STRATEGIA ROZWOJU KULTURY w WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM na lata 2013 – 2020 PROJEKT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
Małgorzata Pietroczuk
ODYSEJA UMYSŁU.
Polityka turystyczna państwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Potrzeby uczelni wyższych na Podkarpaciu w zakresie współpracy środowiska naukowo-badawczego z sektorem przedsiębiorczości Marek KICZEK Sławomir GÓRKA.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Przysiek, 27 września 2013 r. Organizator.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ALGORYTM.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa,
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Światowy dzień walki z otyłością
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Władza lokalna w Polsce
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
POZNAJEMY MAPĘ ADMINISTRACYJNĄ POLSKI
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
am NewConnect Convention lipca 2008 Łódź
1 AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU POWIATU CHRZANOWSKIEGO I warsztat strategiczny Chrzanów, 18 października 2005 r.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata Zaawansowanie prac nad Strategią Rozwoju.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Temat 5: Elementy meta.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Projekt Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do roku 2020
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU KULTURY w WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM na lata 2013 – 2020 PROJEKT

Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 STRATEGIA ROZWOJU KULTURY w WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM na lata 2013 – 2020 będzie regulować przez najbliższe osiem lat działania samorządu województwa w obszarze kultury. Strategia zawiera: diagnozę, cele strategiczne część wdrożeniową.

Czy to nie podważy niezależności twórczej? Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Czy strategia będzie wywoływać skutki w kulturze organizowanej przez wojewódzkie samorządowe instytucje kultury? TAK. Strategia będzie wyznaczała dla nich niektóre reguły pracy i niektóre zadania. Czy to nie podważy niezależności twórczej? NIE. Strategia w żaden sposób nie ingeruje w sferę treści, wyrazu artystycznego, wymowy dzieł i realizacji artystycznych. Jednak swobodzie twórczej musi towarzyszyć odpowiedzialność za pieniądz publiczny, wydawany na kulturę. W strategii samorząd województwa zapisuje, za co jest gotów płacić z budżetu województwa.

Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Czy strategia będzie wywoływać skutki w kulturze organizowanej przez powiaty i gminy lub organizacje pozarządowe? Wprost – NIE. Szczeble samorządu są wzajemnie suwerenne. Ale w praktyce to od nas zależy, czy taki wpływ jednak będzie. Strategia wojewódzka może inspirować innych zawartymi w niej ideami i sposobem rozumienia kultury. Strategia wojewódzka może skłaniać do określonego działania oferując zachęty i korzyści Strategia wojewódzka będzie zapraszała inne szczeble samorządu i podmioty niesamorządowe do współpracy, oraz będzie na swoje instytucje nakładała obowiązek inicjowania tej współpracy.

Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 DIAGNOZA strategiczna obejmuje obszerny materiał, jednak nie jest kompletna. MAMY: Obszerną analizę statystyki dotyczącej kultury: warunków pracy w kulturze, skali społecznego oddziaływania, skali uczestnictwa w kulturze. Mamy dobre badania jakościowe: raport z badań w ramach programu Kierunek Kultura oraz kilkanaście innych badań wojewódzkich i ogólnopolskich. Badanie obrazu mazowieckiej kultury w mediach NIE MAMY: Wystarczająco szczegółowego wglądu w finanse kultury Statystycznego obrazu kultury pozainstytucjonalnej, Pogłębionego obrazu „przemysłów kultury” (przedsiębiorstw branży kultury i branży kreatywnej). Będziemy uzupełniać ten obraz stopniowo w kolejnych diagnozach podczas realizacji strategii.

Diagnoza strategiczna Cele strategiczne Wdrażanie strategii www.kulturamazowsze2020.pl ZAWARTOŚĆ STRATEGII: Diagnoza strategiczna Cele strategiczne Wdrażanie strategii

www.kulturamazowsze2020.pl

www.kulturamazowsze2020.pl Przedstawienia i koncerty oraz widownia Muzea oraz odwiedzający

Liczba mieszkańców przypadająca na jeden dom kultury Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Liczba mieszkańców przypadająca na jeden dom kultury

Liczba mieszkańców przypadająca na jedną placówkę biblioteczną Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Liczba mieszkańców przypadająca na jedną placówkę biblioteczną

