Szkolny Projekt Comeniusa w V Liceum Ogólnokształcącym im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
Advertisements

Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji zdjęć okolicy, w której mieszkamy.
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Waluta Unii Europejskiej - euro
Logo.. WITAMY! Prezentacja ta przedstawi krótko i zwięźle Szkolny Klub Europejski PG5.
Szkoła marzeń.
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Antropologii Kultury Koło naukoweAntropologii Kultury Zakładu Europeistyki WSIiZ.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Wykorzystanie komputera na zajęciach zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w klasie II mgr Dorota Kulesza.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Ul. Cieszkowskiego Gniezno
GAZETKA SZKOLNA MZS nr 1 w Będzinie UFO’s.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Uczniowie oraz nauczyciele przyrodnicy naszej szkoły od kilkunastu lat współpracują z Piotrkowskim Oddziałem PTTK. W ramach tej współpracy biorą aktywny.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Litwa.
Szkoła Podstawowa nr 31 w Dąbrowie Górniczej. Projekt realizowany w latach SZKOLNY PROGRAM COMENIUSA Tytuł projektu: Planeta Europa.
DEUTSCHE FESTE.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Wizyta robocza w Berlinie – SZKOŁY PARTNERSKIE ENSEMBLE SCOLAIRE IMMACULEE Pau, Francja TÜDESB PRIVAT GYMNASIUM Berlin, Niemcy GIMNAZIYA.
GIMNAZJUM NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W ZAMOŚCIU
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Współpraca SP 113 z Fundacją "Dr Clown„ 2011/2012.
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Szkolny Projekt Comeniusa w V Liceum Ogólnokształcącym im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej

Szkoły partnerskie: Lycee Polyvalent Valentine LabbeLille - Francja Edith - Stein - SchuleNeunkirchen - Niemcy Athenee Communal Maurice DestenayLiege - Belgia Christelyke Scholengemeenschap Buitenveldert Amsterdam - Holandia Grupul Scolar >Deva - Rumunia Szkolny koordynator projektu mgr Ewa Król Dyrektor szkoły mgr Anna Ornat V Liceum Ogólnokształcące im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej

Nasze projekty Grudzień 1999 – lipiec 2002 – lipiec 2005 Od tożsamości narodowej do tożsamości europejskiej Sierpień 2002 Dążenie do tolerancji międzykulturowej – rezultatem budowania wspólnej Europy Sierpień 2005 – lipiec 2007 Szkoły europejskie wobec problemu odradzania się rasizmu, antysemityzmu i ksenofobii

W I projekcie (1999 – 2002) Od tożsamości narodowej do tożsamości europejskiej zajmowaliśmy się sposobami obchodzenia świąt narodowych w Polsce, Francji, Belgii i we Włoszech. Zakończenie I wojny światowej - 11 listopada nie kojarzyło się Francuzom, Belgom czy Włochom z polskim świętem niepodległości. Nasze filmy i prezentacje uświadomiły im, że to dla Polski jedno z najważniejszych świąt narodowych. Polscy uczniowie zrealizowali reportaże o miejscach pamięci.

Realizując temat o polskiej tożsamości narodowej pokazujemy naszym belgijskim i francuskim przyjaciołom gród Kraka - styczeń 2001.

Dążenie do tolerancji międzykulturowej – rezultatem budowania wspólnej Europy 2002 – 2005 W II projekcie zajmowaliśmy się religią, obrzędami i tradycją. Interesowały nas również kultury mniejszości narodowych. Synagoga, meczet, kościoły katolickie, prawosławne i protestanckie, to miejsca na, które stały się tematem naszych prac: filmów, prezentacji multimedialnych i broszur.

Architektura sakralna - to jeden z tematów naszego II projektu. Zwiedzamy kaplicę św. Kingi w kopalni soli w Wieliczce. To zdjęcie pochodzi z fotoreportażu Religia w przestrzeni

Religia w przestrzeni – uczniowie rejestrowali zarówno zniszczone francuskie świątynie jak i wspaniałe średniowieczne rzeźby z XI wieku.

Fragment pracy Religia w przestrzeni – cerkwie prawosławne. W marcu 2005 odwiedziliśmy około 20 świątyń w Rumunii i dobrze poznaliśmy religię tego kraju.

Promujemy nasze projekty!!!

Smurfy otworzyły w naszej szkole Dni Europejskie w marcu 2003.

Na Targach Comeniusa - listopad 2004 prezentujemy swoje osignięcia

Holenderka w stroju ludowym – Tydzień Comeniusa 2004.

Wielokulturowość to znak naszego projektu – rumuński zespół ludowy ze szkoły partnerskiej w Deva

70% uczniów naszej partnerskiej szkoły z Liege to Marokańczycy.

Wrzesień 2003 – spotkanie z meksykańską studentką w ramach tematu Poznajemy inne kultury

Nasz projekt wyróżnia się licznym udziałem uczniów. W seminariach międzynarodowych organizowanych w Polsce od 2000 roku wzięło udział około 200 osób z zagranicy. W tym samym czasie kraje partnerskie odwiedziło ponad 100 naszych uczniów. 27 stycznia 2005 ponad 123 wolontariuszy z Polski, Holandii, Francji, Belgii i Niemiec wzięło udział w uroczystości 60 rocznicy wyzwolenia obozu w Auschwitz.

Uczniowie z Zamoyskiego 27 stycznia 2005 pomagali jako wolontariusze gościom, którzy przybyli do Oświęcimia na uroczystość.

Dziękujemy Celem naszego III projektu jest przeciwdziałanie nasilającym się w Europie falom rasistowskim i antysemickim. W październiku 2005 spotkaliśmy się w Liege, aby opracować szczegółowy program na rok 2005/06. W styczniu i w lutym 2006 organizujemy kolejne seminarium międzynarodowe.