Wojciech korfanty 1.Wstęp 2.Zadanie 3.Proces 4.Zadania 5.Ewaluacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Advertisements

PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa Opracowanie: Wiktoria Krugłowska, Magdalena Ciuma Opiekun: Wioletta Rafałowicz 1.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
portale społecznościowe
Małgorzata Pietroczuk
Obalenie testamentu Bolesława Krzywoustego
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ODYSEJA UMYSŁU.
Międzynarodowa Federacja Kampingu i Karawaningu
Komunikacja interpersonalna
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
WIOSNA PEŁNA KWIATÓW WEBQUEST DLA UCZNIÓW KLASY III b
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
WebQuest Dlaczego warto zwiedzić Zabrze? skierowany jest do uczniów klasy I gimnazjum Dariusz Ordysiński Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
KRÓTKI SPACER PO GIMNZJUM NR 1 W TARNOBRZEGU Autor: Karolina Dziadosz - kl. Ie.
„Pamiętamy”.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Władza lokalna w Polsce
Dlaczego warto zwiedzić WebQuest dla szkół gimnazjalnych
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
JANUSZ KORCZAK.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
WebQuest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych autor: Joanna Radoń wstęp zadanie proces ewaluacja konkluzja źródła.
Życiu TAK Śmierci NIE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 6: Elementy podstawowe
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
GBOB CHALLENGE © GBOB Poland Czym jest GBOB Challenge? GBOB = Global Battle of the Bands GBOB Challenge jest największym na świecie konkursem.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Wojciech korfanty 1.Wstęp 2.Zadanie 3.Proces 4.Zadania 5.Ewaluacja 6.Źródła Wojciech korfanty Konkluzja 2009 ROK KORFANTEGO

Wstęp „W 2009 roku obchodzimy 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Sejmik Województwa Śląskiego, dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi, 2 lipca 2008 r. uchwałą Nr III/26/1/2008 przyjął rezolucję o ogłoszeniu roku 2009 Rokiem Wojciecha Korfantego” Województwo śląskie z tej okazji organizuje na przestrzeni całego roku różne konkursy, lekcje i wystawy dotyczące życia Korfantego. Ze swojej strony chciałbym przybliżyć trochę biografię Korfantego, oddać mu hołd za wielkie dzieło życia i pomoc Górnemu Śląsku.

Zadanie Podzielicie się na trzy zespoły: GRUPA HISTORYKÓW GRUPA SOCJOLOGÓW GRUPA INFORMATYKÓW   Przed każdą grupą postawiono inne zadanie, które poszczególny zespół musi wypełnić korzystając ze źródeł dostępnych w Internecie, książkach czy czasopismach.

GRUPA HISTORYKÓW Przedstawi biografię Wojciecha Korfantego Korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie wskażcie związek między dzieciństwem Korfantego, a okresem odrodzenia narodowego na Górnym Śląsku. Przeprowadźcie dyskusję na temat: “ Czy dzieciństwo Korfantego wpłynęło na jego późniejszą karierę polityczną?”

GRUPA SOCJOLOGÓW Zbierze informacje wśród polskiego społeczeństwa, na temat Wojciecha Korfantego Przeprowadźcie wywiad z osobą silnie zaangażowaną w politykę w Waszym regionie. Tematem rozmów powinny być “ cechy dobrego polityka”. Następnie sprawdźcie, czy cechy te posiadał Wojciech Korfanty. Jeśli tak, rozwińcie opisując każdą z nich.

GRUPA INFORMATYKÓW Działalność Wojciecha Korfantego po I wojnie światowej przyniosła wielkie korzyści dla całego narodu polskiego. Sporządźcie stronę internetową zawierającą informacje o działalności Korfantego w wyżej wymienionym okresie historycznym, następnie umieście na znanych historycznych forach internetowych linki do stworzonej strony.

Proces Zasady obowiązujące wszystkie grupy:   W każdej grupie trzeba wybrać lidera, który będzie się konsultował z nauczycielem czuwającym nad projektem Starajcie się o właściwą organizację pracy wewnątrz grupy. Podzielcie się zadaniami rozsądnie i sprawiedliwie. Pamiętajcie, że wszyscy członkowie grupy mają prawo współdecydować o efektach waszej pracy. Podstawowym zadaniem każdej grupy będzie wyszukanie potrzebnych informacji w różnych źródłach oraz dokonanie ich analizy i selekcji. Następnie musicie zebrane informacje przetworzyć i zaprezentować je, w zależności od postawionego przed Waszą grupą zadania, w postaci dokumentów edytora tekstu Word, prezentacji w Power Point,  czy też folderów zawierających zbiory zdjęć w formacie .jpg Grupy mogą współpracować między sobą. Na wykonanie zadania macie trzy tygodnie.