Co wynika z diagnozy? Rekomendacje dla strategii: Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Co wynika z diagnozy? Rekomendacje dla strategii: Lepsze związanie wojewódzkich instytucji kultury ze społecznościami lokalnymi; Wykorzystanie potencjału przez wspieranie inicjatyw sieciujących Przemyślana proporcja pomiędzy wsparciem instytucji kultury w terenie i instytucji kultury zlokalizowanych w Warszawie; Wzmocnienie kulturalnej roli stolic subregionów; Wsparcie utworzenia i działalności Mazowieckiej Platformy Kultury;

Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Ciąg dalszy: Wspieranie inicjatyw polegających na mobilizowaniu podmiotów warszawskich do realizacji projektów (najlepiej partnerskich) w województwie; Ogłaszanie konkursów dla organizacji pozarządowych mających na celu wpieranie projektów partnerskich (o ponad powiatowym wymiarze współpracy), a w szczególności inicjatyw inicjujących powstawanie sieci; Zwiększenie środków na edukację kadr kultury, w szczególności menadżerów kultury i animatorów.

KLUCZOWE WNIOSKI z DIAGNOZY: Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 KLUCZOWE WNIOSKI z DIAGNOZY: Miasto Warszawa to strategiczny partner regionu! Trzeba mądrze ułożyć współpracę. Musimy mieć jasne decyzje i jasne kryteria ustalania mądrej równowagi pomiędzy: kulturą instytucjonalną a pozaistytucjonalną dbałością o instytucje w Warszawie i w terenie, inwestowaniem w obiekty kultury a inwestowaniem w realizowany w nich program, zarządzaniem poprzez projekty i innowacyjność a zarządzaniem poprzez trwałość i kontynuację. wspieraniem najsłabszych a wspieraniem najlepszych.

PRZYJĘTA STRUKTURA CELÓW STRATEGII Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 PRZYJĘTA STRUKTURA CELÓW STRATEGII Generalny cel strategii jest zawarty w deklaracji jej misji. Wszystkie dalsze rozstrzygnięcia planistyczne i wykonawcze muszą być bezwzględnie zgodne z misją. Z rozwinięcia misji wynika pięć pól strategicznych – pięć „obszarów tematycznych” strategii. Pola strategiczne oznaczamy wielkimi literami: A, B, C, D i E. W każdym z pól strategicznych wyznaczamy z kolei grupę kilku celów strategicznych. Cele oznaczamy odpowiednio literą i cyfrą, np. A.1, C.4 itd., gdzie litera oznacza pole, do jakiego należy dany cel, a cyfra – numer kolejny celu w ramach danego pola strategicznego. Z kolei cele strategiczne będą realizowane poprzez programy strategiczne. Programy to całości wykonawcze, które będą bezpośrednio wcielane w życie. Przyjęto zasadę, że każdy cel strategiczny może być realizowany poprzez jeden lub kilka programów. Programy są oznaczone literą i dwiema cyframi, np. A.3.2 (co oznacza: „drugi z programów realizujących cel A.3”).

Kultura włącza każdego Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 MISJA POLITYKI KULTURALNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO: Misja to generalna wartość, do której dążenie jest niezmiennym celem województwa w perspektywie długoletniej. Misja polityki kulturalnej województwa mazowieckiego musi stanowić inspirującą odpowiedź na zdefiniowany generalny problem długoterminowego rozwoju kultury w województwie. Przyjęta misja polityki kulturalnej województwa mazowieckiego brzmi: Kultura włącza każdego

Pięć PÓL STRATEGICZNYCH: Dobre zarządzanie w kulturze Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Pięć PÓL STRATEGICZNYCH: Dobre zarządzanie w kulturze Uczestnictwo – włączenie - wspólnota Dziedzictwo – dialog – tożsamość Kreatywność – motor rozwoju Łączenie potencjałów kultury

A. DOBRE ZARZĄDZANIE w KULTURZE Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 A. DOBRE ZARZĄDZANIE w KULTURZE kluczowy problem: w województwie mazowieckim nie było dotychczas spójnej i całościowej polityki kulturalnej. Brakowało czytelnych kryteriów dla kluczowych decyzji. Powstawało wrażenie, że część decyzji długofalowych jest podejmowana bez strategicznego planu, pod presją bieżących okoliczności. W ramach tego pola strategicznego usytuowano cele związane z usprawnieniem, demokratyzacją i uczytelnieniem reguł zarzadzania, polityką kulturalną województwa mazowieckiego a także stworzeniem narzędzi dla lepszego zarządzania. Zidentyfikowano siedem takich celów.

