do naszej szkoły w następnych latach.

Badania nasze sięgają roku 1998, czyli roku, w którym gimnazjum rozpoczęło swoją działalność, a zarazem roku naszego urodzenia. Prognoza przewidująca liczbę uczniów sięga 2024/2025 roku szkolnego, czyli dzieci urodzonych do końca 2011 roku.

Celem uzyskania danych potrzebnych do przeprowadzenia badań korzystaliśmy z różnych źródeł informacji: - archiwalne oraz bieżące dzienniki lekcyjne - dokumenty uzyskane z Urzędu Gminy w Wierzbicy z Wydziału Ewidencji Ludności.

W kolejnych etapach pracy badawczej wykorzystywaliśmy różne sposoby organizacji i przedstawiania danych z wykorzystaniem technik komputerowych. W początkowej fazie najbardziej pomocna była tabela – zebranie danych. Następnie celem porównania wyników wykonywaliśmy liczne diagramy słupkowe, kołowe oraz wykresy.

W I części projektu Historia naszego gimnazjum zebraliśmy i przedstawiliśmy dane następująco:

ciąg dalszy

Wybrane dane przedstawione bardziej czytelnie

Rok urodzeniaRok szkolny Liczba dziewcząt kl. I Liczba chłopców kl. I Łącznie / / / / / / / / / / / / / Por ó wnanie liczby chłopc ó w i dziewcząt klas I naszego gimnazjum od początku jego funkcjonowania

Spadek liczby uczniów, początkowo nieznaczny, ale w ostatnich latach bardziej widoczny. W trzech pierwszych latach zauważamy duży wzrost, gdyż są to pierwsze roczniki gimnazjalistów.

Przez 12 lat chłopcy mieli liczebną przewagę nad dziewczętami. Wyjątkiem jest obecny rok szkolny, w który dziewcząt jest więcej.

W kolejnym diagramie ostatnie słupki wskazują na przewagę liczebną dziewcząt nad chłopcami w obecnym roku szkolnym i tylko w tym.

W I części projektu powstały również następujące diagramy:

W II części projektu Przyszłość naszego gimnazjum - prognoza zebraliśmy i zorganizowaliśmy dane następująco:

Rok szkolny Kl. IKl. IIKl. IIIRazem Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów 2012/ / / / / / / / / / / / / LICZBA ODDZIAŁ Ó W W POSZCZEG Ó LNYCH KLASACH

Zauważamy ciekawe skoki liczebności chłopców w porównaniu do niemal stałej liczby dziewcząt. Ponadto w odróżnieniu do przeszłości możemy stwierdzić, że są roczniki uczniów wśród których jest przewaga dziewcząt.

Na podstawie zebranych danych prognozowaliśmy liczbę oddziałów tworzonych w następnych latach w naszym gimnazjum.

Rok szkolnyRok urodzeniaDziewczętaChłopcyŁącznie Liczba oddziałów 2012/ / / / / / / / / / / / / LICZBA UCZNI Ó W KLAS I

W II części projektu powstały również następujące diagramy:

Wyniki naszej wspólnej pracy opracowaliśmy i zaprezentowaliśmy na tablicy na korytarzu szkolnym przy sali matematycznej.

Opracowaliśmy także biuletyn zawierający wyniki naszej pracy, który umieściliśmy w bibliotece szkolnej do wglądu całej społeczności szkolnej.

Braliśmy udział w konkursach matematycznych: - ogólnopolska olimpiada OLIMPUS - KANGUR MATEMATYCZNY, do których przygotowywaliśmy się na zajęciach dodatkowych z matematyki.

Podsumowanie Dzięki pracy nad tym projektem: -wiemy, jak zbierać i organizować dane statystyczne -wiemy, gdzie można uzyskać informacje dotyczące liczby ludności na terenie gminy -umiemy przedstawiać dane statystyczne w różny sposób -umiemy wykorzystywać w tym celu technikę komputerową -potrafimy współpracować w zespole.

Dziękujemy za uwagę. Wyk.: Katarzyna Rola i Hubert Rola