Środowisko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak powstaje wiatr ?.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Badania podaży i popytu turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Operacjonalizacja problematyki badawczej
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Turystyka zdrowotna.
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Wpływ religii świata na politykę
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Szkoła systemów społecznych. Istota, przedstawiciele, wyniki
Prawa Dziecka.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Wiedza o społeczeństwie
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Wielowymiarowa analiza poziomu ubóstwa w województwie podlaskim WSTĘPNE WYNIKI BADAŃ
1 AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU POWIATU CHRZANOWSKIEGO I warsztat strategiczny Chrzanów, 18 października 2005 r.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Pedagogika społeczna.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
KRWIODAWSTWO.
Grupy użytkowników1 Administracja Sieciami komputerowymi Grupy użytkowników.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Procesy poznawcze WPROWADZENIE.
Przyczyny, przejawy, skutki
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

środowisko

wg. Butrymowicz środowisko to

Pojęcie: środowisko życia

Te atrybuty nie musza być ujmowane łącznie nikłość bodźca może być równoważona przez dłuższy czas działania i odwrotnie jego siła w krótkim czasie może być wystarczającym elementem stymulującym rozwój

Zasoby środowiska Aby właściwie rozumieć zależnosci między środowiskiem a jednostką należy dokonać oceny zasobów srodowiska warunkujacych możliwość ocen i diagnoz czastkowych. Należy koniecznie poznac stan, sytuacje jednostki, grupy, srodowiska z punktu widzenia czynników, uwarunkowań pozytywnych, które mogłyby stanowić konstrukcję projektu działania.

Zasoby środowiska c.d. Innym ważnym źródłem zasobów jest poznanie i ocena srodowiska szerszego, zwłaszcza możliwości organizowania instytucjonalnej pomocy w rozwoju

Postawa jaka jednostka przyjmuje wobec srodowiska jest waznym elementem stanowiacym o relacji zachodzacych w srodowisku zycia Postawy wg Radlinskiej typologia postaw: bierna, obronna, czynna (twórcza) – każde z tych odniesień zdeterminowane jest cechami psychofizycznymi jednostki i specyfiką warunków środowiska.

Postawy wg Radlinskiej

Pedagogika społeczna zajmuje się stosunkiem jednostek i grup do srodowisk zycia - przyrodniczego, kulturowego i osobowego oraz ich rolą jako składników środowisk i czynników przemian w pedagogice środowiskiem jest wszystko to co nie należąc do organizmu wyznacza lub współwyznacza jego rozwój

W pedagogice społecznej

Cechy środowiska

Siły społeczne Sa elementem sprawczym przetwarzania srodowiska zycia sa to zasoby zarówno rzeczowe ale i ludzkie

Siły ludzkie a środowisko życia.

Siły ludzkie sa siłami narastającymi Programowanie i projektowanie nowych działań socjalno wychowawczych w stosunku do dziecka i jego środowiska rodzinnego wymaga konieczności odnajdywania srodowisku czynników sprzyjających dokonywaniu zmian przekształcaniu nie sprzyjają wszystkie formy bierności i ocena sytuacji jako beznadziejnej ponieważ cechą wychowania jest wpatrzenie się w procesy wzrostu, potrzeby nie tylko dnia dzisiejszego lecz i potrzeby przyszłe.

Kategorię sił ludzkich można postrzegać z punktu widzenia 2 perspektyw

Koncepcja edukacji środowiskowej skupia się na obszarze między rodziną i państwem; kształtuje tożsamość społeczną, rozwija autonomię i aktywność społeczną obywateli ugruntowana jest w 2 ideach 1-na idei wszechstronnej i stałej edukacji 2-na idei udziału sektora niepublicznego (pozarządowego i samorządowego) w kształtowaniu życia państwa i społeczeństwa Obie idee łączy zasada rozwijania aktywności obywateli tzn.. mobilizowania do samopomocy.

Koncepcja edukacji środowiskowej c.d. Obejmuje różne formy aktywności społecznej, kulturalnej oraz socjalnej w srodowisku wyróżnia m..in. Pracę srodowiskową wzmacnianie społeczne i działania środowiskowe

Kategoria empowerment obejmuje koncepcje mieszczące się między dwiema skrajnymi orientacjami: uczenia ludzi osiągania poprawy ich sytuacji społeczno-ekonomicznej przez walkę o zmianę systemu społecznej redystrybucji dóbr oraz uczenia ludzi poprawy sytuacji przez indywidualną zaradność. Empowerment wg J.Smagalskiego – budzenie sił ludzkich

Kategoria wsparcia społecznego

Rodzaje wsparcia Emocjonalne polega na dawaniu komunikatów werbalnych i niewerbalnych jestes kochany wartościujące polega na dawaniu komunikatów jestes dla nas kims znaczacyn instrumentalne dostarczanie konkretnej pomocy informacyjne udzielanie rad i informacji

Rozważania nad środowiskiem Badania nad środowiskiem sięgają końca XVIII w., bardzo znane badania x, Darwina. Szczególny wkład do rozwoju metodologii środowiskowych badań społecznych wniósł F.L. Play (1805-1882) i jego szkoła. Play projektował i prowadził badania nad rodziną robotniczą, dla której opracował dokładny schemat monografii rodziny.

Rozważania nad środowiskiem c.d Z kolei August Comte widział 3 metody badań zjawisk społecznych 1.obserwacja zjawisk społecznych 2.eksperyment 3.metoda porównawcza

Pomiar środowiska

Pedagogika ze względu na podbudowę przyrodniczą częściowo należy do nauk przyrodniczych a głównie do nauk humanistycznych dlatego posługuje się metodami badawczymi obu tych grup nauki

Przyrodnicze metody badania w pedagogice Przyrodnicze metody odnoszą się do bezpośredniego badania zjawisk majacych charakter powtarzalny, typowy a nie indywidualny. Badanie takich zjawisk w wychowaniu i rozwoju człowieka wymaga przyglądania się ich przebiegowi albo celowego wywołania zjawiska i powtarzania go albo zliczenia wypadków pojawienia się tego zjawiska

Przyrodnicze metody badania w pedagogice c.d. 3 grupy metod badania przyrodniczego a) metody obserwacyjne b) metody eksperymentalne c) metody statystyczne

Humanistyczne metody badania w pedagogice Oceniają wartość zjawisk indywidualnych i niepowtarzalnych, kierują swą uwagę na stronę treściowa i jakościową zjawisk.

Humanistyczne metody badania w pedagogice c.d. 3 grupy metod badania humanistycznego a) metody eksplikacyjne - (badają wytwory tj sztuka dziecieca, tworczosc młodziencza zeszyty pamietniki itp.) b) metody porównawcze - historycznoporównawcze ( badają róznice w czasie i przestrzeni) lub genetycznoporównawcze ( badaja różnice zwiazane z wiekiem i płcią danych zjawisk) c) metody analityczne (badają głębokie ujecie tresci dokumentów i xródeł historycznych)

METODY I TECHNIKI BADAŃ PEDAGOGICZNYCH Najbardziej znanym podziałem jest podział dokonany przez M. Łobockiego tj. METODY obserwacja metoda szacowania eksperyment pedagogiczny testy osiagnięć szkolnych metody socjometryczne

C.d analiza dokumentów metoda sondażu metoda dialogowa (rozmowa) metoda biograficzna

koniec