Cel A.1: Strategiczna współpraca z Warszawą, Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Cel A.1: Strategiczna współpraca z Warszawą, Cel A.2: Usprawnienie wojewódzkich instytucji kultury Cel A.3: Samorządowe polityki dla kultury Cel A.4: Profesjonalizacja kadr kultury, Cel A.5: Innowacyjne zarządzanie w kulturze, Cel A.6: Utworzenie cyfrowej Mazowieckiej Platformy Kultury, Cel A.7: Badania warunkiem skuteczności.

B: UCZESTNICTWO – WŁĄCZENIE – WSPÓLNOTA Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 B: UCZESTNICTWO – WŁĄCZENIE – WSPÓLNOTA kluczowy problem: w województwie mazowieckim występują wielkie terytorialne dysproporcje w dostępie do kultury. Różnice uczestnictwa wynikają także ze słabości edukacji kulturalnej; odbiorcy, twórcy i organizatorzy kultury przestali się wzajemnie rozumieć. Zamiast wspólnot powstają obszary wykluczenia z kultury. W ramach tego pola strategicznego usytuowano cele związane z uczestnictwem w kulturze, spójnością terytorialno-społeczną i umacnianiem kapitału społecznego. Zidentyfikowano cztery takie cele.

Cel B3. Wysoki poziom – szeroki odbiór Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Cel B1. Wojewódzki program wsparcia edukacji kulturalnej i artystycznej Cel B2. Kultura dla każdego (program przełamywania wykluczenia terytorialnego) Cel B3. Wysoki poziom – szeroki odbiór Cel B4. Biblioteka – miejsce kultury (reforma sieciowej roli biblioteki wojewódzkiej)

C: DZIEDZICTWO – DIALOG – TOŻSAMOŚĆ Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 C: DZIEDZICTWO – DIALOG – TOŻSAMOŚĆ kluczowy problem: województwo mazowieckie ma rozchwianą i niejednoznaczną tożsamość historyczno-kulturową. Wielość mogłaby być bogactwem, ale na razie często jest po prostu przyczyną atomizacji i chaosu. Brakuje żywego dialogu współczesnych mieszkańców regionu z bogactwem jego zróżnicowanych tożsamości historycznych. W ramach tego pola strategicznego usytuowano cele związane z zakorzenieniem kulturowo-społecznym, budowaniem tożsamości i żywym dialogiem z dziedzictwem historii. Zidentyfikowano trzy takie cele. Cel C1. Żywe dziedzictwo Cel C2. Nasze tożsamości Cel C3. Nowoczesna wspólnota

D: KREATYWNOŚĆ – MOTOR ROZWOJU Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 D: KREATYWNOŚĆ – MOTOR ROZWOJU kluczowy problem: potencjał kreatywności mieszkańców województwa nie ma optymalnych warunków do rozwoju. Brakuje edukacji dla kreatywności. Nie jest wystarczająco wspierana i promowana przedsiębiorczość kreatywna. Brakuje publicznego docenienia twórczych eksperymentów i uhonorowania twórczych sukcesów. Twórczość nie napędza dziś rozwoju regionu. W ramach pola D usytuowano cele związane z budowaniem kapitału kreatywnego, wspieraniem przedsiębiorczości branży kultury i branży kreatywnej. Zidentyfikowano pięć takich celów. Cel D1. Synergia potencjałów sektora kreatywnego: partnerstwa, klastry, sieci Cel D2. Kultura – nauka - kreatywność Cel D3. Mazowsze edukuje kreatywnie Cel D4. Twórczość doceniona Cel D5. Kultura promuje region.

E: ŁĄCZENIE POTENCJAŁÓW KULTURY Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 E: ŁĄCZENIE POTENCJAŁÓW KULTURY kluczowy problem: Praca w kulturze – szczególnie w terenie – to często bolesne doświadczenie osamotnienia. Brakuje sieci współpracy, wymiany doświadczeń i po prostu wzajemnego wsparcia. Nie jest wykorzystywany potencjał partnerstw lokalnych, tematycznych, ani projektowych. Wiele wysiłków jest niepotrzebnie dublowanych. Brakuje przepływu informacji. W ramach tego pola strategicznego usytuowano cele związane z integrowaniem i sieciowaniem podmiotów kultury działających na terenie województwa mazowieckiego. Zidentyfikowano pięć takich celów. Cel E1. Sieci współpracy podmiotów kultury Cel E2. Lokalne porozumienia dla kultury Cel E3. „Współpraca nieoczywista” w kulturze Cel E4. Synergia Kultura+ Cel E5. Kultura ponad granicami.

