RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.)
złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1 - zwrot wnioski szkół 147 – utworzenie 3 – zwrot koszt. utw. 19 – modernizacja 2 – zwrot koszt. mod. JST 70 stowarzyszenia i osoby fizyczne 3
Fundusze I edycji W pierwszej edycji Radosnej Szkoły zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w pierwszej kolejności wsparcie finansowe zostało przydzielone na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkołach
kwota przyznana dla Małopolski ,00 PLN wydatkowana kwota ,00 PLN złożone wnioski na kwotę: ,00 PLN
Zakończenie I edycji programu w szkołach w terminie do 15 grudnia 2009 r. przekazanie przez organy prowadzące sprawozdań do Wojewody Małopolskiego z I edycji programu Radosna Szkoła (za rok 2009)
Błędy, które w złożonych wnioskach pojawiały się najczęściej brak akceptacji organu prowadzącego oraz właściwych podpisów i pieczęci: - we wniosku składanym przez szkołę brak było podpisu wójta, - pojawiały się podpisy kierownika GZEAS (bez upoważnienia), - nadużywano pieczęci okrągłej (na każdej stronie wniosku szkoły), - brak było pieczątek nagłówkowych szkoły i organów prowadzących.
rozbieżności kwot wnioskowanych przez dyrektorów i akceptowanych przez organy prowadzące: -szkoły wnioskowały kwoty niezgodne z rozporządzeniem, -w kwotach wnioskowanych przez szkoły i organy prowadzące występowały rozbieżności, -wnioskowane kwoty były różne od kwot wynikających z kalkulacji.
wnioskowanie na zakup pomocy nieobjętych programem: -pomoce dla przedszkola (kącik lalek, piaskownice, karuzele), -wyposażenie – meble, dywany, ochrony na kaloryfery, -sprzęt audiowizualny – komputery, tablice interaktywne, -materiały – farby, kredki, flamastry, papier.
pobieżne opisy stanu faktycznego bazy szkół oraz zamierzonych działań, nieprecyzyjne harmonogramy, wpisywanie w kalkulacji kosztów kwot z groszami, niewykorzystanie 100% dotacji, wskazywanie przez JST szkół, dla których nie są organami prowadzącymi
Radosna Szkoła Edycja II – rok 2010
Harmonogram składania wniosków na rok 2010 składanie przez dyrektorów szkół wniosków o wsparcie finansowe na 2010 r. do organów prowadzących. do składanie przez organy prowadzące wniosków o wsparcie finansowe na 2010 r. do Wojewody Małopolskiego do r.
liczba dzieci sześcioletnich w klasach I - na dzień 30 września 2009 r. ogłoszenie listy ocenionych wniosków II edycji 35 dniu od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na 2010 r.
Ocena wniosków (w szczególności) Liczba dzieci sześcioletnich w szkole, Wyrównanie dostępu do edukacji uczniów z terenów wiejskich, Aktualny stan wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw oraz dysponowanie szkolnymi placami zabaw, Potrzeby szkół w zakresie zakupu pomocy oraz utworzenia/modernizacji/zwrotu kosztów szkolnego placu zabaw.
Czego należy unikać w kolejnych edycjach? wypełniania wniosków pismem odręcznym, wprowadzania przez organy prowadzące ( w załączniku) kwot różniących się od proponowanych przez szkoły, przesyłania wniosków szkół, które nie spełniają wymagań rozporządzenia lub brakuje funduszy na ich współfinansowanie.