Zadania 2 Zadania dla poszczególnych grup: GRUPA HISTORYKÓW    GRUPA HISTORYKÓW GRUPA SOCJOLOGÓW GRUPA INFORMATYKÓW Przed każdą grupą postawiono inne zadanie, które poszczególny zespół musi wypełnić korzystając ze źródeł dostępnych w Internecie, książkach czy czasopismach.

GRUPA HISTORYKÓW “ Wojciech Korfanty- człowiek, który przywrócił Polsce Górny Śląsk”- ustosunkujcie się do powyższego tematu przygotowując pracę pisemną opisującą walkę narodu o polskość i udział w niej Wojciecha Korfantego. Jako mieszkańcy Górnego Śląska zwróćcie uwagę na zalety jakie dla Was płyną z wymienionego wydarzenia historycznego.

GRUPA SOCJOLOGÓW Korfanty głosił hasła nierozerwalnej łączności Górnoślązaków z narodem polskim, domagał się równouprawnienia narodowego Polaków. Swoje poglądy przelewał na papier, by następnie wydać je w artykułach gazet będących patriotycznym sercem całego Śląska. Wykorzystując powyższe informacje przygotujcie artykuł, który w ówczesnych czasach mógłby sporządzić Wojciech Korfanty.

GRUPA INFORMATYKÓW W formie tabeli ( programy Word) sporządźcie spis osiągnięć Wojciecha Korfantego w dziedzinie polityki uwzględniając ich skutki ( przyczyna  skutek).

Ewaluacja SKALA OCENIANIA Wymagania Podstawowe (1 pkt) Rozszerzające (2 pkt) Dopełniające (3 pkt) Wykraczające (4 pkt) Punkty Gromadzenie danych, ich uporządko­wanie oraz zawartość merytory­czna Źle dobrane informacje, błędy merytoryczne, brak własnych opracowań Zebrano podstawowe informacje, temat zrealizowano poprawnie, lecz brakuje szczegółów, nieliczne własne opracowania Zebrano wystarczającą ilość materiałów, który został uporządkowany w logiczną całość, temat zrealizowany dobrze, zawiera szczegółowe informacje i własne opracowania Zebrane informacje są różnorodne i znacznie wykraczają poza założone cele, temat wyczerpująco opracowany, zawiera liczne własne opracowania 1-4 pkt. Umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy, (czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych, ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność) Wykonanie folderu nieestetyczne, brak elementów graficznych, folder słabo czytelny, nieznajomość techniki tworzenia folderów Wykonanie folderu dość przejrzyste i czytelne, nieodpowiedni dobór kolorów, uboga ilość grafiki, poprawna kompozycja folderu Folder wykonany poprawnie pod względem graficznym i kompozycyjnym, prawidłowy dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane działy folderu Bardzo dobrze zaprojektowany folder, przej­rzysty, czytelny, właściwy dobór kolorów, dużo elementów graficznych, informacje przedstawione w interesujący sposób, wyjątko­wa inwencja twórcza uczniów Gramatyka Liczne błędy gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne Folder zawiera niewiele błędów gramatycznych, ortograficznych lub interpunkcyjnych Folder zawiera pojedyncze błędy gramatyczne, ortograficzne lub interpunkcyjne błędów gramatycznych, ortograficznych ani interpunkcyjnych w tekście Umiejętność współpracy w grupie Całkowity brak współpracy w grupie, przkrocz.terminu Mała kolektywność, przeważa praca indywidualna, kolejne kroki zadania wykonywane są częściowo i nieterminowo Dobra współpraca w grupie, więk­szość uczniów uczestniczy wspólnie w realizacji wszystkich zadań, które są wykonywane dokładnie, lecz nieterminowo Doskonała współpraca całej grupy, zadania są realizowane dokładnie i terminowo

SKALA OCENIANIA Ilość punktów ocena 16 -15 Celujący 14 – 13 Bardzo dobry 12 – 11 Dobry 10 – 8 Dostateczny 7 Dopuszczający 6 - 4 Niedostateczny

Źródła Przykładowe źródła informacji:   http://mhk.katowice.pl/korfanty/dane/o_stronie.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Korfanty http://alpha.bn.org.pl/search*pol/a?SEARCH=Korfanty%2C+Wojciech http://www.silesia-region.pl/korfanty2009/index.php?jezyk=pl&grupa=10&art=1239788272&id_menu=11 http://www.naszslask.pl/forum/topics/2009-rok-wojciecha-korfantego

Konkluzja Praca wykonana przez państwa miała na celu przybliżyć sylwetkę Wojciecha Korfantego. Docenić jego pracę oraz trud, jaki włożył w bój o Górny Śląsk.    Tomasz Grabowski kl.II e