Zarządzanie realizacją Strategii Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Zarządzanie realizacją Strategii Rok 2013 – etap wdrażania: konsultowania, uzupełniania i uruchamiania strategii etap pełnej funkcjonalności strategii: lata 2014-2020

Struktura strategii: misja, pola strategiczne, cele, programy Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 Struktura strategii: misja, pola strategiczne, cele, programy Misja: Kultura włącza każdego POLA STRATEGICZNE Pole strategiczne A: DOBRE ZARZĄDZANIE w KULTURZE   Pole strategiczne B: UCZESTNICTWO – WŁĄCZENIE – WSPÓLNOTA Pole strategiczne C: DZIEDZICTWO – DIALOG – TOŻSAMOŚĆ Pole strategiczneD: KREATYWNOŚĆ – MOTOR ROZWOJU Pole strategiczne E: ŁĄCZENIE POTENCJAŁÓW KULTURY CELE I PROGRAMY STRATEGICZNE Cel A.1. Strategiczna współpraca z Warszawą Cel B.1. Wojewódzki program wsparcia edukacji kulturalnej… Cel C.1. Żywe dziedzictwo Cel D.1. Synergia potencjałów sektora kreatywnego: partnerstwa, klastry, sieci Cel E.1. Sieci współpracy podmiotów kultury Program A.1.1. Stały zespół do spraw współpracy KULTURA WARSZAWA – MAZOWSZE Program B.1.1. Wypracowanie koncepcji Wojewódzkiego Programu Edukacji Kulturalnej Program C.1.1. Zabytki i muzea - żywe atrakcje Program C.1.2. To także nasze dziedzictwo Program D.1.1. Mazowieckie klastry kreatywne Program E.1.1. Wsparcie dla sieci ponadpowiatowych Cel A.2. Usprawnienie wojewódzkich instytucji kultury Cel B.2. Kultura dla każdego Cel C.2. Nasze tożsamości Cel D.2. Kultura – nauka – kreatywność Cel E.2. Lokalne porozumienia dla kultury Program A.2.1. Strategie wojewódzkich instytucji kultury Program B.2.1. Kultura puka do drzwi Program B.2.2. Kultura łączy pokolenia Program B.2.1. Kultura buduje spójność Program C.2.1. Niech nas poznają Program C.2.2. Kto ty jesteś? Program D.2.1. Wyobraźnia i wiedza Program E.2.1. Wsparcie dla tworzenia lokalnych porozumień kultury Cel A.3. Samorządowe polityki dla kultury Cel B.3. Wysoki poziom – szeroki odbiór Cel C.3. Nowoczesna wspólnota Cel D.3. Mazowsze edukuje kreatywnie Cel E.3. „Współpraca nieoczywista” w kulturze Program A.3.1. Wsparcie tworzenia lokalnych polityk kulturalnych Program A.3.2. Lokalni liderzy obywatelskich polityk kulturalnych Program B.3.1. Kultura zaprasza Program B.3.2. Kultura podniebna – kultura podziemna Program C.3.1. Wokół wspólnoty Program D.3.1. Edukacja wbrew schematom Program E.3.1. Wsparcie dla „współpracy nieoczywistej” w kulturze Cel A.4. Profesjonalizacja kadr kultury Cel B.4. Biblioteka – miejsce kultury Cel D.4. Twórczość doceniona Cel E.4. Synergia Kultura+ Program A.4.1. Profesjonalni menedżerowie kultury Program A.4.2. Profesjonalni animatorzy kultury Program A.4.3. Kompetentni edukatorzy kulturalni Program B.4.1. Biblioteka inspiruje Program D.4.1. Wojewódzki program stypendiów i nagród twórczych Program E.4.1. Kultura proponuje partnerstwa Cel A.5. Innowacyjne zarządzanie w kulturze Cel D.5. Kultura promuje region Cel E.5. Kultura ponad granicami Program A.5.1. Inspirujące zarządzanie w kulturze Program A.5.2. Zoptymalizowanie sprawozdawczości w kulturze Program D.5.1. Promuję Mazowsze Program E.5.1. Kultura zbliża regiony Cel A.6. Utworzenie cyfrowej Mazowieckiej Platformy Kultury Program A.6.1. Mazowiecka Platforma Kultury Cel A.7. Badania warunkiem skuteczności Program A.7.1. Mazowieckie Obserwatorium Kultury

Strategia Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim na lata 2013 – 2020 PROSZĘ o PYTANIA